6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Quo’s GSA X1 (Demontage motor p13)
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 20 mei 2008 01:42 AM
  [ # 76 ]
citro-power schreef:

Lijkt me handiger om even een oproepje te doen wie zo’n bout met veer heeft dan er zelf 1 te fabriceren.

Inderdaad, lijkt mij ook net zo handig.

Dus bij deze,
Heeft iemand zo’n desbetreffende bout liggen ? Zo ja, dan houd ik me aanbevolen. Stuur dan even een PB.

Ik zal ook even een berichtje aanmaken in het GEZOCHT gedeelte van het forum.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 25 mei 2008 08:46 PM
  [ # 77 ]
Quo schreef:
citro-power schreef:

Lijkt me handiger om even een oproepje te doen wie zo’n bout met veer heeft dan er zelf 1 te fabriceren.

Inderdaad, lijkt mij ook net zo handig.

Dus bij deze,
Heeft iemand zo’n desbetreffende bout liggen ? Zo ja, dan houd ik me aanbevolen. Stuur dan even een PB.

Ik zal ook even een berichtje aanmaken in het GEZOCHT gedeelte van het forum.

Vandaag bij het magazijn van de GS/A Club zo’n bout met veer gehaald.
Ik kan dus weer verder Very Happy

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 mei 2008 10:21 PM
  [ # 78 ]

Succes met het sleutelen Wink

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 13 juni 2008 02:03 AM
  [ # 79 ]

Uitlaat zit er weer goed onder Very Happy

Ik heb sinds kort alleen het volgende probleem. Bij het in- en uitveren van de voorkant maakt de auto een aardig luid kraak c.q schuur geluid.

Wie weet wat dit eventueel kan zijn ?

Kan dit van de veerpoten afkomen ? En kan je dit bijvoorbeeld smeren ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 juni 2008 02:08 AM
  [ # 80 ]

Een GS(A) heeft geen veerpoten.
Stabilisator-lagers?

Citroen!

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 13 juni 2008 02:21 AM
  [ # 81 ]
DriverD schreef:

Een GS(A) heeft geen veerpoten.
Stabilisator-lagers?

Veerpoten kan ik dus al afstrepen van mijn lijstje Laughing

Ik weet dat het moeilijk is om antwoord te geven op vragen welke over een “schurend of krakend” geluid ergens in de voorkant van de GSA.

Geluid is, zeker via een letter omschrijving, natuurlijk ook moeilijk te beoordelen.

@DriverD, alvast bedankt voor het meedenken. Ook een idee hoe ik dit specifieker kan controleren (Stabilisator-lagers)

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 juni 2008 02:53 AM
  [ # 82 ]

Stabilisator losmaken van wielophanging en dan bewegen?
Of stabi-kappen losmaken en dan smeren.

Citroen!

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 14 juni 2008 01:10 AM
  [ # 83 ]

Kraak, piep, schuur geluiden bij het in en uit veren van de voorkant?

Zet de auto in de normale stand, motor uit maar nog met druk op het systeem en druk handmatig een van de voorwielen in en uit. Gewoon muis op de rand tussen voorscherm en motorkap en drukken - los laten - drukken - los laten. Als het hier knarst is waarschijnlijk een van de rol lagers van je bovenste veerarmen versleten. Erg versleten Confused

Alle andere speling (meer TOK geluid) hoor je over het algemeen bij het optrekken en afremmen of bij het door een bocht gaan. Kan je testen met de auto in de hoogste stand, geparkeerd op grind en in alle richtingen aan het wiel trekken (enkele wiel/stuur standen uitproberen). TRRRRRRR in een bocht zijn de transmissie assen.

Veel plezier met het druk en duw werk Very Happy

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 14 juni 2008 02:40 AM
  [ # 84 ]
DoctorPallas schreef:

Kraak, piep, schuur geluiden bij het in en uit veren van de voorkant?

Zet de auto in de normale stand, motor uit maar nog met druk op het systeem en druk handmatig een van de voorwielen in en uit. Gewoon muis op de rand tussen voorscherm en motorkap en drukken - los laten - drukken - los laten. Als het hier knarst is waarschijnlijk een van de rol lagers van je bovenste veerarmen versleten. Erg versleten Confused

Alle andere speling (meer TOK geluid) hoor je over het algemeen bij het optrekken en afremmen of bij het door een bocht gaan. Kan je testen met de auto in de hoogste stand, geparkeerd op grind en in alle richtingen aan het wiel trekken (enkele wiel/stuur standen uitproberen). TRRRRRRR in een bocht zijn de transmissie assen.

Veel plezier met het druk en duw werk Very Happy

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zal morgen eens gaan duwen en trekken Laughing

De GSA heeft tot voor kort, circa 1 jaar stil gestaan. Daarvoor heb ik het geluid nooit gehoord.
Kan de oorzaak het niet tot weinig rijden van 1 jaar zijn ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 16 juni 2008 02:04 AM
  [ # 85 ]

De mijne doet dat ook, en bij mij zijn het de onderste draagarmrubbers waarschijnlijk droog geworden na de winterstalling. Binnenkort haal ik ze uit elkaar om te zien of ik ze ga invetten of vervangen

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 juni 2008 08:36 PM
  [ # 86 ]
Art schreef:

De mijne doet dat ook, en bij mij zijn het de onderste draagarmrubbers waarschijnlijk droog geworden na de winterstalling. Binnenkort haal ik ze uit elkaar om te zien of ik ze ga invetten of vervangen

Ik denk niet dat ze droog geworden zijn maar dat het een veel voorkomend GS/A kwaaltje de kop op steekt.

Normaal schaniert de draagarm over de bout heen. Maar na verloop van tijd of na lang stilstaan roest de bout vast aan het busje die vast in de rubber zit. Het rubber gaat nu schanieren in je draagarm i.p.v over de bout.
Dat geeft dat schurend/piepend geluid met inveren.

Tevens kan het je bovenste draagarmlager zijn die kapot is. Het is een lager van het conische soort , is gewoon te bestellen bij een lager speciaalzaak.
Of de stabalisatorstang kapjes , wat al aangegeven is.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 14 augustus 2008 02:20 AM
  [ # 87 ]

Afgelopen weekend heb ik de voor- en achterbumper gespoten. De bumpers waren namelijk erg verkleurd en hier en daar een beschadiging. Voor het spuiten waren de bumpers eigenlijk meer licht/vaal grijs.

Ook heb ik andere mistlampjes gemonteerd. De orginele mistlampen zijn stuk. (lampenglas gebroken ).  De “nieuwe” lampen zijn geel en in een opmerkelijke goede staat.

Staat weer een stuk netter Very Happy




onderstaande foto is met oude bumper.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 14 augustus 2008 12:10 PM
  [ # 88 ]

Zo zeg, dat ziet er weer netjes uit! Welke kleur grijs heb je gebruikt met het spuiten?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 14 augustus 2008 11:49 PM
  [ # 89 ]

Dat ziet er zeker netjes uit! Cool

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 15 augustus 2008 02:18 AM
  [ # 90 ]
mathijs schreef:

Zo zeg, dat ziet er weer netjes uit! Welke kleur grijs heb je gebruikt met het spuiten?

Het grijze deel van de bumper heb ik gespoten met MOTIP bumperlak “Antraciet” nummer 04076
Het zwarte deel van de bumper met MOTIP bumperlak “Zwart” nummer 04073

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
 
6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook