7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Quo’s GSA X1 (Demontage motor p13)
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 15 augustus 2008 02:46 AM
  [ # 91 ]

Mooi dat ik dat ook ga doen Shocked

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 15 augustus 2008 11:59 AM
  [ # 92 ]

En ik! Smile De verfföhn aktie van een paar maand geleden heeft maar een paar weken gewerkt. ‘t is nu weer lekker vaal geworden.

Heb je het nog voor bewerkt?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 15 augustus 2008 11:11 PM
  [ # 93 ]

heb je aan 1 bus zwart en 1 bus antraciet genoeg voor 2 bumpers?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 16 augustus 2008 02:21 AM
  [ # 94 ]
mathijs schreef:

En ik! Smile De verfföhn aktie van een paar maand geleden heeft maar een paar weken gewerkt. ‘t is nu weer lekker vaal geworden.

Heb je het nog voor bewerkt?

Ik zal kort en bondig de stappen beschrijven hoe ik het heb gedaan.
Of dat dit ook de juiste methode is, dat weet ik niet Rolling Eyes  Succes dus niet gegarandeerd Laughing

Stap 1
De bumper heel goed/zorgvuldig schoonspuiten met de hogedrukspuit. De spuitmond op circa 5 cm van de bumper vandaan.

Stap 2
De bumper reinigen met een goed schoonmaakmiddel. Ik heb “Valma bumperclean” gebruikt. Spuitbuis 250 ml, is voldoende voor 2 bumpers. Dit schoonmaakmiddel haalt, naast vet en teer, ook siliconen weg !

Stap 3
Spuiten van de bumpers. Ik heb de bumperlak van MOTIP direct op de bumpers gespoten. Een primer heb ik niet gebruikt. Was ook niet nodig volgens het personeel bij de automaterialenzaak waar ik de lak heb gekocht.
Op de verpakking van MOTIP staat, dacht ik, ook dat er geen primer gebruikt hoeft te worden. Kunt dit natuurlijk wel doen, hechting is dan misschien nog beter.
Ik heb in totaal de bumpers 3 keer gespoten. Elke keer een hele dunne laag, daarna 24 uur drogen en de volgende laag spuiten.

Ikzelf had voldoende aan 1 bus zwart en 2 bussen antraciet.
(mijn bumpers waren echt heel erg vaal )

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 03 november 2008 12:44 AM
  [ # 95 ]

Mijn interieur is in zeer slechte staat. Vooral de bekleding van de voorstoelen en de achterbank is compleet doorgescheurd. Je ziet het met de maand meer weg teren.
Dit is eigenlijk al zo vanaf het moment dat ik de GSA heb gekocht (circa 2,5 jaar terug ) Is alleen de laatste tijd nog erger geworden. Ik begon mezelf er ook steeds meer aan te ergeren.

Alleen destijds, bij aankoop van de GSA, wist ik nog niet dat het vinden van een ander “goed” interieur zeer moeilijk is. 

Mijn wens was dus altijd om er een beter interieur in te zetten.

Afgelopen weekend heb ik dan eindelijk een ander goed GSA PALLAS interieur weten te bemachtigen. De kleur van het interieur is blauw.
Het is een compleet interieur, dus met dashboard, hemel, vloerbedekking, console, deurbekleding, stoelen, achterbank, hoedenplank etc etc ...
Enigste minpuntje is dat de bovenkant van de rugleuning van de achterbank niet meer 100 % is. Dit zal ik binnenkort laten repareren.

Ik ben er heel erg blij mee Very Happy

Nu is het zaak om het oude interieur eruit te gaan halen en het PALLAS interieur er weer in te gaan zetten.

Als het zover is, zal ik de vorderingen hier, met wat foto’s, ook laten zien.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 november 2008 01:14 AM
  [ # 96 ]

Goed bezig!

Foto’s please! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 10 november 2008 01:22 AM
  [ # 97 ]

Dit weekend gestart met het verwijderen van het oude interieur. Bij het verwijderen van de oude hemel kwam ik er achter dat er enkele muizen, al enkele jaren een huisje hebben gevonden in mijn GSA. Er kwam nogal wat troep achter vandaan, voornamelijk muizenpoep etc Rolling Eyes

Hier nog even enkele foto’s van het oude interieur


Dit is de situatie na het verwijderen van het oude interieur

En hieronder vast enkele plaatjes van de nieuwe hemel.


Het verwijderen van het interieur heeft ook nog andere voordelen Confused

Namelijk het ontdekken van roestplekken in de bodem Crying or Very sad

Aan de ene kant natuurlijk goed dat ik de roest ontdekt heb, kan ik er namelijk iets aan gaan doen zodat de schade niet groter wordt.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 november 2008 01:31 AM
  [ # 98 ]

De nieuwe hemel ziet er goed uit!

Roestplekken in de bodem blijken vaak nog groter als je eraan gaat werken.. Sad  Maar dan weet je wel waar je aan toe bent en kan je de zaak goed aanpakken.

Citroen!

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 10 november 2008 02:05 AM
  [ # 99 ]

Er zit op 3 plaatsen roest aan de bodem. Voetenbak bestuurder, voetenbak passagier (RV) en voetenbak achterbank achter bestuurder.
De foto’s laten het roest aan de bodem zien.



Op foto 2, Je kunt hier een schroevendraaier doorheen steken. En komt eraan de onderkant van de auto ook weer uit.

Eerst eens bekijken wat de beste manier van herstellen zal zijn.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 november 2008 09:26 AM
  [ # 100 ]

De beste metode om het netjes te krijgen is om er nieuwe vloerplaten erin te (laten) lassen.

Het lijken nu nog relatief kleine gaatjes maar als je begint te krabben aan de vloerplaten worden de plekken minstens een keer zo groot.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 10 november 2008 10:55 AM
  [ # 101 ]

De nieuwe hemel ziet er groed uit zeg! Suc6 verder met de klussen aan het plaatwerk, dat is weer minder rooskleurig, maar zoals je aangeeft is het beter om het nu tegen te komen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 10 november 2008 11:02 AM
  [ # 102 ]

Wat fleurt die wagen hier van op ten opzichte van dat oersaaie, dan saaiere grijs. Het was wel aan vervanging toe zeg…..

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 31 maart 2009 03:05 AM
  [ # 103 ]

Nou, afgelopen week de GSA even laten voorkeuren voor de APK.

Vorig jaar ging de GSA makkelijk door de APK heen, alles was goed.

Nu heb ik toch een lijstje meegekregen om mee aan de slag te gaan.

- LA remleiding is slecht. Ook RA remleiding gelijk maar meenemen.
- Achterremmen vertraging, advies doorspoelen zou al voldoende zijn.
- Linker uitlaatspruitstuk lekt
- LV lekzak is lek
- RV ashoes lek
- Rechts onder hoesje fuseekogel kapot
- Links boven fuseekogel
- RA wiellager te veel speling

Gelijk maar even een vraag, namelijk waar haal ik nieuwe remleidingen + lekzak vandaan ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 maart 2009 01:22 PM
  [ # 104 ]

Magazijn of CitroTon in Arnhem.

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 maart 2009 08:16 PM
  [ # 105 ]
Quo schreef:

Nou, afgelopen week de GSA even laten voorkeuren voor de APK.

Vorig jaar ging de GSA makkelijk door de APK heen, alles was goed.

Nu heb ik toch een lijstje meegekregen om mee aan de slag te gaan.

- LA remleiding is slecht. Ook RA remleiding gelijk maar meenemen.
- Achterremmen vertraging, advies doorspoelen zou al voldoende zijn.
- Linker uitlaatspruitstuk lekt
- LV lekzak is lek
- RV ashoes lek
- Rechts onder hoesje fuseekogel kapot
- Links boven fuseekogel
- RA wiellager te veel speling

Gelijk maar even een vraag, namelijk waar haal ik nieuwe remleidingen + lekzak vandaan ?

Remleidingen kun je namaken.
Waar lekt het spruitsuk , bij de pakking?
Lekzak kun je misschien nog lijmen als het niet te groot gat is.
De rest heb ik voor je via de verreniging. (als je lid bent).

Profiel  
 
 
7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook