1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Tussenlager aandrijfas
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 22 maart 2006 09:50 PM

Grrrrr, het tussenlager van mijn rechter aandrijfas heeft het begeven!

Is het een beetje makkelijk om daar een nieuw lager op te persen?

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 23 maart 2006 02:16 AM
  [ # 1 ]

Jij hebt ook pech de laaste tijd met je dame… Confused

Animal triste post coitum

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 23 maart 2006 03:43 AM
  [ # 2 ]

Dat lager zit erom heen gekrompen.
Zijn wel setjes voor te koop.

As eruit, oude lager eraf slijpen zonder de as te beschadigen, as koelen en lager warm maken, dan het lager op de as tikken. Vergt wel enige kundigheid.

Test

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 23 maart 2006 11:18 AM
  [ # 3 ]

Het gewoonlijke geklooijoo dus wat ik al verwachtte, ik vraag me alleen even af hoe die blokkeerring waar het lager mee op zijn plaats gehouden wordt, vast zit, ook gekrompen?

Profiel  

IJspeert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 08 april 2006 11:40 PM
  [ # 4 ]

Is een ander aandrijfasje niet makkelijker???
Normaal gesproken staat er geen belasting op het tussenlager en gaat deze alleen herrie maken als hij droog loopt.
Zet de oude as eens verticaal, en laat het tussenlager vollopen met motorolie, waarschijnlijk is het lager dan weer “als nieuw”.

Groetjes,
Martin.

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 08 april 2006 11:45 PM
  [ # 5 ]
IJspeert schreef:

Is een ander aandrijfasje niet makkelijker???
Normaal gesproken staat er geen belasting op het tussenlager en gaat deze alleen herrie maken als hij droog loopt.
Zet de oude as eens verticaal, en laat het tussenlager vollopen met motorolie, waarschijnlijk is het lager dan weer “als nieuw”.

Groetjes,
Martin.

Er zit al lang en breed een nieuw lager op. Oude lager was helemaal aan gort, geen kogel meer te bekennen.

GRG

Profiel  

IJspeert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 09 april 2006 12:09 AM
  [ # 6 ]

Ah, probleem al opgelost dus…. Smile
Neemt niet weg dat een droog lopend (tussen) lager niet merkbaar geweest moet zijn…....
Ervaring leert dat een droog lager het nog een 4 tot 6 maanden overleeft voordat hij de kogeltjes opvreet (met de bijbehorende geluiden)..

Groetjes,
Martin.

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 maart 2007 10:30 AM
  [ # 7 ]

Even een oude koe uit de sloot gehaald…... Ik heb dus het sterke vermoeden dat m’n tussenlager of m’n hele aandrijf naar de klote is. Als ik rechtuit wegrij, hoor je een aanlopend geluid, tjoeb tjoeb tjoeb, wat oploopt als je harder gaat rijden. De versnellingspook gaat op hetzelfde ritme heen en weer

Bij het maken van een scherpe bocht naar links of rechts hoor ik niks.
Verder zit er een onbalans is, waardoor de auto rond de 110-120 flink trilt. De banden zijn goed gebalanceerd.

Conclusie, as naar de klote? Tijd voor een nieuwe of gereviseerde?

Wie weet er een adresje in de regio Rotterdam voor een gereviseerde, want een nieuwe gaat richting de 300 euro

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 maart 2007 03:27 PM
  [ # 8 ]
Willem schreef:

Even een oude koe uit de sloot gehaald…... Ik heb dus het sterke vermoeden dat m’n tussenlager of m’n hele aandrijf naar de klote is. Als ik rechtuit wegrij, hoor je een aanlopend geluid, tjoeb tjoeb tjoeb, wat oploopt als je harder gaat rijden. De versnellingspook gaat op hetzelfde ritme heen en weer

Verder zit er een onbalans is, waardoor de auto rond de 110-120 flink trilt. De banden zijn goed gebalanceerd.

Wie weet er een adresje in de regio Rotterdam voor een gereviseerde, want een nieuwe gaat richting de 300 euro

Probeer eens bij Haga in Ridderkerk. 3 Jaar geleden heb ik ook een kapotte aandrijfas met een Peugeot 205 GTI en kon een gereviseerde voor 45 euro kopen , de kapotte aandrijfas moet je inleveren.
Check even op internet voor het adres en telefoonnummer.

Gr,
Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 09 maart 2007 04:34 PM
  [ # 9 ]

Willem,  ik weet niet waar je precies zit maar in Leersum zit een klein achteraf bedrijfje dat alles met lagers en revisies doet.

Is het type van grote schuur achter het huis enzo. Alles waar bewegende delen in zit kun j edoor hun laten reviseren.

Zelf heb ik hun nieuwe lagers op een achteras van een zx laten zetten.

tis maar een idee. Al sjij de juiste gegevens hebt wil ik er best ff naar gaan vragen .

Profiel  

Willem
> 2000 berichten

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 maart 2007 07:09 PM
  [ # 10 ]
Citrophile schreef:
Willem schreef:

Probeer eens bij Haga in Ridderkerk. 3 Jaar geleden heb ik ook een kapotte aandrijfas met een Peugeot 205 GTI en kon een gereviseerde voor 45 euro kopen , de kapotte aandrijfas moet je inleveren.
Check even op internet voor het adres en telefoonnummer.

Gr,
Citrophile

Haga lijkt me een groothandel voor automaterialen, ik zal ze maandag eens bellen

Profiel  

Willem
> 2000 berichten

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 25 maart 2007 05:27 PM
  [ # 11 ]

Was geen succes, een gereviseerde is nergens te krijgen. Jan van Gompel gaat over een paar weekies een serie 2 voor me slopen.

To be continued

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 25 maart 2007 05:34 PM
  [ # 12 ]

Ik heb vorige week bij Haga geïnformeerd over ruilassen voor mijn V6, het kwam uit op 375 euro in totaal voor beide assen Shocked .

Het enorme verschil in bedrag voor de 205 en de XM begrijp ik niet, mocht het zover komen dat ik mijn linkeras ga vervangen komt er een goede 2ehandse voor in de plaats. De rechteras kreeg ik er niet uit, die blijft op zijn tussenlager vastzitten. Met veel kruipolie moet die bij het tussenlager wel eruit te tikken zijn.

Trouwens bij De Vos in Beneden-Leeuwen zijn de assen 80 euro per stuk.

Gr,
Citrophile

Profiel  

Willem
> 2000 berichten

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 25 maart 2007 05:38 PM
  [ # 13 ]

Ik heb ze allemaal geprobeerd, nergens is er een as te krijgen. Hij kost me nu 135 euro voor een as met 57d km op de klok, bij B Ebben heb je voor dat geld 1 met 250d ervaring

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 25 maart 2007 07:40 PM
  [ # 14 ]

Waarom probeer je het niet bij De Vos, die verkopen het voor 80 euro per stuk. http://www.devosautodemontage.nl/bestellen.htm, als je deze lijst invult en opstuurd krijg je de prijs. Als je het onderdeel wilt kopen stuur je een e-mail om het te bevestigen.

Gr,
Citrophile

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 maart 2007 07:46 PM
  [ # 15 ]

Dit bedrijf verkoopt gereviseerde aandrijf-assen speciaal voor Franse auto’s.
Ze verkopen goed spul, de as word compleet met een nieuw moertje en ring geleverd en de prijs valt mee als je de oude as inlevert.

Met dank aan Gerard Maas voor deze super-tip Razz

Automatrialen, M v.d.Woude
Zuidereinde 136
2991 LK Barendrecht
0180-699350

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook