Zaterdag 01 april 2006: 1e sleuteldag
Het is er nog niet echt van gekomen, maar in regio Noord worden in 2006 vier sleuteldagen georganiseerd. Wij denken dat er behoefte is om gezellige bij elkaar te komen en om samen met anderen aan je DS te sleutelen. Je mag natuurlijk ook alleen voor de gezelligheid langskomen.
We gaan dit doen bij Sleutelclub Leek, waar een brug aanwezig is die door ons gebruikt kan worden. Er zullen deskundige vrijwilligers aanwezig zijn voor al jullie vragen. Of we overal antwoord op weten, dat moet nog blijken, maar met z’n allen komen we er vast wel uit.
Voor gereedschap dient in principe zelf gezorgd te worden en een andere regel is dat er buiten geen olie wordt ververst i.v.m. mogelijke milieuvervuiling.
Omdat het voor de 1e keer wordt georganiseerd, hebben we deze keer een thema namelijk: het inbouwen het van 123-ignition systeem. Op deze dag zal bij drie auto’s dit systeem worden ingebouwd. Heb je zelf wat anders aan je auto te sleutelen, dan kan dat die dag natuurlijk ook. Van tevoren opgeven is gewenst, maar niet per se noodzakelijk. Je kunt je hiervoor opgeven via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Plaats: Sleutelclub Leek, Molenwieck 13 te Leek (dat is aan de zuidkant van Leek. Vanaf Zevenhuizen gezien links de Leuringslaan in en dan 1e weg rechts. (aanvang 10:30 uur t/m 16:00 uur). Zie voor info over de sleutelclub www.sleutelclubleek.nl
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ben je ook welkom als je geen DS bezit ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik weet niet of ik tijd heb, maar het thema staat mij aan! Misschien dat ik even langs kom waaien.
Lelijke Eend schreef:Ben je ook welkom als je geen DS bezit ?
wat ik uit het verhaaltje afleid is dat je mag langskomen voor de gezelligheid (ongekend ras, huidskleur,geloofsovertuiging,etc,etc…...)
maar dat je niet mag sleutelen aan je eend. Of je moet nog kans zien ‘m in te ruilen voor een ID/DS
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Geen nood, Eend blijft thuis
Awel, ik heb er een geslaagde ochtend aan gehad. Niks aan de eigen dame gedaan, des te meer werk was er bij anderen.
Wel grappig als er ook een lid is dat wel de werkplaatshandboeken meeneemt…... Kun je nog eens iets opzoeken, maar helaas lang niet alles. Het thema was 123 ignition inbouwen, dat zou bij 3 auto’s gaan gebeuren. Ben wel beneiuwd of dit gelukt is, toen ik wegging was de eerste dame weer terug naar haar eigen verdeler (een DY blok, met de verdeler achterop, accu rechts en het nieuwe verdelerhuis paste niet op de steun), de tweede onsteking zat er toen ik wegging al wel in, maar meost nog uitgeprobeerd worden.
Het was gezellig en leerzaam, en je leert de Ds steeds beter kennen.
En wat stond er verder nog in de loods?
CX, met weinig stof, SM zonder motorkap met veel stof, GS zonder motor, motorkap, spatborden voor en front, een Dyane en nog wat ander spul…... Jaguars, een stoffige Nash Ambassador…..
Kortom, een geslaagd evenement, op naar de volgende!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
[CENSUUR]
Ik ben het compleet vergeten !
beetje laat ops: , maar toch…...........
Zaterdag 13 mei 2006: 2e sleuteldag
In regio Noord worden in 2006 vier sleuteldagen georganiseerd. Wij denken dat er behoefte is om gezellige bij elkaar te komen en om samen met anderen aan je DS te sleutelen. Je mag natuurlijk ook alleen voor de gezelligheid langskomen.
We gaan dit doen bij Sleutelclub Leek, waar een brug aanwezig is die door ons gebruikt kan worden. Er zullen deskundige vrijwilligers aanwezig zijn voor al jullie vragen. Of we overal antwoord op weten, dat moet nog blijken, maar met z’n allen komen we er vast wel uit.
Voor gereedschap dient in principe zelf gezorgd te worden en een andere regel is dat er buiten geen olie wordt ververst i.v.m. mogelijke milieuvervuiling.
Deze 2e keer gaat verder met het thema: het inbouwen het van 123-ignition systeem en als extra het verversen van de versnellingsbakolie. Heb je zelf wat anders aan je auto te sleutelen, dan kan dat die dag natuurlijk ook. Van tevoren opgeven is gewenst, maar niet per se noodzakelijk. Je kunt je hiervoor opgeven via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Plaats: Sleutelclub Leek, Molenwieck 13 te Leek (dat is aan de zuidkant van Leek. Vanaf Zevenhuizen gezien links de Leuringslaan in en dan 1e weg rechts. (aanvang 10:30 uur t/m 16:00 uur). Zie voor info over de sleutelclub http://www.sleutelclubleek.nl
Als ik dit vantevoren geweten had dan was ik misschien gekomen. Jammer dat ik het zo laat weet.
Zaterdag 14 oktober 2006 is het wer zover de: 4e sleuteldag
Het is er nog niet echt van gekomen, maar in regio Noord worden in 2006 vier sleuteldagen georganiseerd. Wij denken dat er behoefte is om gezellig bij elkaar te komen en om samen met anderen aan je DS te sleutelen. Je mag natuurlijk ook alleen voor de gezelligheid langskomen.
Heb je zelf wat anders aan je auto te sleutelen, dan kan dat die dag natuurlijk ook. Van tevoren opgeven is gewenst, maar niet per se noodzakelijk. Je kunt je hiervoor opgeven via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Plaats: Sleutelclub Leek, Molenwieck 13 te Leek (dat is aan de zuidkant van Leek. Vanaf Zevenhuizen gezien links de Leuringslaan in en dan 1e weg rechts. (aanvang 10:30 uur t/m 16:00 uur). Zie voor info over de sleutelclub http://www.sleutelclubleek.nl
Mijn dame staat er al. Mag ik ook komen?
Animal triste post coitum
Superpeter en ik komen niet, we houden een prive sleuteldagje bij mij thuis: het afstellen van zijn halfautomaat.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Yep. En als dat gelukt is, kan ik (of kunnen we) altijd nog afreizen in westelijke richting.
En ook gewoon langskomen wordt op prijs gesteld!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:Yep. En als dat gelukt is, kan ik (of kunnen we) altijd nog afreizen in westelijke richting.
En ook gewoon langskomen wordt op prijs gesteld!MVG, Peter
Ho Ho Peter, ik wil geen concurentie worden voor de sleuteldag!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier zou ik ook eens graag aan deelnemen,zo een sleuteldagje!Ik zou graag eens met wat meer deskundige hulp,mijn halfautomaat afgesteld krijgen
Die heb je dan net gemist, want er was gisteren weer 1 in Leek.
Animal triste post coitum