Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Dag medecitrofielen, mijn tank van mijn ami 8 break 1978 lijkt te lekken bij de velsrand, dit doet ie alleen als ie vrij vol is en bij warm weer (ontluchting tankdop is o.k).
Nu de tijd voor treffens en vakantie (F) er weer aan zit te komen wil ik eigenlijk het spul wel vervangen, ik heb nog wel een zelfde donor ami staan maar die heeft ook de stalen tank.
Nu vraag ik me af of een recentere kunstof tank van een 2cv6 ook zou
passen.
Hebben jullie misschien ook nog tips voor het uit/inbouwen?
Ik moet eerst de slang op de tank nog even controleren, misschien is die wel gaar.
Maar tips zijn alvast welkom.
Vr.gr Roel
C’est le Nooord!!!
kan je de tank niet behandelen met “tank cure” http://www.tankcure.nl/ ?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Check ook even de pakking van de aanzuigpijp/vlotter bovenop de tank( via het klepje in de kofferbak) die gaat ook nog wel ‘ns lek.
De tank van een 2cv of Dyane past niet zomaar. En daarnaast is ie ook nog eens kleiner.succes
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Moet passen, bij onze Méhari hebben we er probleemloos een plastic tank ondergehangen. Bij de méhari is het enige wat er verandert moet worden het rubber van de vulpijp… deze is qua diameter groter van een plastic tank.
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
tank ami 8
Da’s waar ook, potver3, de tank van de 8 break is groter, 32 liter ipv
25 liter en dit wil ik graag zo houden.(Hoorn - treffen St.Mihiel precies een tank!)
Ik hoop eigenlijk dat het een gare pakking is of slang, de tank ziet er
verder gaaf uit en de lekkage begint ergens boven op de velsrand aan de
linkerzijde van de tank.
Tank sealant ben ik altijd een beetje huiverig voor geweest, lost dat spul niet langzaam weer op?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
C’est le Nooord!!!
Is lassen geen optie ? Natuurlijk wel de tank leeghalen (ook de damp!!!) en onder de AMI weg schroeven.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lassen is een beetje lomp. Het is heeeel dun blik. Ik heb mijn tank gesoldeerd! Alles netjes ontvetten en de tank goed ‘leeg’ maken.
Desnoods vullen met zand.
sterkte
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: tank ami 8
roel en pe schreef:
Tank sealant ben ik altijd een beetje huiverig voor geweest, lost dat spul niet langzaam weer op?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
naar ik zoal gehoord heb zou het echt niet oplossen, vandaar dat ik de link durfde te plaatsen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dag,
de metalen tank van mijn 2CV AZ (18PK) lekte óók, eveneens net boven de felsrand. Gaatje was niet groter dan een speldekop, maar een benzinelucht in de garage…... Enige oplossing: solderen.
Groeten,
JoF
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)