Bram schreef:zal wel na 12.00 uur zijn i.i.g.
Ik zal er ook niet kunnen dauwtrappen hoor
Maar een proefritje mag hoor, Marten riep ook al iets in die richting…
Maar goed, het aircolampje wordt waarschijnlijk nog wel gemaakt voordat ik ‘m krijg, het klokje (doet ‘t ook niet) mag ik wel zelf doen, anders moest er wat bij de prijs
voge schreef:Bram schreef:zal wel na 12.00 uur zijn i.i.g.
Ik zal er ook niet kunnen dauwtrappen hoor
Maar een proefritje mag hoor, Marten riep ook al iets in die richting…
Maar goed, het aircolampje wordt waarschijnlijk nog wel gemaakt voordat ik ‘m krijg, het klokje (doet ‘t ook niet) mag ik wel zelf doen, anders moest er wat bij de prijs
Klokje is meestal iets van 10 euro op MP
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
En €2,- op de plaatselijke sloop in Bruinisse, waar een redelijk aantal Xantia’s staat… Komt wel goed
(had geen zin om op zoiets lulligs, net als het plastic van het dashboard, de prijsonderhandelingen stuk te laten lopen. Het ging nogal scherp…)
Toerenteller, temperatuurmeter van de koelvloeistof e.d. doen het WEL ?
Die willen weleens weigeren….bij de HDI van Renz deed de temp.meter het ook niet zoals het hoort.
Nog gecontroleerd of de kachel goed werkt. ?
De kachel schijnt ook weleens kwalen te hebben…en dan moet je hele dashbord eruit en schijnt een dure klus te zijn !
Zou je als ik jou was….Voordat je hem koopt nog even goed controleren…en ruik dan ook even onder het dashbord of je geen weëige lucht ruikt…...ze willen nog weleens gaan lekken als ze zo’n 9 a 10 jaar oud zijn.
Bram schreef:Toerenteller, temperatuurmeter van de koelvloeistof e.d. doen het WEL ?
Die willen weleens weigeren….bij de HDI van Renz deed de temp.meter het ook niet zoals het hoort.Nog gecontroleerd of de kachel goed werkt. ?
De kachel schijnt ook weleens kwalen te hebben…en dan moet je hele dashbord eruit en schijnt een dure klus te zijn !Zou je als ik jou was….Voordat je hem koopt nog even goed controleren…en ruik dan ook even onder het dashbord of je geen weëige lucht ruikt…...ze willen nog weleens gaan lekken als ze zo’n 9 a 10 jaar oud zijn.
Toerenteller, temperatuurmeter en kachel werken hoor! Ik heb aan alle vloerbedekking gevoeld en ‘t voelt allemaal droog aan. De auto ruikt wel wat anders dan die van mij maar ik herken de lucht niet als koelvloeistof o.i.d. Bij het voelen onder het dashboard trok ik er trouwens nog wel zo’n 10 meter cassettebandje van tussen
Maar een kachelradiateur kan natuurlijk van de ene op de andere dag gaan lekken, dit kan je nog zo goed proberen te checken, misschien is ‘t morgen anders.. Zwak puntje van die fransen.. .
Net even gebeld, de aircoknop zat erin en de stekker onder de stoel was er tussenuit gehaald en aan elkaar gesoldeerd volgens mij (bij de Citroën dealert) Auto staat nu bij de APK en ik kan ‘m morgen al ophalen!!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
M&M schreef:hogervp schreef:ja op topsnelheid over een reht stuk snelweg, dat kan iedere sukkel.
Ik las ergens 180 ........
Precies, dat bedoel ik. Hard rijden rechtuit is niet lastig, maar snel optrekken met de TD moet ik nog beter onder de knie krijgen. En als je 13 jaar in een ZX hebt gereden moet je ook weer wennen aan het schakelen in een andere auto.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
voge schreef:Net even gebeld, de aircoknop zat erin en de stekker onder de stoel was er tussenuit gehaald en aan elkaar gesoldeerd volgens mij (bij de Citroën dealert) Auto staat nu bij de APK en ik kan ‘m morgen al ophalen!!
Mooi zo….valt me reuze mee van ze. (aircolampje) ops:
En we krijgen zeker wel een verhaaltje van je hier, hoe die lange rit je is bevallen hè ?
M&M schreef:Mooi ... suc6 morgen
Dank je! Heb ‘m net verzekerd, ga ‘m zo op naam zetten, RDW deed ‘t net niet op ‘t postkantoor.
Ben benieuwd of er nog wat aan gedaan moet worden bij de APK!
Bram schreef:voge schreef:Net even gebeld, de aircoknop zat erin en de stekker onder de stoel was er tussenuit gehaald en aan elkaar gesoldeerd volgens mij (bij de Citroën dealert) Auto staat nu bij de APK en ik kan ‘m morgen al ophalen!!
Mooi zo….valt me reuze mee van ze. (aircolampje) ops:
En we krijgen zeker wel een verhaaltje van je hier, hoe die lange rit je is bevallen hè ?
Natuurlijk, ik mag er morgen meteen al meer dan 2 uur in sturen Maar eerst nog even genieten van de trekkracht van de BX hoor!
Aircolampje vind ik ook netjes, klokje wilde ‘ie niet meer maken maar dat doe ik dan zelf wel. Ik vond ‘t ook geruststellend dat ik eerst de verhalen over de stekkerverbinding onder de stoel heb gelezen en dat de verkoper mij net door de telefoon precies hetzelfde verhaal vertelde. Is gelukkig ook netjes bij de Citroën dealer gedaan!
Zonet is Serge langsgeweest om de Xantia 19 TD ff te showen (en mijn middenarmsteun af te leveren). Echt een mooie nette auto, qua looks. Er zit wellicht nog wel wat (technisch) werk aan, maar dat mag de pret niet drukken, zeker gezien de aanschafprijs
De wagen rijdt heel fijn. Wel een beetje log natuurlijk, maar wel uitermate relaxed en met prettige bediening. Verder valt op dat ie onderin (tot de 2500) toeren heel goed trekt (turbo effect valt nauwelijks) op, maar daarboven is het venijn er wel snel uit. Kortom: een auto die vlot door het dagelijks verkeer gaat, maar beslist geen strepentrekker. De motor is ontzettend goed geisoleerd. Er klinkt “helaas” nauwelijks meer dieselgenagel door in het interieur.
Ik denk dat Serge wel even reden zal vinden om het Vreugdetopic te gaan spammen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Verder valt op dat ie onderin (tot de 2500) toeren heel goed trekt (turbo effect valt nauwelijks) op,
Mag toch hopen dat die toch ook nog wel doortrekt tot zo’n 3000 tpm.?
De mijne begint toch pas bij 2300 tpm. te sjorren. De ene hoeft de ander niet te zijn natuurlijk.
Jeroen
toniclight schreef:Verder valt op dat ie onderin (tot de 2500) toeren heel goed trekt (turbo effect valt nauwelijks) op,
Mag toch hopen dat die toch ook nog wel doortrekt tot zo’n 3000 tpm.?
De mijne begint toch pas bij 2300 tpm. te sjorren. De ene hoeft de ander niet te zijn natuurlijk.Jeroen
Jawel hoor. Mijn oude BX 18 TD werd pas echt wakker bij de 2500 toeren en ging goed tot pakweg 4000 toeren. De Xantia 19 TD is voor de 2000 toeren al goed wakker, maar bij 3000 toeren houdt t snel op. Sommige BXen turbodiesel hadden dat effect trouwens ook (uitgerust met KKK turbo). Vergeleken met de BX heeft de Xantia wel wat manieren gekregen.
mpostma schreef:De Xantia 19 TD is voor de 2000 toeren al goed wakker, maar bij 3000 toeren houdt t snel op.
Sommige BXen turbodiesel hadden dat effect trouwens ook (uitgerust met KKK turbo).
Klopt helemaal…..ik wist TOEN nog niet dat het een KKK-turbo was, maar mijn eind 88’er TRD-turbo moet wel zo’n KKK turbo hebben gehad.
Die trok ook veel sneller (in laag toerental) op, dan mijn latere TZD-turbo’s.
Daarna, met die latere TZD-turbo’s…..zijn het waarschijnlijk allemaal Garret turbo’s geweest.
Ik hoorde dit verhaal van Nard (van Renard) toen ik met mijn laatste TZD-turbo een tijdje geleden een keer bij hun was.
Oehoi, Serge….ben je al thuis…vertel ons eens wat je van de TD vindt ?
Ik ben thuis hoor!!! Marten heeft me al aardig wat werk uit handen genomen en de auto prima beschreven, waarvoor dank! Wat rijdt dat heerlijk zeg, zo’n Xantia TD!!! Omdat ik de radio nog niet heb ingebouwd ben je verplicht naat het motorgeluid te luisteren maar dat is bijna niet aanwezig, heerlijk rustig zeg! De technische mankementen die Marten noemt zijn er zeker. Ik denk dat er twee dingen echt belangrijk zijn: de kachelradiateur heeft z’n beste tijd gehad en de remschijven voor ook. Gelukkig was dit wel meegenomen in de prijs en ik ga binnenkort eens bij verschillende garage’s informeren wat deze reparaties ongeveer kosten.
Maar goed, ondanks het feit dat ik er nog wel even wat geld tegenaan moet gooien ben ik er heel blij mee!!!