mpostma schreef:ex forummer
Hoezo…..is Serge weg dan ?
Je bedoelde natuurlijk Ex-Bak van een forummer.
Bram schreef:mpostma schreef:ex forummer
Hoezo…..is Serge weg dan ?
Je bedoelde natuurlijk Ex-Bak van een forummer.
Ja, foutje ops: Je hebt gelijk!
Hij hoeft er niet veel winst op te maken zo te zien! Ik heb er inderdaad een schriftje in laten liggen waarin staat wat er allemaal aan gedaan is. Of de volgende eigenaar dat als ‘onderhoudsboekje’ ziet durf ik te betwijfelen, hoewel ‘t wel allemaal waar is.
Trouwens: Ik ben er nog hoor, ga hard werken aan m’n laatste sleuteltje!
Maar goed, over de Xant heb ik een aantal vragen:
- wie weet een goed(koop) adres voor ‘t vervangen van kachelradiateur
- moet ik voor die wispelturige ventilator het slot vervangen of is er een andere oplossing?
- is het moeilijk om de verlichting achter de kachelknoppen te vernieuwen?
- raakt iedere Xantia eigenaar zo snel verslaafd aan de rijeigenschappen van een Xant?
Bedankt!
voge schreef:Maar goed, over de Xant heb ik een aantal vragen:
- wie weet een goed(koop) adres voor ‘t vervangen van kachelradiateur
- moet ik voor die wispelturige ventilator het slot vervangen of is er een andere oplossing?
- is het moeilijk om de verlichting achter de kachelknoppen te vernieuwen?- raakt iedere Xantia eigenaar zo snel verslaafd aan de rijeigenschappen van een Xant?
Bedankt!
HEGRU in Veldhoven misschien ?
Ik lees daar goede dingen over ?
En NEE…..ik raakte niet verslaafd aan een Xantia TD, als je eerlijk mijn mening vraagt. ops:
Kreeg (zoals bekend) afkickverschijnselen van de BX…..maar ja, na 14 jaar (en zo’n 10 BX’en verder) wel begrijpelijk natuurlijk.
Ik neem/nam de bijgeluiden die je bij een BX hebt t.o.v. een Xantia voor lief.
Bram schreef:HEGRU in Veldhoven misschien ?
Ik las net een oud berichtje van Sohail, waarin hij zei dat zijn specialist het voor ongeveer €500,- doet. Ik denk dat die specialist ‘de Pee’ in Krimpen a.d. IJssel is, die zal ik maandag eens bellen. (heb Sohail hierover een PB gestuurd.)
Jammer dat ik dicht bericht een beetje laat lees, ik heb de hele dag onder een 405 gelegen ops:
Inmiddels per PB naar Voge dat die prijs voor een ZX is en waarschijlijk excl. onderdelen. Voorstel naar Voge om zelf met 3 man dat dashbord eruit te trekken en de kachelrad. te vervangen. Kan toch niet veel moeilijker dan bij een ZX zijn :
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
- moet ik voor die wispelturige ventilator het slot vervangen of is er een andere oplossing?
Eerst zeker weten dat het het contactslot is. Er kunnen meer oorzaken zijn.
(Er is heel veel geschreven hierover op het Xantiaforum)
is het moeilijk om de verlichting achter de kachelknoppen te vernieuwen?
Nee, op de Xantiasite staat een duidelijke handleiding van Xantippel.
raakt iedere Xantia eigenaar zo snel verslaafd aan de rijeigenschappen van een Xant
Ja!
Jeroen
PS: Het Xantiaforum is eigenlijk onontbeerlijk voor Xantiarijders!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
toniclight schreef:
PS: Het Xantiaforum is eigenlijk onontbeerlijk voor Xantiarijders!
tssss…...
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
André weer op TILT
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tijd voor een picasso forum
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
voge schreef:
- raakt iedere Xantia eigenaar zo snel verslaafd aan de rijeigenschappen van een Xant?
Ja, dat is heel herkenbaar. Ik ben al jaren lang liefhebber van Franse auto’s en heb er al een heel aantal “versleten” maar de Xantia is by far de fijnst rijdende automobiel die ik heb gehad. Mijn vader had tot voor kort een Renault Laguna dCi(het laatste model, een Grand Tour, stationwagen dus), ook een hele lekkere auto maar mijn twee keer zo oude Xantia doet daar niets voor onder, sterker nog, qua veercomfort ligt ze echt een trapje hoger nog.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mpostma schreef:
De wagen rijdt heel fijn. Wel een beetje log natuurlijk, maar wel uitermate relaxed en met prettige bediening. Verder valt op dat ie onderin (tot de 2500) toeren heel goed trekt (turbo effect valt nauwelijks) op, maar daarboven is het venijn er wel snel uit. Kortom: een auto die vlot door het dagelijks verkeer gaat, maar beslist geen strepentrekker. De motor is ontzettend goed geisoleerd. Er klinkt “helaas” nauwelijks meer dieselgenagel door in het interieur.
Ik heb hier ook niets aan toe te voegen! Heel goed beschreven Marten. Ik voel me dan ook helemaal thuis in de Xantia, precies een auto die bij mijn rijstijl past. De motor is echt heel stil en draait lekker weinig toeren.
Gisteren naar Ijsselstein geweest en met nog nooit zoveel plezier over de ring Amsterdam gereden, daar zitten een paar flinke verzakkingen in de weg en die zijn volgens mij speciaal gemaakt om met een HP Citroën over heen te rijden. SUPER.
Bij mijn Xantia is de kachelradiateur al vervangen en de airco doet het prima.
Veel plezier met toeren Serge!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Veel plezier met toeren Serge!
Patrick
Dat komt zeker goed! Voor ik er teveel plezier in krijg ga ik morgen eerst eens wat garage’s langs voor een prijsopgave voor de kachelradiateur. Ik begin bij de Citroën dealer in Zierikzee, daarna ‘de Pee’ en verder zie ik het wel.
Vandaag de code van de startbeveiliging veranderd, was hier een beetje huiverig voor omdat ik wat rare verhalen over de startbeveiliging heb gelezen. De nieuwe code zit erin en ‘t werkt allemaal nog prima!
(wel grappig trouwens, ik had niet helemaal goed gelezen op de xantiaclub. Had dus wel netjes de code veranderd maar was vergeten de deur een keer open en dicht te doen. Het starten met de nieuwe code ging perfect, kon alleen de motor niet meer uitzetten. Nadat de auto een keer op slot en weer open was geweest werkte alles met de nieuwe code prima!)
Dus: als ik morgen ‘t complete klaagtopic volschrijf wordt de reparatie duurder dan verwacht Maar de Xant rijdt echt geweldig!!!
Nou nog wel ff je signature aanpassen en de auto’s in het register veranderen!
Zo beter??