Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bram schreef:
Maar zoals ik al zei (Patrick).....bij de Xantia kun je beter je controlelampjes in de gaten blijven houden (en radio & kachelfan wel uit natuurlijk ).
Inderdaad is de Xantia beter geisoleerd dan een BX.
Je hebt gelijk hoor Bram. Het is te zien, maar horen doe ik het niet (ben wat dovig, maar niet hardhorend ). In de ZX hoorde ik wel een tikje van het relais, maar die liep toch altijd meteen dus nagloeien was nooit nodig.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heerlijk, die isolatie. De auto is echt mooi stil, vooral op de snelweg heb je daar echt veel profijt van… (Ook al mis ik die dieselklop toch wel een klein beetje soms, vooral bij de koude start kon de BX altijd veel beter nagelen. Ook mijn Renault Mègane had daar vreselijk veel last van! )
Mooie auto zeg! Gefeliciteerd ermee. En veel succes met het oplossen van de kwaaltjes.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ook op deze snelheid heerlijk rustig. Draait jou Xant dan ook dat toerental Serge?
Volgens opgave is de V1000 van de Xantia 41.7 km per 1000 toeren (ff uit het hoofd). Volgens “mijn” dashboard ligt dat op 43.8 km per 1000 toeren. 5% tellerafwijking mag uiteraard.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Ik zit met 140 net onder de 3000 toeren….als ik het niet vergeet zal ik ook eens een plaatje schieten….
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Harm van Beek schreef:Ik zit met 140 net onder de 3000 toeren….als ik het niet vergeet zal ik ook eens een plaatje schieten….
Dank voor je info Harm. De Breaks hebben kennelijk een andere eindreductie? Moet ik eens nagaan.
Nu tijd om de ogen te sluiten. Morgen weer nieuwe zweefmomenten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
voge schreef:Heerlijk, die isolatie. De auto is echt mooi stil, vooral op de snelweg heb je daar echt veel profijt van… (Ook al mis ik die dieselklop toch wel een klein beetje soms, vooral bij de koude start kon de BX altijd veel beter nagelen. Ook mijn Renault Mègane had daar vreselijk veel last van! )
Die dieselklop van de Megane dTi ken ik ook maar al te goed, en ik mis hem helemaal niet…
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
hogervp schreef:Harm van Beek schreef:Ik zit met 140 net onder de 3000 toeren….als ik het niet vergeet zal ik ook eens een plaatje schieten….
Dank voor je info Harm. De Breaks hebben kennelijk een andere eindreductie? Moet ik eens nagaan.
Patrick
Nee, eerder van de automaat….
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Harm van Beek schreef:hogervp schreef:Harm van Beek schreef:Ik zit met 140 net onder de 3000 toeren….als ik het niet vergeet zal ik ook eens een plaatje schieten….
Dank voor je info Harm. De Breaks hebben kennelijk een andere eindreductie? Moet ik eens nagaan.
Patrick
Nee, eerder van de automaat….
OK, ik had het kunnen weten. ops:
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bram schreef:
Klopt ja .....je gloeit als het ware wat langer door, als je niet meteen start zodra het gele lampje uit gaat.
Nog beter is, om te wachten tot je een tik onder de motorkap hoort (zie je ook aan de andere controlelampjes op je dash, die dan iets feller gaan branden) ...dan METEEN opnieuw voorgloeien en dan starten.
Toch denk ik dat als dit nu heeft je je ook kan afvragen of het voergloeicircuit nog wel goed werkt. En of de gloeiers nog goed zijn.
Megoed, ik begreep nu dat ie juist warm iets trager aanslaat. Eigenlijk heb ik niks bijzonder gemerkt. Misschien ben je gewoon iets teveel gefocussed op de verschillen.
Uit het Picassodraadje van Rene :
voge schreef:Opbergruimte in een Xantia 1b met airco is in ieder geval uitermate triest. Kofferbak is groot zat maar ik bedoel vooral opbergruimte in ‘t dash voor kleine spullen.
Waar laat je bijv. je TomTom??
Je bedoeld natuurlijk, waar bevestig je die ?
Ik had de houder van de PDA in mijn TD (1b) rechts naast de radio geplaatst.
Moet je wel schroeven (parkers) draaien door het dashboard. ops:
Wat voor Tomtom heb jij….ook in een PDA…of Tomtom-Go ?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Heb ook een brodit houder gekocht voor m’n pda met directe voeding en die dan op een hoekstukje van de gamma (zwart gespoten) Die is zo te klemmen tussen het dashboard. Geen schroeven en niet al te duur
En na gebruik pda natuurlijk niet iun de auto achterlaten.
Dit is nog met passieve houder, heb nu een actieve
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Zeg, zijn we nou offtopic aan het gaan in mijn draadje??
Maar Marten, het zou kunnen dat ik ‘m te veel vergelijk met de BX, die altijd met 1 tikje startte… Ik zei ook al dat ik ‘t eigenlijk geen probleem vond, omdat ‘ie het wel gewoon doet…
Vandaag de auto van een vers plasje LHM voorzien, kan ‘ie er weer tegenaan. De oude LHM zag er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit als ik dacht, beetje geel/bruin maar wel helder.
Wat is dat trouwens een rotwerk om de slangenbundel met filters uit het LHM vat te krijgen bij zo’n Xantia zeg! Bij een BX zit dat toch allemaal een stuk makkelijker. Het is overigens wel gelukt hoor, auto kwam meteen naar boven na het verversen.
voge schreef:Zeg, zijn we nou offtopic aan het gaan in mijn draadje??
Nee hoor…...jij vroeg in een andere draad…... :
Waar laat je bijv. je TomTom??
.....Vandaar dat ik het even in jouw draadje heb gezet…..en wat voor Tomtom heb je nu ?
Andre en Menno geven je meteen een paar goede tips.