17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9TD gekocht (foto’s p.3)
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 06 april 2006 02:06 AM
  [ # 241 ]

Dan ga ik ook maar even met Newtonmeters smijten, gaat hier alweer om een auto uit 2000. Dit is een rode D, rode I (voor de caravan hehe)

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1896 cm3
boring x slag 79,5 x 95,5 mm
compressieverh. 18,0:1
max. vermogen 85 kW (115 pk)
  4000tpm
max. koppel 285 Nm
  1900tpm
brandstofsysteem pompverstuiver
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator nee

Dus als ik 140 rijdt in de 6 met 2500 toeren is koppel geen probleem, dan vliegt ie ook als ik op het gas trap. Turbo komt erin rond de 1750 toeren.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 april 2006 02:10 AM
  [ # 242 ]

De mègane wint zie ik Laughing
Maar goed, genoeg offtopic…
Citroën Xantia 1.9TD
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 21,8:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
  4000tpm
max. koppel 196 Nm
  2250tpm
brandstofsysteem indirecte inspuiting

Nou snap ik waarom ‘ie niet zo vlot is Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 april 2006 02:22 AM
  [ # 243 ]
voge schreef:

Nou snap ik waarom ‘ie niet zo vlot is Wink

Maar je rijdt mooi wel in een dieselhydraulique: wat wil je nog meer Razz

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 april 2006 10:14 PM
  [ # 244 ]

Dat is waar, puur genieten!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 april 2006 10:43 PM
  [ # 245 ]

En…hoe zijn de koudstart’s ?

Loopt ie meteen mooi rond (zonder schudden dus)....nadat je bij de eerste keer voorgloeien en NA het doven van het voorgloeilampje, hem start ?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 april 2006 11:26 PM
  [ # 246 ]

Hij loopt wel meteen mooi rond ja, startmotor gaat een keer of 5 rond. Koud start ‘ie eigenlijk net wat beter dan wanneer ‘ie een uur stil heeft gestaan.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 07 april 2006 01:22 AM
  [ # 247 ]
voge schreef:

Hij loopt wel meteen mooi rond ja, startmotor gaat een keer of 5 rond. Koud start ‘ie eigenlijk net wat beter dan wanneer ‘ie een uur stil heeft gestaan.

Mijn TD startte koud ook beter dan warm. Bij koude start 1x startmotor rond en hij liep, maar met een warme motor moest je ook altijd gloeien en dan ging de startmotor ook wel een keer of 3 à 4 rond Hij is een keertje bij Renard geweeste voor onderhoud daar werd me verteld dat de timing van de brandstofpomp (???) niet helemaal goed was. Ze zouden het de volgende beurt met de distributieriem herstellen, maar die beurt heeft mijn TD niet meer meegemaakt bij mij.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 07 april 2006 01:33 AM
  [ # 248 ]

En kwam dat door de timing van de brandstofpomp?? (dat ‘ie overleden is..)  Rolling Eyes

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 07 april 2006 01:42 AM
  [ # 249 ]
voge schreef:

En kwam dat door de timing van de brandstofpomp?? (dat ‘ie overleden is..)  Rolling Eyes

Nee geen zorgen! Smile

de volgens links geven meer duidelijkheid over het overlijden van mijn auto:

 

en

 

en

 

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 08 april 2006 05:07 AM
  [ # 250 ]

Ah, gelukkig… Hoop wel wat langer met m’n Xant te kunnen doen hoor Wink
Morgen mag ‘ie weer wat kilometers maken, m’n eerste tank kwam neer op een verbruik van 1 : 15,9 .

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 11 april 2006 05:51 PM
  [ # 251 ]

Ondertussen ongeveer 2.000km mee gereden, wat rijdt de auto heerlijk zeg!!!

Morgen moet ze naar de dokter, alwaar ik haar laat overnachten zodat ik haar donderdag weer gezond en fit op kan halen. Denken jullie een beetje aan haar??  Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 april 2006 11:02 PM
  [ # 252 ]
voge schreef:

Ondertussen ongeveer 2.000km mee gereden, wat rijdt de auto heerlijk zeg!!!

Kijk zo klinkt nou een tevreden ex-BX-Rijder Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 april 2006 01:33 AM
  [ # 253 ]

Een combinatie van de degelijkheid, wegligging, koersvastheid, strakheid en rust van de Xantia met het karakter en het veergedrag van de BX zou wel redelijk dicht in de buurt van mijn ideale auto komen misschien…

Als ik de Xantia terug heb van de dokter moet ik meteen naar Groningen, daarna misschien maar eens een bezoekje aan Chyparse wagen om één van de twee grote plussen van de BX (het veercomfort) ook weer eens een beetje in de Xantia te krijgen.

En tevreden: zeer zeker!!!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2006 02:04 AM
  [ # 254 ]
voge schreef:

Een combinatie van de degelijkheid, wegligging, koersvastheid, strakheid en rust van de Xantia met het karakter en het veergedrag van de BX!!!

Kijk ik maak graag een geintje over de BX, maar het zijn wel de bovenstaande punten die de Xantia een goede opvolger maken voor de BX.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 april 2006 02:21 AM
  [ # 255 ]

heel soms zeg ik wel eens wat zinnigs hoor Laughing

Profiel  
 
 
17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook