M&M schreef:4 15’ “nieuwe” wieldoppen
Je probeert me toch geen picrasso wieldoppen aan te smeren voor €50,- hoop ik hè??
toniclight schreef:Zijn de wieldoppen op die Xant die ik heb gekocht wel originele Xantia wieldoppen?
Ja.
Jeroen
Gelukkig, dat is al heel wat…
Eerst eens afwachten totdat ‘ie voor de deur staat voordat ik er nieuwe onderdelen voor ga bestellen, vind je niet??
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
LM is wel fraai BTW. Het maakte mij nooit wat uit, maar nu ik ze eronder heb….toch wel smek, smak.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
deze velgen zouden niet mijn eerste keuze zijn eigenlijk, dacht dan meer aan zoiets
(even geleend van de Xantiaclub… )
Dat zijn toch wieldoppen of ben ik nou helemaal koekoek ops:
PS Patrick, ik vind die velgen onder de xantia van jouw geen porem, bolle spaken op een rechte strakke auto Maar ik ben er al helemaal aan gewend en begin ze eindelijk een beetje stoer te vinden
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
voge schreef:Maar na zaterdag niet meer hoor! En bovendien is ‘t lastig om een voorjaarsrit in je eentje te rijden
Serge, als je wilt kun je met mij de toerrit rijden. Ik heb nog geen maatje “gepland”. Ik heb nog geen idee met welk hok ik kom, maar t wordt in elk geval een BX!
Zowieso zal je echt niet gelyncht worden als je besluit de rit met de Xantia te rijden. De BX club is primair een club voor liefhebbers. Je bent dus in principe gewoon welkom met elke auto, mits je maar BX liefhebber bent. Edocht,l denk ik wel dat je op minder sympathie hoef te rekenen als je besluit de BX Club toerrit in een Opel Astra F 1.4 te gaan rijden. Daarentegen zal een andere Citroen of een exoot van een ander merk, bijv. een Mazda RX-7 van een clublid of een Maserati Ghibli GT van onze ex penningmeester (hmmm :S toch verdacht op een warm onthaal kunnen rekenen.
Eigenlijk vind ik die wat ouderwetse lompe turbodiesels wel fijn. Je merkt lekker dat ie wakker wordt: bij de HDI gaat t allemaal wel heel smooth en mooi, maar de verrassing mis je een beetje. Dus wellicht is die 19 TD wel gewoon heel leuk.
mpostma schreef:maar de verrassing mis je een beetje. Dus wellicht is die 19 TD wel gewoon heel leuk.
Nou, ,met die 90 pk wordt het geen snelheids monster, naar wat ik begrepen heb is dat het nog steeds ronduit traag te noemen is… maarja, 1250 kg en 90 pk…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:naar wat ik begrepen heb is dat het nog steeds ronduit traag te noemen is… maarja, 1250 kg en 90 pk…
Valt denk ik reuze mee. Met die 19 TD motor heb ik alleen rij ervaring in een BX (Break) en daarin was ie echt best vlot, ook met 3 mensen erin (dan zit je al bijna op het leeggewicht van de Xantia). Voor de nieuwsgierigen, dit was de break die ICE vroeger had: zelfbouw.
Nou…..ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vond die 2 TD’s van mij best redelijk rap hoor !
Je moet hem voor snel accelereren wat hoger in toerental houden in 2, 3 en 4é versnelling (bij 120 km p/u van 4 naar 5 deed ik meestal).....alleen een TZD-turbo deed het iets vlotter, maar ja…dat is ook logisch met 250 kg minder gewicht, met wel hetzelfde aantal PK’s (90).
En inderdaad, je voelt de trekkracht (turbo-effect) van de 1905 TD eerder dan bij de 1768 turbodiesel van de BX.
Die van de BX begon meestal zo rond de 2500 rpm op te komen.
Maar een *trage bak* zou ik de Xantia TD beslist niet willen noemen !
Dat vind ik wel van de gewone BX TZD.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Simpele Ziel schreef:mpostma schreef:maar de verrassing mis je een beetje. Dus wellicht is die 19 TD wel gewoon heel leuk.
Nou, ,met die 90 pk wordt het geen snelheids monster, naar wat ik begrepen heb is dat het nog steeds ronduit traag te noemen is… maarja, 1250 kg en 90 pk…
Ik vind de TD bepaald geen trage bak. Het turbogat valt mij alleszins mee. Maar wil je prestaties hebben bij het inhalen zorg er dan wel voor dat je minstens op 2200 toeren zit, dan pak je direct het maximumkoppel mee en gaat ie als de spreekwoordelijke speer uit de startblokken.
Moet er wel bijzeggen dat ik uit de ongeblazen 1.9D kom (ZX). Je weet wel 0-100 km/h met een kalender opmeten…..
(voor mij ruimschoots voldoende overigens)
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
hogervp schreef:Simpele Ziel schreef:mpostma schreef:maar de verrassing mis je een beetje. Dus wellicht is die 19 TD wel gewoon heel leuk.
Nou, ,met die 90 pk wordt het geen snelheids monster, naar wat ik begrepen heb is dat het nog steeds ronduit traag te noemen is… maarja, 1250 kg en 90 pk…
Ik vind de TD bepaald geen trage bak. Het turbogat valt mij alleszins mee. Maar wil je prestaties hebben bij het inhalen zorg er dan wel voor dat je minstens op 2200 toeren zit, dan pak je direct het maximumkoppel mee en gaat ie als de spreekwoordelijke speer uit de startblokken.
Moet er wel bijzeggen dat ik uit de ongeblazen 1.9D kom (ZX). Je weet wel 0-100 km/h met een kalender opmeten…..
(voor mij ruimschoots voldoende overigens)
Patrick
Mijn vader had in de begindagen van de Xantia een Xantia met die 1.9d motor, 71 pk in een auto van 1250 kg… Is nog wat trager als die ZX.
Zelf heb ik ooit een (lease) Renault Scenic gehad met een 1.4i benzinemotor op LPG, die is NOG trager. (zo’n Scenic weegt ook rond 1250 kg en dat 1400 benzineblokje had 75 pk, paar ps’s kwijt door LPG, kortom, de traagste auto die ik ooit gehad heb, als je min of meer ondergemotoriseerd bent kun je nog beter een diesel hebben zodat je in ieder geval geen koppel tekort komt)
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
Simpele Ziel schreef:mpostma schreef:maar de verrassing mis je een beetje. Dus wellicht is die 19 TD wel gewoon heel leuk.
Nou, ,met die 90 pk wordt het geen snelheids monster, naar wat ik begrepen heb is dat het nog steeds ronduit traag te noemen is… maarja, 1250 kg en 90 pk…
Mwoah, als ik naar de fabrieksopgaven voor maximumsnelheid en acceleratie 0-100 kijk dan valt dat best mee. Geen raceauto, maar prima in staat om lekker mee te rijden met het overige verkeer. En dieselrijden is gewoon lekker ontspannen rijden, hoort er een beetje bij.
M&M schreef:voge schreef:deze velgen zouden niet mijn eerste keuze zijn eigenlijk, dacht dan meer aan zoiets
foto
(even geleend van de Xantiaclub… )Dat zijn doppen zoals SZ ook aangeeft
Dan wil ik die doppen wel!!! (Nog lekker goedkoop ook itt velgen..)
mpostma schreef:Serge, als je wilt kun je met mij de toerrit rijden. Ik heb nog geen maatje “gepland”. Ik heb nog geen idee met welk hok ik kom, maar t wordt in elk geval een BX!
Deal! Lijkt me gezellig!
Ik weet dat er langzamere Xantia’s bestaan maar een 1.9td vanwege zijn prestatie’s leuk noemen?
Nou heb ik zelf nooit met de 1.9td gereden maar als ik mijn pa moet geloven dan valt het erg mee…
Regelmatig gevraagd bij het optrekken? Is dit volgas? Ja?
En inderdaad, 160pk op ruim 1000 kg is leuker, maar ze gaan allebei even hard als je in de rechterbaan met 90 zit en dat kan je met een xantia 1.9d ook wel halen
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI