Waar meot men op letten als hij een BX diesel wil?
Het zit namelijk zo: Een of andere 405 is dood gegaan door een geknapte D-riem. Na een onderzoekje zijn ook de kleppen geraakt.
Nu is hij op zoek naar een diesel die minimaal 1000 kg mag en kan trekken. De auto mag uiteraard niet duur zijn en moet geldige APK hebben. En een hydropneumatisch veersysteem. Dus zijn we al snel op een BX diesel gekomen.
Maar de vraag is dus waar er op gelet moet worden bij aanschaf van een diesel. LHM, km’s en bouwjaar zijn van belang, maar wat nog meer bij een diesel?
Oja, en Harm houdt zich hier ff stil, want jouw mening heb ik al :p
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Re: BX diesel…?
CX-power schreef:Waar meot men op letten als hij een BX diesel wil?
Het zit namelijk zo: Een of andere 405 is dood gegaan door een geknapte D-riem. Na een onderzoekje zijn ook de kleppen geraakt.
Nu is hij op zoek naar een diesel die minimaal 1000 kg mag en kan trekken. De auto mag uiteraard niet duur zijn en moet geldige APK hebben. En een hydropneumatisch veersysteem. Dus zijn we al snel op een BX diesel gekomen.
Maar de vraag is dus waar er op gelet moet worden bij aanschaf van een diesel. LHM, km’s en bouwjaar zijn van belang, maar wat nog meer bij een diesel?
Oja, en Harm houdt zich hier ff stil, want jouw mening heb ik al :p
Is deze niks ?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169553&highlight;=
Trekt makkelijk meer dan 1 ton op de trekhaak (ik meen officieel 1250 kg)...zijn zuinige en snelle auto’s…en uiteraard het HP comfort.
En wie is HIJ ?
Re: BX diesel…?
Bram schreef:CX-power schreef:Waar meot men op letten als hij een BX diesel wil?
Het zit namelijk zo: Een of andere 405 is dood gegaan door een geknapte D-riem. Na een onderzoekje zijn ook de kleppen geraakt.
Nu is hij op zoek naar een diesel die minimaal 1000 kg mag en kan trekken. De auto mag uiteraard niet duur zijn en moet geldige APK hebben. En een hydropneumatisch veersysteem. Dus zijn we al snel op een BX diesel gekomen.
Maar de vraag is dus waar er op gelet moet worden bij aanschaf van een diesel. LHM, km’s en bouwjaar zijn van belang, maar wat nog meer bij een diesel?
Oja, en Harm houdt zich hier ff stil, want jouw mening heb ik al :p
Is deze niks ?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169553&highlight;=
En wie is HIJ ?
De almachtige…Ik geloof zijn vader.
Ja typisch BX kwaaltje zijn ADALS. Maar ik vind dat geen reden om een BiX te laten staan.
Test
Tja, je moet maar net tegen het goeie aanlopen.
Mijn BX TD heeft me nu al meer dan 30.000 kilometer probleemloos van hot naar her gesleept zonder enig probleem. En dat voor 250 euro
Ik denk alleen dat als je zware vrachten wil leuren, je toch echt wel aan een turbodiesel zit.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Een turbodiesel mag max. 1100 kg trekken, een 1400 minimaal 1000 kg.
Sja, op MP en hier op het forum staan momenteel een aantal geschikte diesels.
mpostma schreef:Een turbodiesel mag max. 1100 kg trekken, een 1400 minimaal 1000 kg.
Sja, op MP en hier op het forum staan momenteel een aantal geschikte diesels.
Terzijde - ook die vallen in de categorie “De auto mag uiteraard niet duur zijn”?
Ich bin ein Breaker
Een Xant mag ook, maar die is toch weer veel te duur.
Die witte BX TZD staat te ver weg. oo en daar komt nog eens bij dat die witte niet echt goedkoop meer is.
En “HIJ” is idd mijn vader.
Overigens ben ik vergeten te melden dat als er iemand goed is met een 405 met kapot blok, hij/zij deze ook kan/mag overnemen voor een prikkie.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:Die witte BX TZD staat te ver weg. oo en daar komt nog eens bij dat die witte niet echt goedkoop meer is.
Tsja…..ik heb de afgelopen 2 jaar vanuit mijn woonplaats Haarlem ook 2X een BX diesel en 1X een Xantia TD in Friesland en Almelo moeten halen.
Of de aangeboden BX op dit forum verder goed is kan ik zo niet zeggen…er is al wel het nodige aan gedaan, zo te lezen.
Op http://www.speurders.nl staan er nog een paar in het Noorden.
CX-power schreef:Een Xant mag ook, maar die is toch weer veel te duur.
Die witte BX TZD staat te ver weg. oo en daar komt nog eens bij dat die witte niet echt goedkoop meer is.
Niet goedkoop, wel goed.
BX diesel…? (al gekocht)
Jeej, hij heeft al een diesel: BX 19 TD, dus een kale tjaptjap. Misschie kan ik em tot het een en ander over halen. Bijvoorbeeld een GTi-interieur erin, achterspoiler erop en als het geld het toelaat, morettes erop. Maar verder ben ik niet van plan om Harm na te spelen, want die is al veel te ver
Leuk instap-autootje en hoop dat het aan de eisen van hem voldoet.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Gefeliciteerd. TD’s zijn fijne wagens. Heb er zelf ook één, en in de afgelopen 9 maanden al 46.000 km mee gereden.
Test
Hehe, bedankt. Alleen dit is geen echte Army
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Zelf ook er tevreden met mijn TD. Ook al 30.000 km. probleemloos in gereden de afgelopen 10 maanden.
Hoe minder d’r op zit, hoe minder d’r kapot kan
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
hehe precies, maar hij wil er graag een spoiler op de kofferdeksel hebben, dus ben ik voor hem aan het zoeken geslagen. Heb wel 1 op marktplaats gevonden hier in de buurt, maar die is rood. Best wel een leuke combinatie: rood met donker grijs.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Robin schreef:Zelf ook er tevreden met mijn TD. Ook al 30.000 km. probleemloos in gereden de afgelopen 10 maanden.
Hoe minder d’r op zit, hoe minder d’r kapot kan
Tja, op zich wel waar…......
echter, alle opties op mijn tzdtjuh blijven het redelijk doen, het zijn de standaard dingen waar ik gezeik mee heb! (lees: bollen,fusees,banden,uitlaat,remschijven,ADALS,dieselaflsuiter,diesel-warmtewisselaar,kleppendekselpakking,multiriem,verlichting)
En die gadgets op de bux, ik vind het wel heerlijk hoor!
(en de mooie reacties van nieuweVW-rijders: zozozozo,AFSTANDSBEDIENINg? hehe)
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:
(en de mooie reacties van nieuweVW-rijders: zozozozo,AFSTANDSBEDIENINg? hehe)
De mooiste vind ik nog: “Jaa, ik heb wel schijfremmen rondom. Standaard ja, in 1990. Hoezo, dat heb jij niet?”
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm