2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
LNA (tweecilinder) start heel slecht (hoe kan dat nou?!)
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 25 juli 2006 04:29 PM
  [ # 16 ]

Of het contactslot is wat gaar. Hing er altijd een zware sleutelbos aan?

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 20 september 2006 12:53 PM
  [ # 17 ]

Mijn tweecilinder LNA is nog steeds niet klaar..:

Na een rekening van 300 euri’s van Garage Timmer (zat ook een APK bij in) reed en startte de auto perfect. Voor dat geld heeft de LNA een nieuwe elektrische benzinepomp en ruitenwisservloeistofpompje en dus een APK. De rest van het geld is opgegaan aan uurloon (testritjes enzo…). Maar.., de auto is nog steeds niet gemaakt! Hoewel het starten en rijden nu goed gaat houdt ‘ie, als je dan ff flink op z’n staart trapt na een kwartiertje mee op. En dan doet ‘ie ook niks meer. Hij start niet! Als je ‘m een dag laat staan doe’ie ‘t direct. Ik snap er niets van.

Iemand weer een idee?

Mocht iemand zin hebben in een uitdaging dan mag je er wel eens naar kijken. (uiteraard tegen een vergoeding)

Ik kom er niet uit. Ik breng ‘m denk ik nog wel ff weer naar de garage, want volgens mij zit er garantie op zo’n reparatie.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 20 september 2006 01:14 PM
  [ # 18 ]

De startmotor draait wel gewoon rond?
Als de startmotor draait, maar de auto wil met geen mogelijkheid starten, zou ik toch weer eens naar de bobine kijken.
Is er destijds een nieuwe bobine opgezet, of een gebruikte?

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 20 september 2006 10:25 PM
  [ # 19 ]
dickwelfing schreef:

Mijn tweecilinder LNA is nog steeds niet klaar..:

Na een rekening van 300 euri’s van Garage Timmer (zat ook een APK bij in) reed en startte de auto perfect. Voor dat geld heeft de LNA een nieuwe elektrische benzinepomp en ruitenwisservloeistofpompje en dus een APK. De rest van het geld is opgegaan aan uurloon (testritjes enzo…). Maar.., de auto is nog steeds niet gemaakt! Hoewel het starten en rijden nu goed gaat houdt ‘ie, als je dan ff flink op z’n staart trapt na een kwartiertje mee op. En dan doet ‘ie ook niks meer. Hij start niet! Als je ‘m een dag laat staan doe’ie ‘t direct. Ik snap er niets van.

Iemand weer een idee?

Ik had een soortgelijk probleem met de Visa, bleek een kapotte sensor op het koppelingshuis. Nieuwe d’r op, probleem weg.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 24 oktober 2006 02:58 AM
  [ # 20 ]

Mijn LNA tweecilinder (1980) is net terug van een tweede ‘reparatie’ bij Garage Timmer. Maar… (je raadt het al) hij houdt er na een paar km gewoon weer mee op… DIT DUURT DUS AL MEER DAN EEN JAAR, en ik kan ‘t probleem maar niet vinden.


Nog even het probleem:
De auto start redelijk goed maar houdt er na een paar km rijden stotterend mee op (knallen in de uitlaat)... Auto een paar uren laten staan en voilá: hij doet ‘t weer (voor de volgende paar km dan).

Wat het naar alle waarschijnlijkheid niet is (en waarom dan wel niet):
- bobine (vervangen door een nieuwe)
- bougiekabels (vervangen door nieuwe)
- bougies (vervangen door nieuwe)
- kleppen (deze zijn gesteld en als ‘ie rijdt, rijdt ‘ie perfect)
- de twee onstekingssensoren (beide vervangen door nieuwe)
- onstekingscomputer (verwisselt met een andere)
- accu (vervangen door een nieuwe)
- bedrading onder de motorkap (nagelopen, stekkers vervangen en schoongemaakt)

Wat typisch is:
- heel soms heb ik na een start even geen benzinemeter en richtingaanwijzers meer => dit is na een paar honderd meter weer oké
- hij slaat bij het starten pas aan als de startmotor niet meer ronddraait (dus als je de sleutel loslaat en snel even gas geeft)
- onstekingscomputer wordt warm (is dit normaal?)

Wat het wel eens zou kunnen zijn:
- slecht contact in de zekeringkast (i.v.m. het vage uitvallen van de benzinemeter en de richtingaanwijzers)
- het achteraf ingebouwde benzinepompje wat te veel stroom trekt?
- èrgens een lek of kortsluiting in het elektrische systeem (maar wel typisch dat het zich na een paar kilometers rijden openbaart)


IK ZIE NU GÉÉN OPLOSSING EN BAAL HIER OOK BEHÓÓRLIJK VAN!!!


OPROEP: wie heeft zin om hier eens naar te kijken (en hoeft daar geen vracht geld voor)? Bij Garage Timmer was ik al 400 euri’s kwijt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
(Dick Welfing, Groningen => 06-27141779)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 oktober 2006 03:22 AM
  [ # 21 ]

met contactpuntjes? steek dan eens een andere condensator

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 24 oktober 2006 10:28 AM
  [ # 22 ]

De LNA heeft geen contacpuntjes. (De LN wel.) In de LNA ligt het bekende Visa-blokje. Het ligt dus niet aan de contactpuntjes, want die zitten er niet in. Zou er een condensator in de onstekingscomputer zitten? En zou dat het euvel dan zijn?

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 24 oktober 2006 02:57 PM
  [ # 23 ]

Verzuipt de wagen niet gewoon stomweg? Kijk eens met de luchtslang eraf in de carb of de choke wel normaal open en dicht gaat? Probeer anders eens een andere carb?
Bij de oudere types bxen zit er een zomer/winterstand op de aanvoerbuis van het luchtfiliter, is dat toevallig ook zo bij de LNA? Ik kan het me niett voorstellen, maarjah, proberen waard. Geeft ongeveer dezelfde klachten, namelijk!
Het niet aanslaan tijdens het starten klinkt me wel logisch.

dickwelfing schreef:

Verder moet je weten dat de benzinepomp zijn 12 volt bij de carbarateur vandaan haalt (bij de elektrisch bedienbare stationaire sproeier: die wordt geactiveerd wanneer je ‘m op contact zet).

Dit mag alleen als je gebruik maakt van een relais om de pomp aan te sturen, anders zal ie alle stroom gebruiken voor de benzinepomp en sproeit de sproeier gewoon niet! Het zou trouwens ook kunnen dat dit de oorzaak van het andere probleem is.

Succes!

Groeten,

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 24 oktober 2006 03:42 PM
  [ # 24 ]
dickwelfing schreef:

- heel soms heb ik na een start even geen benzinemeter en richtingaanwijzers meer => dit is na een paar honderd meter weer oké
- hij slaat bij het starten pas aan als de startmotor niet meer ronddraait (dus als je de sleutel loslaat en snel even gas geeft)
- onstekingscomputer wordt warm (is dit normaal?)

Warm worden is normaal ja.

Maar dit klinkt toch gewoon als een kapot contactslot of slechte contacten bij/in het contactslot. Bekende symptomen namelijk.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 24 oktober 2006 03:57 PM
  [ # 25 ]
Chinco schreef:

Het niet aanslaan tijdens het starten klinkt me wel logisch.

dickwelfing schreef:

Verder moet je weten dat de benzinepomp zijn 12 volt bij de carbarateur vandaan haalt (bij de elektrisch bedienbare stationaire sproeier: die wordt geactiveerd wanneer je ‘m op contact zet).

Dit mag alleen als je gebruik maakt van een relais om de pomp aan te sturen, anders zal ie alle stroom gebruiken voor de benzinepomp en sproeit de sproeier gewoon niet!

Ter aanvulling: ik bedoel dat icm het starten dan de spanning niet voldoende is om de sproeier te openen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 oktober 2006 03:37 AM
  [ # 26 ]
dickwelfing schreef:

De LNA heeft geen contacpuntjes. (De LN wel.) In de LNA ligt het bekende Visa-blokje. Het ligt dus niet aan de contactpuntjes, want die zitten er niet in. Zou er een condensator in de onstekingscomputer zitten? En zou dat het euvel dan zijn?

condensator dient om de vonken bij contactpunten tegen te gaan….

dus zal er niet in zitten

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 25 oktober 2006 11:05 PM
  [ # 27 ]

Ga eens langs bij een Citroën Dealer Oosterhof in Grijpskerk is een van de betere dealers in het Noorden.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 23 november 2006 09:35 PM
  [ # 28 ]

Hoi Dick,
Heb je al wat progressie geboekt?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 november 2006 09:49 PM
  [ # 29 ]

Ik zit eigenlijk benieuwd te wachten op het juiste antwoord,en dus de oorzaak van (al) je klachten..

Persoonlijk zit ik aan een drietal oorzaken te denken:

1) tankontluchting: door slecht of geen ontluchting (verstopping in tankdop?) krijgt de carb geen brandstof meer,
2) lage compressie: zou het slechte starten kunnen veroorzaken of
3) gaar contactslot: klachten komen overeen met die ikzelf heb mogen ondervinden in m’n ID…

Alle genoemde oorzaken zijn vrij eenvoudig te controleren lijkt me.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 24 november 2006 01:40 AM
  [ # 30 ]

‘t Probleem is nog steeds niet opgelost… Ik zit nu midden in een verhuizing dus ik heb ook net even wat minder tijd. Maar ik zal eens naar het contactslot kijken. Dat heb ik namelijk ook al eens vaker gehoord. Bedankt in ieder geval dat jullie (nog steeds) met me meedenken!

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook