4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
LNA (tweecilinder) start heel slecht (hoe kan dat nou?!)
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 30 januari 2007 04:07 PM
  [ # 46 ]

Misschien is het een optie om een 123 ignition voor een 2cv in te bouwen en al die gare franse rottroep achterwege te laten, geen gezeur met verrotte sensoren, of gammele computers??

Heb ik over nagedacht, maar dan je heb je een speciale adapter nodig om de 123-ignition op een visa motor te bouwen (verkrijgbaar bij Duckservice). Die is duur en niet heel simpel in te bouwen. Als die nu eens goedkoper wordt…

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 januari 2007 09:00 PM
  [ # 47 ]

Wat heet duur???
Op zoek gaan naar het defect en urenlang gefrustreerd raken van iets wat je niet kan vinden is mij wel 150 euro waard hoor, bovendien, zo`n 123-ding is veel bedrijfszekerder en eenvoudiger dan waar we nu mee rondkarren…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 31 januari 2007 12:00 PM
  [ # 48 ]

123-ignition is z’n prijs wel waard.., maar die speciale adapter voor op een visa-motor (die je er bij moet kopen) was, de laatste keer dat ik keek, zo’n 300 euri’s! En dan is het ook nog een heel gedonder om ‘m d’r in te sleutelen. Ik kan ‘m nu trouwens niet meer op het Internet vinden. Anders moet ik nog maar ‘es met Duckservice bellen.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 31 januari 2007 08:18 PM
  [ # 49 ]

Misschien heeft een forumlid nog wel iets liggen??

Wie meldt zich???

(ps, die van mij staat te koop, dus ik (ga/hoef) niet meer te investeren…)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 04 september 2007 01:56 PM
  [ # 50 ]

Probleem opgelost: zie  

Ik heb dus uiteindelijk een 123-achtige ontsteking (van LePatron ->   ) laten monteren en het werkt voortreffelijk!

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 04 september 2007 05:18 PM
  [ # 51 ]

Hey, GOED NIEUWS! Heeft ff geduurd, maar nu kun je weer tuffen? Wink

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 september 2007 09:25 PM
  [ # 52 ]

Kortom, je wordt er niet gelukkiger van, die computer-sensor ellende…

Er komt een tijd dat geen enkele visa/lna met deze achterhaalde ducellier (of zo) troep rijdt…

Proficiat!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 08 september 2007 11:26 AM
  [ # 53 ]

Misschien ff een domme vraag, maar ik hoor vooral over eendjes (2-pitters) die 123 gebruiken. Kan zoiets ook op een 11RE (4-pitter) blok en/of is dat nodig? Mijn Prutteltje houdt namelijk geregeld in als ik gas geef en ik heb geen idee waar dat mee te maken heeft.

Groet, Peter!

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 08 september 2007 08:32 PM
  [ # 54 ]

dat probleem is op te lossen door een nieuw benzinepompje te monteren is mijn ervaring. het veertje dat het membraam bedient wil op den duur verslijten, waardoor de opbrengst bij acceleratie drastisch kleiner wordt..

kijk eens op partsbase.nl daar staan alle mechanische delen.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook