Controleer de laadspanning ook even, bij mijn BX was de dynamo stuk en het enige wat ging branden was het motormanagementlampje…
‘t is maar een idee!
Emiel
Het lampje is nu opgehouden met branden als ik op de snelweg rijd dus dat is een pluspuntje.
Nu brandt dat ding alleen consequent als ik een tijdje stationair draai (bv voor een verkeerslicht), ga ik rijden dan gaat het lampje ook direct weer uit.
Aan de snelheid vd auto merk ik niks, ook stottert ie niet en rijdt ie niet raar,verbruik schommelt zo rond de 1 op 11 (wel iets onzuiniger naar mijn idee, maar ik rij wel vrij veel in de stad) stationair loop is ook gewoon normaal en netjes. Ook veranderd er niks als dat lampje aangaat.
Aan de benzine licht het in elk geval niet meer, gister mijn tank bijna leeg gereden en helemaal afgetankt met shell vpower. (duur )
Tevens even de connector van de luchtmassameter schoongemaakt en in een beetje vet gezet maar dit hielp niks.
@ BX19RTS, laadspanning zal ik vanavond even doormeten ja.
zucht, is de hydrauliek een keer in orde krijg je dit weer
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
metro2005 schreef:Aan de benzine licht het in elk geval niet meer, gister mijn tank bijna leeg gereden en helemaal afgetankt met shell vpower. (duur )
ben benieuwd of je er zuiniger mee rijdt, dan valt dat dure wel weer mee
arjan_verkade schreef:metro2005 schreef:Aan de benzine licht het in elk geval niet meer, gister mijn tank bijna leeg gereden en helemaal afgetankt met shell vpower. (duur )
ben benieuwd of je er zuiniger mee rijdt, dan valt dat dure wel weer mee
Je rijdt er met een bx niet zuiniger mee is mijn ervaring. Wel loopt de motor iets mooier naar mijn idee.
Abyssion schreef:Metro ik tank tegenwoordig altijd Ultimate 98 van BP daar rijd de auto ook heel erg goed van en ik doe er echt iets zuiniger mee ik kan bijna 75 kilometer meer rijden met een volle tank dan als ik met euro tank
Yup, die BP ultimate rij ik inderdaad ook zuiniger mee, shell vpower niet.
Probleem met het lampje is overigens net zo mysterieus weer verdwenen als dat het gekomen is.
Hee, ik zag dat je hem wilt verkopen..mag ik vragen waarom? Je hebt er volgens mij al heel veel geld ingestopt ..
Ijs schreef:Hee, ik zag dat je hem wilt verkopen..mag ik vragen waarom? Je hebt er volgens mij al heel veel geld ingestopt ..
Daarom dus.
Ik blijf er geld in stoppen heb ik het idee, maarja ik ben denk ik een beetje te perfectionistisch voor een bx ofzo. Als er iets niet helemaal functioneert zoals het hoort dan moet het ook gewoon direct gemaakt worden. Al is het maar een rammeltje ofzo.
En dat is in een bx nou eenmaal niet erg handig
Verder heeft het geen haast, ding loopt op het moment verder goed dus blijf er gewoon in rijden tot er iemand langskomt met geld. Hij gaat zeker niet voor een prikkie weg.
mssl schreef:Het is mij niet echt duidelijk of je achterbumper nou al gefixt is ofniet? Ben wel erg benieuwd, nogmaals….prachtige wagen man !
achterbumper is nog niet gefixt helaas.
maarja ik ben denk ik een beetje te perfectionistisch voor een bx ofzo. Als er iets niet helemaal functioneert zoals het hoort dan moet het ook gewoon direct gemaakt worden. Al is het maar een rammeltje ofzo.
Dit is zeer herkenbaar; ik heb er ook last van. Maar realiseer je ook dat de bx op leeftijd begint te raken en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. Dat is niet zozeer bx-gebonden, al vind ik ook dat een bx bovengemiddeld veel klachten krijgt naarmate de leeftijd stijgt.
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Kom ik aan met m’n Digit.
*2 of 3 versleten wiellagers (en je hoort ze heeel duidelijk),
*bediening van de rechter spiegel afgebroken (ligt in kofferbak een nieuwe),
*dynamo maakt herrie (idem in kofferbak),
*RV portier sluit niet goed af,
*auto maakt water op zekeringenbord en bijrijdersplaats,
*rechter richtingaanwijzer werkt soms niet, los je op door een schop te geven tegen zekeringenbord,
*motor loopt iets te arm,
*roest onder bij voorruit en in paravanbak, in koffer en beginnend in dorpel, bij de achterbank,
*RV windvanger niet gemonteerd, RV portierslot niet aangesloten,
*RV ruit gaat traag,
*voorremmen slepen
*reactiestangetjes versleten
Maar blij dat ik met dat ding ben!
Ben gewoon te lui om er snel iets aan te doen
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Tja, wat ik dus al eerder zei, ik stoor me aan zulke dingen. En dat soort dingen blijven maar komen voor mijn gevoel.
Maar een vervanger vinden is lastig, zo niet onmogelijk.
Ben her en der al naar wat xantia’s aan het kijken maar dat zijn toch hele andere auto’s
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
autorijden = ellende.
neem een cursus Zen
Probeer anders een 1.4 monopoint, daar zit minder op wat kapotkan. Geen stuurbekrachtiging, simpele injectie, toch BX…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
metro2005 schreef:Tja, wat ik dus al eerder zei, ik stoor me aan zulke dingen. En dat soort dingen blijven maar komen voor mijn gevoel.
Ben her en der al naar wat xantia’s aan het kijken maar dat zijn toch hele andere auto’s
Ach je moet je er gewoon overheen zetten. Want een BX die geen karakkter toont is geen echte BX. Meja, meestal is slecht karakter verbonden aan gewenst karakter.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
mpostma schreef:metro2005 schreef:Tja, wat ik dus al eerder zei, ik stoor me aan zulke dingen. En dat soort dingen blijven maar komen voor mijn gevoel.
Ben her en der al naar wat xantia’s aan het kijken maar dat zijn toch hele andere auto’sAch je moet je er gewoon overheen zetten. Want een BX die geen karakkter toont is geen echte BX. Meja, meestal is slecht karakter verbonden aan gewenst karakter.
Daar heb je gelijk in… Zonder de dalen kan je niet van de pieken genieten hé
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Het dal in mijn portomonee wordt ook steeds groter