5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Metro’s GTI, Exit BX
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

Gepost: 02 juni 2006 07:05 PM
  [ # 61 ]

Ik kan het me wel heel goed voorstellen. Wij hadden onze vorige GTI tegelijk met een nieuwe leaseauto. Nou, dan heb je dus echt dagen waarop je je aan alles tegelijk kan ergeren. Zeker ook aan de kosten en het feit dat ze je bij de garage bij je voornaam kennen… Wink

Maar ja, het zijn toch wel heel speciale auto’s. Dus op zoek naar een franse 16v met nog geen ton op de teller?? Laughing

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 02 juni 2006 07:07 PM
  [ # 62 ]
ghulst schreef:

Ik kan het me wel heel goed voorstellen. Wij hadden onze vorige GTI tegelijk met een nieuwe leaseauto. Nou, dan heb je dus echt dagen waarop je je aan alles tegelijk kan ergeren. Zeker ook aan de kosten en het feit dat ze je bij de garage bij je voornaam kennen… Wink

Maar ja, het zijn toch wel heel speciale auto’s. Dus op zoek naar een franse 16v met nog geen ton op de teller?? Laughing

Als ik hesselink bel weet ie direct wie ik ben
Als ik Chyparse bel kennen ze me bij voornaam
etc..

Rolling Eyes  Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 02 juni 2006 10:30 PM
  [ # 63 ]

Hey Metro,

ik heb een erg mooie BX 1.6 TRS type 1 voor je als ruilobject.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 juni 2006 11:42 AM
  [ # 64 ]

Hoera, het ene probleem is nog niet weg of het volgende probleem dient zich alweer aan.  Evil or Very Mad

Gister mijn vriendin opgehaald en ineens gingen de stop lampjes en het( ! ) lampje branden. In eerste instantie dacht ik dat het een te laag LHM peil was, wellicht te weinig bijgevuld omdat onlangs de debietregelaar + hdregelaar vervangen was. Maar omdat dit nu de 2e keer was sinds de vervanging ging ik eens kijken hoeveel LHM ik er nu bijgegooid had: bijna anderhalve liter al in 2 weken tijd! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, teveel om lucht te zijn.

Ik onder de auto gedoken en ja hoor, drup drup drup drup, hele plas onder de auto Evil or Very Mad  Mad

Vanmorgen even gekeken en er zat sowieso een hd leidinkje niet helemaal vastgezet op de debietregelaar, deze heb ik nu vast gedraaid maar hij lekt nog steeds ergens! (niet meer bij het leidinkje nu trouwens Wink )

IK word er zo moedeloos van. zal ik vanavond maar weer onder de auto kruipen, zal ik hem inruilen of verkopen aan iemand hier die er nog heil in ziet. Ik weet het intussen niet meer.

Alle advies is welkom, ik ga er sowieso vanavond nog naar kijken maar als ik het niet op kan lossen weet ik niet wat ik ermee aan moet.
Ga over minder dan een maand ook nog op vakantie naar Frankrijk, dan wil ik niet dat ik stil kom te staan natuurlijk Confused

Vertrouwen begint flink te dalen momenteel.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 08 juni 2006 01:22 PM
  [ # 65 ]
Abyssion schreef:

Jeetje Metro…het zit bij jou echt niet mee met je auto,jammer..ik heb ook weleens wat maar dat zijn op zich maar kleine dingetjes

Een LHM lekkage kan ook iets heel kleins zijn hoor..

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 juni 2006 02:24 PM
  [ # 66 ]

Een HD leidinkje niet helemaal vastgezet op de debietregelaar…

Ga je nu dan de auto de schuld geven of degene die dat ding heeft vervangen?

Wel eens in je opgekomen dat je problemen zouden kunnen bestaan door gepruts?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 08 juni 2006 02:28 PM
  [ # 67 ]

Als ik jou was zou ik hem verkopen Laughing  Wink
Nee ff serieus, als dat bij chyparse gedaan is, en dat zijn volgens velen de doktors bij uitstek dan mag je wel verwachten dat alles goed geinstalleerd wordt, ik zou dit wel even ventileren naar ze toe, je bent immers een graag geziene gast daar. Laughing

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 08 juni 2006 02:44 PM
  [ # 68 ]

@ Alcyone, dat leidinkje lekte wel maar was niet de enige reden dat er lhm verdwijnt. Na vastdraaien lekt ie namelijk nog steeds (nu weer ergens andes Confused ) en tja prutswerk. Dan is er wel door heel veel mensen aan geprutst want er is elke keer wel wat. En dat is niet alleen maar de schuld van de auto, dat weet ik ook wel maar ik word er wel doodmoe van. Er gaat letterlijk geen maand voorbij zonder dat er iets stuk gaat. (al dan niet cruciaal)

ik ga vanavond sowieso maar even LHM olie kopen (dat is nu op) en kijken waar ie nog meer lekt.

Denk dat ik hem ook even een rondje remmen spoelen geef, ben toch bezig.

Alhoewel de verleiding van een xantia wel steeds groter begint te worden ...  Mad

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 08 juni 2006 02:47 PM
  [ # 69 ]

ik heb dit topic ff doorgelezen en vindt het allemaal heel herkenbaar. Toen ik mn GTi nog had wou ik ook dat alles perfect was aan de auto. Ik had bij het kleinste geluidje al zoiets: dat moet weg! Dat gaan gewoon niet samen met een BX. Want uit ervaring heb ik geleerd dat een BX die niets mankeert geen echte BX is Very Happy

Als ik jou was zou ik eerste de lekkage laten verhelpen, je hebt er teveel geld in geinvesteerd om de BX nu te verkopen ..
Wellicht is het iets kleins ..

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 08 juni 2006 04:34 PM
  [ # 70 ]
metro2005 schreef:

Alhoewel de verleiding van een xantia wel steeds groter begint te worden ...  Mad

Laat je niet verleiden….ik heb dat ook 2x gedaan, met een Xantia TD en kwam toch weer terug op een BX.

De redenen waarom, hoef ik jou niet uit te leggen Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 09 juni 2006 01:37 AM
  [ # 71 ]

Nou ik ben erachter wat er lekt hoor. En het is niet iets waar ik direct erg vrolijk van word…
De octupus lekt Evil or Very Mad  Iemand enig idee wat het kost om dat ding te vervangen? En wat zit zo’n ding op een godsonmogelijke plek zeg Shocked

Dit kon wel eens het einde van het hoodstuk bx voor me betekenen als het erg duur wordt.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 09 juni 2006 01:47 AM
  [ # 72 ]

Ik hoorde laatst iemand over iets van 160 euro, octopus zelf koste meen ik iets van 60-80 euro ?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 09 juni 2006 02:31 AM
  [ # 73 ]
Ijs schreef:

Ik hoorde laatst iemand over iets van 160 euro, octopus zelf koste meen ik iets van 60-80 euro ?

Je kunt het zelf doen, dan blijft het bij die 60-80 eur (prijs wisselt iets, en je hebt best veel LHM nodig). Het is even prutsen: 1 wiel eraf, ding op bokken, flappen karton op de grond (voor het liggen en tegen de LHM)  en vooral niet te bang zijn om vies te worden, maar het is best goed te doen als je je een beetje inleest in wat waaraan hoort met welk type slang etc.

Je kunt het bij Hegru goedkoop laten doen, daar was de prijs niet overdreven hoog.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 483

Gepost: 09 juni 2006 11:31 AM
  [ # 74 ]

Laatst heb ik van Ruben ‘CitroenBX’ een nieuwe octopus gekocht…

Het is wel een werkje, maar het is echt wel te doen hoor, het lijkt allemaal erger dan het is.

Overigens als je de octopus heb vervangen scheelt dat al veel lekkage problemen….

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 juni 2006 11:34 AM
  [ # 75 ]

Ik heb ooit bij de Hegru de grote octopus laten vervangen voor 130 euro, alles inclusief. Hij zei van de week wel dat het onderdeel zelf laatst 2x zo duur is geworden, dus het kan wat meer zijn.

Profiel  

5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook