iemand een idee?
ik heb een vaag kopietje dat iets zegt over een veer maar die is bij mij niet te vinden…
het gaat om de voordeuren van een C15 uit 1994
bvd, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
deurpaneel achteruit drukken, en achter de ring zit een veer verscholen.
een ferme ruk wil ook wel eens werken.
raar maar waar, soms is lomp geweld de enigste oplossing.
mvgr wupke
mmm,
is goed voor een plan B…
ik wacht even een minder rigoreus plan af
dank voor de tip
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
oke plan A dan.
als je achter die ring kijkt,,jaja is lastig.
dan zie je ergens een lip van een veer zitten.
maak nu een haakje van een taai soort metaal,(ik heb een schroevendraaier 3 mm heet gestookt en omgebogen daarvoor).
als je aan dat lipje trekt, komt de veer te voorschijn, en kan je zonder problemen de zwengel eraf halen.
mvgr wupke:die altijd plan B gebruikt,, dat geneuzel met plan A duurd me te lang.
duidelijk; dat wordt plan A
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
ik doe het altijd met een dunne schroevendraaier en een tangetje. Met het tangetje pur ik tussen de twee ringetjes en houdt deze een beetje geopend, waardoor ik met de dunne schroeve(n?)draaier zo het lipje eruit kan wippen. Maar bij de ene deur gaat het makkelijker als bij de andere deur.
In de deurleunig zitten nog twee inbussen die je los moet draaien om het deurpaneel te verwijderen, bovendien is het handig als je drie schroeven van het bakje onderaan de deur los draait.
Maar je kan goed zonder die veer hoor
ik heb de veer ook maar in 1 deur zitten en het functioneert allemaal prima
Dat kostte mij mijn raamslinger…Volgens mij zit er achter die plastic ring een metalen clip die je eraf kan trekken met een punttangetje en dan gaat het beter.
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
mmm toch al behoorlijk vaak gedaan,
mischien meer geluk dan wijsheid
mmm toch al behoorlijk vaak gedaan,
mischien meer geluk dan wijsheid
Nee zo bedoelde ik het ook, je was me net voor. Ik reageerde meer op het ‘‘plan a en b losruk verhaal’’