Op 9 April organiseert de BXClub haar voorjaarsrit. Deze zal plaatsvinden in de omgeving Nieuwe Waterweg Noord (Schiedam, Vlaardingen en Maassluis). De rit loopt door de oude binnenstad van Schiedam en Vlaardingen, daarna is er nog een behoorlijk stuk Midden Delfland en tenslotte een klein stukje Maassluis.
Tijdens de rit zullen er vele Kodak moments te vinden zijn, voor jezelf en natuurlijk de mooie citroentjes. Schiedam heeft de hoogste oude windmolens van de wereld, zowel Schiedam als Vlaardingen hebben een oude binnenstad die met de auto nog gewoon bereikbaar is.
Alle soorten Citroëns zijn welkom, je hoeft niet persé lid van de BXClub te zijn. Echter, als je komt en je bent geen lid, dan zijn de kosten vijf euro. Hiervoor krijg je een kop koffie, een plak cake, een kop soep en wat cola of sinas onderweg. De organisatie zal om 10:30 uur in restaurant ‘Het Oeverbos’ aanwezig zijn (we starten vanaf 11:30). De rit neemt ongeveer 2,5 tot 3 uur in beslag. Na de toerrit kan je eventueel in ‘Het Oeverbos’ blijven eten, deze kosten zijn dan wel voor eigen rekening.
Voor de routebeschrijving kan je kijken op http://www.bxclub.nl. Mocht je willen komen, laat het ons even weten. Natuurlijk is de rit voor clubleden gratis (lidmaatschap is dertig euro en kan ook op de locatie worden aangegaan). Hopelijk verschijnen jullie in grote getalen!
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)

Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Daar wil ik wel naartoe! Ik moet de 7e werken dus kan ik niet bij die meeting zijn en dan is dit wel een leuk altenatief Waar moet ik me aanmelden?
My other car is a broomstick.
Zijn de kosten per persoon of per BX ?
Schijt aan originaliteit.
De kosten zijn per persoon. Je kan je aanmelden door even een emailtje te sturen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) dan houden we er rekening mee. Als het goed is staat de routebeschrijving op de website, ik stuur wel een uitnodiging naar degenen die zich aanmelden.
De bedoeling is met twee personen in één auto te zitten, het is namelijk een puzzeltocht met vragen. De rit is uitgezet in het ‘bolletje-pijltje’ systeem. Je mag hem in je eentje rijden als je persé wil. Daarnaast, er is ook altijd wel plek bij een andere bix. Dus je kan ook bij iemand instappen.
Maar even voor lelijke eend, je mag dus ook met je eendje komen. Eén van onze gasten (ook geen clublid dus) komt met een ribbelkap eendje.
Moet je je als clublid ook aanmelden, want ik kan nergens vinden dat dat het geval moet zijn?
Clubleden hoeven zich niet aan te melden. Je bent gewoon meer dan welkom!
Duncan Ruseler schreef:Clubleden hoeven zich niet aan te melden. Je bent gewoon meer dan welkom!
Oké, ik zal er zijn
Duncan Ruseler schreef:Maar even voor lelijke eend, je mag dus ook met je eendje komen. Eén van onze gasten (ook geen clublid dus) komt met een ribbelkap eendje.
Is de trein ook goed ? Eend = plat.
Edit: Is er ook iemand met wie ik mee zou mogen rijden als passagier ?
Ach allemaal prima
Ik ben van de partij en rijdt de rit met Marten… (in welke voiture weten we nog niet..)
Uiyteraard ben ik er ook. Eesrte rit van dit jaar, altijd weer lachen. Ik zal de BX ARMY die kant op sturen…Vroaaar.
Test
Mientje is d’r ook, als bijrijder welliswaar
Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien
Ach wat zal ik zeggen, wij zij erbij, maken het mee…..
@lelijke eend, als je tussen twee kinderzitjes inpast mag je mee….
Emiel
Ik pas (bijna) overal in/tussen. Maar ik heb ook al een ander aanbod gekregen. Dus even zien waar ik het ruimste kan zitten

Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Het ziet er naar uit dat ik zondag niet kan… Er is een veerbol leeg gelopen en de xant veert nu als een plank Volgende keer dan maar.
My other car is a broomstick.