De Break is al weer weg, de 1.9 Tri automaat met airco. Mijn collega zocht een automaat en deed een offer I could’nt refuse!
Dus weer gezocht naar een nieuwe BX, en gevonden….
Een 1.9 Tri Hatchback van 1989, een witte uiteraard, want dat is DE kleur voor een BX. En…met prachtig blauw dashboard (donkerblauw)
KM stand 210.000, APK tot eind oktober. Gekocht voor 325,- euro
Met Webasto schuif/kanteldak.
Is de laatste 10,5 jaar eigendom geweest van een medewerker van de Citroën dealer in Drachten, dus perfect onderhouden. Alles wat vernieuwd moest worden komt zo uit de schappen van het magazijn aldaar.
Staat nu op bijna nieuwe banden, nieuwe dynamo, nieuwe remschijven en blokken etc. Alleen binnenkort het D-riempje doen want die zit er al 8 jaar in met 60.000 km, dus aan vervanging toe.
Ook nieuwe draagarmalagers achter, ook voortrein is gereviseerd.
Veercomfort optimaal, perfecte BX om op te leuken dus.
En dat is wat ik ga doen dus. Ik heb inmiddels een 16V interieur en 16V velgen MKII (imitatie, want origineel Gti velgen) aangeschaft. Tevens een dikke soundinstallatie met dubbele subwoofer in kist en vette plak!
Pimp my BX!!!
Foto’s volgen na pimpen.
Re: 1.9 Tri gekocht
beek3762 schreef:Foto’s volgen na pimpen.
Mag ook nu al hoor.
Wat voor interieur zit er nu in dan ?
Toch niet de standaard BX stoelen ?
Geen geld trouwens voor zo’n goed onderhouden auto, hoor.
Origineel is toch veel mooier?!
Citroen Bx Deauville 1993
pimpen
Origineel kan mooi zijn, wordt ook niet weggegooid. Maar een ieder die in 16v stoelen heeft gezten weet wat ik bedoel, zit erg prettig.
Interieur is nu blauw/grijs stof met patroontje.
Ik ken de BX en de ex-eigenaar, dit is inderdaad een liefhebbersauto, er zijn meer medewerkers in Drachten bij de citroën-dealer die BX fannaten zijn, dus dat zat al OK, ik vroeg me af wat de ex-eigenaar voor cit weer gekocht heeft?
Groeten
Emiel
AX
Hij heeft (ahum…!!) een AX-je teruggekocht. Omdat hij minder rijdt dan voorheen. En omdat hij alleen maar korte ritjes maakt nu, en dan verbruikt de BX 1 op 9 omdat ie niet warm wordt.
Tsja, wat zal ik zeggen?
Ach, een AX is zeker een citroën, dus voor meneer Spinder geen probleem als medewerker van Kruisheer!
Emiel
Foto’s
Daar zijn de foto’s dan. Het enige dat nog ontbreekt zijn de 16V velgen.
Zoals je ziet nu dus het 16V interieur geplaatst. Goeie audio erin, zoals op de foto te zien is.
Hoedenplank was lelijk blauw geworden door de zon, heb ik zwart gespoten, ziet er weer prachtig uit.
De Tri rijdt als een Gti, trekt fel op en eenvoudig naar de 180!
Fijn bakkie dus.
Investering tot nu toe;
-325 aanschaf
-50 euro klein materiaal (alu ruitenwisser, matten, spuitlak)
-80 euro radio/cd JVC (via Marktplaats)
-100 euro Baskist
-125 euro Caliber evolution versterker met alle kabels en zekeringen
-150 euro interieur
-50 euro 16v velgen
totaal dus bijna 900 euro. Maar wel waard!
http://www.citrofiel.net/forumpics/?p=fotos&dir;=./beek3726/Tri19gekocht/