Ik had de BX ARMY voor een paar weken uitgeleend aan een vriend van mij. (Hugo, ook lis van’t forum). Stond hij gister stil in Amsterdam. Remleiding linksachter kapoef.
Vandaag is de auto naar Citroen Diemen gebracht voor reparatie.
Die vriend had de auto geleend om voor een stichting het één en ander aan hand en spandiensten te verlenen. Dus alles wordt netjes betaald:).
Grappig detail: Toen de ARMY BX het terrein van Citroen Diemen opkwam, zei de monteur gelijk: Hé, das de BX ARMY van Thijs van de Bles. Die monteur was Dennis van der Ven (zit hier ook opt forum), hij gaat er morgen een nieuwe leiding in wurmen.
Test
tja zelfs de army geen tank, ook die kan wel eens kapot.
leuk dat een forum collega hem voor je repareert.
groetjes wup:die zulks ook wel grappig vind.
Ja is zeker humor. En ja, zelfs de BX ARMY kan kapot…
Test
Geweldig dat je elkaar zo tegen kent en tegenkomt..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik zou er gepantserde en driemaal gecoate leidingen onder laten zetten alsmede een stevige bodembeschermplaat
Schijt aan originaliteit.
Ha ha, ik monteer ook maar gelijk een 60mm kanon op het dak….
Ik ga straks met de auto naar Zwolle, die auto zet ik bij mij zus neer. Dan ga ik met de bus van Zwolle naar Hilversum. Daar wordt ik opgewacht door Wouter (XBXG), en die brengt me naar Citroen Diemen.
Verschrikkelijk handig, zo’n forum.
Test
Nou ik kom net thuis. Ben vanmiddag met de bus naar Hilversum gegaan, en daar stond Wouter (XBXG) me al op te wachten met zijn TZD. Toen zijn we naar Diemen gereden. Daar aangekomen zag ik mijn kameraad al staan: De DH-TL-95, ofwel, de BX ARMY.
Was nog een garage van de oude stempel. Er stonden echt een heleboel BXen. Zowel binnen als buiten. Er was ook nog een GT uit 1985, die werd notabene als leen-auto gebruikt.
Maar goed, uiteindelijk konden Wouter en ik ons toch losweken van dat paradijs, en ben ik na een gezamelijk bezoek aan een goede snackbar, weer richting huis gekeerd.
Wouter nog bedankt voor de lift, enne, waar blijven de foto’s?
Test
Thijsvandebles schreef:Nou ik kom net thuis. Ben vanmiddag met de bus naar Hilversum gegaan, en daar stond Wouter (XBXG) me al op te wachten met zijn TZD. Toen zijn we naar Diemen gereden. Daar aangekomen zag ik mijn kameraad al staan: De DH-TL-95, ofwel, de BX ARMY.
Was nog een garage van de oude stempel. Er stonden echt een heleboel BXen. Zowel binnen als buiten. Er was ook nog een GT uit 1985, die werd notabene als leen-auto gebruikt.
Maar goed, uiteindelijk konden Wouter en ik ons toch losweken van dat paradijs, en ben ik na een gezamelijk bezoek aan een goede snackbar, weer richting huis gekeerd.
Wouter nog bedankt voor de lift, enne, waar blijven de foto’s?
Het was weer een leuk uitje.
Om 17.30 Thijs opgehaald bij het station van Hilversum. Samen zijn we naar Citroën Diemen gereden, al waar forumlid Dennis van der Ven werkt.
Aldaar aangekomen bleek het niet om zomaar een Citroëndealer te gaan, maar een paradijs met veel leuke Troens. Veel BX’en ook. En een gebouw vol met mooi spul zoals DS’sen en C35’s, dat zie je niet dagelijks.
Eén van de mooiste dingen was toch wel het schilderij in de showroom met een deel van het personeel geportretteerd: foto
Er lopen een paar kippen en katten rondom de garage. Buiten stonden 4 BX’en op blokken. Twee ervan bleken de kattenbak / kippenhok te zijn:
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
Ook stond er deze geweldige BX 19 TRI. Zeldzaam en nog wel in een redbare staat: foto
Hier wat foto’s van de BX Army, die een volgende 40.000 km er tegenaan kan met een nieuwe remleiding
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
Verder stond er ook nog een BX type 1 als leenauto
Dit was een GT met 280.000 km op de teller. Foto’s hiervan zet ik wel ff bij Gespot & Gepost.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
kakanox schreef:Leuk verhaal!!
XBXG schreef:
Ook stond er deze geweldige BX 19 TRI. Zeldzaam en nog wel in een redbare staat: foto
19 TRI? Wat is dat voor ding? Een gewone BX om te zien met een 130 pk GTI-motor? of een 105 pk 1.9 ipv de 1.6?
19 TRI? Grofweg is dit een type 2 (gemaakt van eind 86 t/m 89: dus ook met wit/oranje/rode achterlicnten) met injectie (vandaar die I). Er zijn redelijk watverschillende injecties en vermogensvarianten geweest, ook nog eens afhankelijk van het feit of het een berline of een break was.
Meestal was het een tamme variant van de GTI motor. Vaak met multipoint injectie, maar niet eens altijd.
kakanox schreef:Leuk verhaal!!
XBXG schreef:
Ook stond er deze geweldige BX 19 TRI. Zeldzaam en nog wel in een redbare staat: foto
19 TRI? Wat is dat voor ding? Een gewone BX om te zien met een 130 pk GTI-motor? of een 105 pk 1.9 ipv de 1.6?
Volgens mij ligt daar een 76 kW (103 PK) motor is….
Test
kakanox schreef:Leuk verhaal!!
XBXG schreef:
Ook stond er deze geweldige BX 19 TRI. Zeldzaam en nog wel in een redbare staat: foto
19 TRI? Wat is dat voor ding? Een gewone BX om te zien met een 130 pk GTI-motor? of een 105 pk 1.9 ipv de 1.6?
De type2 19 TRI berline in NL had een 104pk 1.9 met LU-jetronic en 3 wegkat; één van de eerste Citroëns met een dergelijk kat in NL. Een origineel NL BX Break 19TRI tussen ‘86 & ‘89 heeft ook die motor.
In het buitenland (GB, Frankrijk, België misschien ook) zijn dan weer 19TRI’s (zowel berline als break) met de 125pk GTI motor geleverd.
rb schreef:De type2 19 TRI berline in NL had een 104pk 1.9 met LU-jetronic en 3 wegkat; één van de eerste Citroëns met een dergelijk kat in NL. Een origineel NL BX Break 19TRI tussen ‘86 & ‘89 heeft ook die motor.
In het buitenland (GB, Frankrijk, België misschien ook) zijn dan weer 19TRI’s (zowel berline als break) met de 125pk GTI motor geleverd.
Pfff…..als je dit allemaal zo leest, kun je wel zeggen dat Citroen in die jaren nogal met PK’s heeft gehannest v.w.b. de 1.9 motoren.
Bram schreef:rb schreef:De type2 19 TRI berline in NL had een 104pk 1.9 met LU-jetronic en 3 wegkat; één van de eerste Citroëns met een dergelijk kat in NL. Een origineel NL BX Break 19TRI tussen ‘86 & ‘89 heeft ook die motor.
In het buitenland (GB, Frankrijk, België misschien ook) zijn dan weer 19TRI’s (zowel berline als break) met de 125pk GTI motor geleverd.
Pfff…..als je dit allemaal zo leest, kun je wel zeggen dat Citroen in die jaren nogal met PK’s heeft gehannest v.w.b. de 1.9 motoren.
Stelletje wispelturige stokbrood vreters….
Test
arme thijs…
is z’n mooie army na 4 maanden en 4000 kilometers weer terug bij het baasje, had ik ‘m niet eens even gewassen en zat ‘ie nog propvol met theaterrekwisieten…
ik heb heerlijk gescheurd in je (ge)bakje Thijs.
zweven is leven
nu weer wennen aan de standaard-boeren-vering van de C15
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:arme thijs…
is z’n mooie army na 4 maanden en 4000 kilometers weer terug bij het baasje, had ik ‘m niet eens even gewassen en zat ‘ie nog propvol met theaterrekwisieten…
ik heb heerlijk gescheurd in je (ge)bakje Thijs.
zweven is leven
nu weer wennen aan de standaard-boeren-vering van de C15
Haha, ik was um zelf ook nooit…. Enne, was 5 weken, en geen 4 maanden.
Ja die auto wil wel doortrekken…..Met zun hoogbejaarde Lucas-pomp…
Test