Vandaag heeft een vriend van me tegen dat gele wieltje (naar boven) geduwd, en nu neemt het kleine wieltje wel het grote wieltje mee. Dat werkt dus gewoon, alleen stopt ie nu op de gekste plaatsen. Maar gelukkig staat in de Haynes (die ik van de week heb gekocht) precies hoe je dat moet afstellen
Zo, de truc was dus om het grote gele wieltje omhoog te duwen. Daardoor greep het kleine wieltje weer in het grote wiel.
Daarnet hebben we de boel maar eens even afgesteld, wat eigenlijk simpeler was dan gedacht. Hij stopt nu dus weer netjes op het moment dat het dak helemaal dicht is.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Harm schreef:Zo, de truc was dus om het grote gele wieltje omhoog te duwen. Daardoor greep het kleine wieltje weer in het grote wiel.
Daarnet hebben we de boel maar eens even afgesteld, wat eigenlijk simpeler was dan gedacht. Hij stopt nu dus weer netjes op het moment dat het dak helemaal dicht is.
Hoe simpel is het dan? dat scheelt mij weer een bladerbezoekje aan dehaynes….. ik neem aan gewoon het dak in de gewenste stopstand zetten, en dan het gele wieltje ook in de stopstand draaien oid?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Haynes blz. 269…. van de type 1- Haynes
stap 1:
zorg dat het dak precies dicht is
Stap 2:
schroef de 2 schroeven los die het motortje aan de achterkant (dus het dichtst bij het dak) op z’n plaats houden. Dat zijn dus de 2 schroeven die in een langwerpige sleuf zitten, niet die andere 2.
Stap 3:
Zet het noodhendeltje om, zodat je de tandwieltjes handmatig kunt draaien
Stap 4:
Pak het nood-imbussleuteltje
Stap 5:
Kijk goed naar het grote gele wiel en het kleine witte wieltje. In het grote gele wiel zit een gaatje, op het kleine wieltje zit een streepje in het plastic.
Stap 6:
Draai met het noodsleuteltje net zo lang tot het gaatje en het streepje precies in elkaars verlengde (dus op de denkbeeldige lijn tussen de asjes van de 2 wieltjes) liggen.
Zet dan het noodhendeltje weer terug, waarbij je goed blijft kijken of het streepje en het gaatje in één lijn blijven liggen.
Stap 7:
Schroef de boel terug