Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
yeah, ik heb een digit gekocht!!!! Net met andere Wouter in Belgie gaan kijken naar een mooi, zij het wat stoffig exemplaar. Vooralsnog geen roest kunnen vinden, loopt mooi, schakelt als boter. 122000 km met onderhoudsboekje etc, etc, Hij heeft een flinke poetsbeurt nodig, wat nieuwe sapjes, nieuwe uitlaatpotten en daarna een kenteken, en een apk.
Ik heb er helemaal zin in.
grt, Wouter (iemand een 16TRS automaat kopen?)
o-ja, Wouter heeft fotoos, die moet ze maar even plaatsen.
Hoorde het vanmiddag van andere Wouter (XBXG) al op MSN. Gefeliciteerd!!
Test
Bedankt voor een zeer leuke avond, Wouter.
Elke aangelegenheid om een Digit te bezichtigen pak ik aan, dus ik heb graag Wouter geholpen deze schitterende Digit te bekijken.
Ondanks de laag stof die er in en op de auto ligt, is het werkelijk de mooiste Digit die ik ooit heb gezien. Altijd van een oudere man geweest, alle boekjes aanwezig, waaronder de afleverbon van Citroën België en de originele sleutelhanger met de naam van de garage !
De oude eigenaar was vorig jaar overleden en de Digit heeft een half jaartje niet meer gereden. Veel slangen en de bougiekabels zijn nog origineel, dus een grote onderhoudsbeurt zou op zijn plaats zijn.
Het interieur ziet er zeer fraai uit.
Geen spatje roest te bekennen, behalve op de achterste demper, maar die is makkelijk te vervangen.
Voorste hoogteregelaar lijkt een beetje verstopt te zijn, is ook wel op te lossen.
Na een half jaar stilstand startte de motor direct. Wat zijn die 159A-blokken toch geweldig
Boardcomputer werkt gedeeltelijk. Helaas is de bedieningsknop aan de rechter satteliet overleden. Jammer, want dat heeft de Digit als extra t.o.v. de GT.
Minpuntjes zijn dus eigenlijk niet te noemen over deze Digit, want het feit dat het rechter achterraam niet meer opengaat, lijkt me een kwestie van de raamschakelaar ff schoonmaken.
Hier komen de foto’s, gemaakt tijdens de schemering (statief had ik in de BX laten liggen ops: ) dus de kwaliteit is niet super.
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6
Er zijn in ieder geval 2 aandachtspunten:
- krukaskeerring aan de bakkant lekt
- oude metalen brandstofpomp z.s.m. vervangen door een kunststof exemplaar
Heel veel succes alvast gewenst met deze zeer fraaie aanwinst, Wouter
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Oja, Hel1…. de volgende Digit is voor jou…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hee wouter, thanx voor de foto’s, ik vond het ook een erg leuke avond! Zeker gezien het resultaat. Ik kan niet wachten tot hij hier is, ik wil er NU in rijden….... Overigens is de andere uitlaatpot ook rot.. Leidingen zijn voor zover ik kon zien puntgaaf.
Heeft iemand nog een veilige benzinepomp liggen?
grt, Wouter
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
weet iemand of die radio ook een aux ingang heeft? ik wil wel een cd speler, maar ik wil ook die pioneer houden….
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van harte met je nieuwe aanwinst! Veel plezier ervan, ik hoop dat de reperaties + het hele keuringsverhaal eenbeetje spoedig gaat verlopen.
Enneh… we willen natuurlijk meer/betere pics hé!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooie aankoop Wouter!! En we hunkeren als altijd naar :photo.
@ 16TRS automatic. Heb je enige info? Of doe je straks een post in het aanbod draadje?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
De 16 TRS: ik post hem later, als de digit op de weg is of als de ds klaar is. Maar hij staat nu bij ‘gespot’ Hij heeft 118000 gelopen, apk van twee weken oud, goed in de lak, leidingwerk is vervangen (door originele gecoate leidingen), hydrauliek is zeer goed, helaas geen stuurbekrachtiging, wel cv en electrische ramen, uitstekende lak. Alle boekjes aanwezig; (onderhoud, roestgarantie), uitdraai van het onderhoud van de laatste jaren, originele aankoopbon, ruesink (dealer)plaatje op de achterkant en sleutelhanger Hij heeft ook minpunten: moet wat gelast worden in de koffer, hij rammelt wat linksvoor en dat voel je ook in het stuur, heeft laswerk aan dorpels gehad en aan subframe (al twee keer gekeurd nadien) voorspatborden hebben deukjes (ik heb nieuwe van een MKII erbij in de goede kleur, wel met gaatjes vanwege de spatbord verbreders)..
Hij rijdt werkelijk geweldig! maar goed, tzt komt er een aanbod draadje
grt, wouter
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Prachtig die BX, en die radio moet je inderdaad handhaven. Schitterend zo’n bakbeest, hoort er helemaal bij. Typisch tachtig!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
bij pioneer kun je de mono tel-ingang pakken als ingang, maar das kut natuurlijk, en je kunt een wisselaarkabel ombouwen naar een tulpkabel voor externe bronnen, dat heb ik ook gedaan met de pc in mijn auto.
Het geheime menutje van pioneer kijg je door terwijl de radio uit staat het settingsknopje ingedrukt te houden, dan springt ie daar vanzelf naar toe, een ander dingetje van pioneer is de demo-stand die bij de dolfijntjes scherm aanstaat, dan incrementeerd het scherm steeds, dus zwart wordt blauw, en blauw wordt zwart, ‘s nachts nogal irriant….. dit kan aan/uitgezet worden door terwijl de radio uit staat op 5 of op 6 (radiozenders) te drukken, je hoort dan een piepje (hoog of laag) die laat weten of de setting aan of uit is.
Mocht iemand interesse hebben in het schemaatje om een wisselaarkabel om te bouwen, pb me ff, en dan stuur ik hem op. En ik heb nog een halve wisselaarkabel van pioneer op voorraad liggen (krengen kosten 80 eureo) dus ook voor de liefhebber misschien iets om een eigen kabel in tact te houden, prijsje komen we wel uit..
Maar wat je misschien beter kunt doen met de digit, is het plaatsen van een externe versterker, met speakers daarop, en daar meteen je ipod op aansluiten met een lange 3,5” jack kabel. en je orginele radio kan bijven zitten
groeten Tonie
enne oow jah, veul plezier er mee he, de Digit ROELEERT! ruilen tegen een 16tri met peugeot speedlines?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Wat een prachtwagen!
Ooit, ooit wil ik ook een digit. als ik later groot ben
Gewoon voor erbij, maar als ik elke citroën die ik wil hebben daadwerkelijk ga kopen, mag ik wel erg gróte schuren bouwen
Hoop dat je veel plezier mag beleven aan deze digit!
Gaat hij voor dagelijks gebruik worden, of voor erbij??
Blijft mooi hè...zo’n type-1 DIGIT dash
Ik vroeg me in 1991 al af (toen ik met mijn eerste type-1 BX reed) of er geen diesel-uitvoering van was, maar dat bleek dus niet zo te zijn
Vooral v.w.b. die boardcomputer.
Heb zowiezo maar 2 BX’en gehad van type 1…een rode RD break en een Berline 1.9D.
Succes met de Digit i.i.g….
Wouter, je Digit is inderdaad Gris Renard (kleurcode EVBcR). Dan kun je dat in je profiel zetten.
Als je echt een cd-speler wilt hebben, zou ik gewoon de radio helemaal eruit halen. Kun je dit exemplaar mooi bewaren voor meetings e.d.
Voor degenen die het niet wisten: De BX 19 Digit is standaard geleverd met dit type radio van Kenwood. Het is ook de eerste keer dat ik een Digit zie die ‘m nog heeft!! Ultra-zeldzaam dus.
Zie ook hier: —> klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hele Mooie Digit :whoohoo
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik zou die radio zeker handhaven, past perfect bij zo’n mooie Digit. De eerder genoemde optie van een losse versterker om daar je externe bron (bijv. Ipod) direct op aan te sluiten is eigenlijk ook geluidstechnisch gezien de mooiste.
Hou je van gemak (dus gewoon je volume instellen op de radio) dan kan een alternatief een FM-modulator zijn. Geluidskwaliteit is dan vergelijkbaar met die van een goede FM radiozender, wat nog altijd stukken beter is dan die van een cassetteadapter. Lijkt me voor normaal autogebruik voldoende, tenzij je er natuurlijk een rijdende boombox van wil maken.