Zie trouwens
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170355
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
woutersmits schreef:mvbbx schreef:En hij gaat half over de landensticker heen, handig die verschillende formaten van kentekenplaten…
ja, jammer is dat. eigenlijk wilde ik hem laten zitten, maar dit is toch wat lullig..
verder, net bij de keuring geweest, helemaal goed, alleen is de krul achter gaan lekken. Dat was ook eigelijk het enige stuk leiding wat ik wilde vervangen, terecht dus.
Rondje gebeld, maar nergens te krijgen, wel te maken.
Overigens ook Polman (elst) gebeld, en die gaf als antwoord: we leven niet meer in het stenen tijdperk, een bx met een lekke leiding gaat gewoon de schredder in….
goed, dank u, ik weet genoeg!
Mag ik het nummer van Polman? Ik ga iemand zwaar terugbeledigen. Ben woest.
Welke krulleiding trouwens? Ik heb momenteel een leidingflare apparaat in den koffert liggen… Niet van mij overigens.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
woutersmits schreef:Overigens ook Polman (elst) gebeld, en die gaf als antwoord: we leven niet meer in het stenen tijdperk, een bx met een lekke leiding gaat gewoon de schredder in….
Oh, dat is dat bedrijf die zichzelf “De Citroën specialist” noemt!
Een specialist is naar mijn idee een bedrijf met liefde, en anders kan hij zich op zijn minst inleven in de liefde die een klant voor een wagen heeft.
Voldoet een specialist hier niet aan, dan is het niets meer of minder dan een Citroën handelaar.
Ontopic; die sub, is dat een standaard extra in een Digit? Heeft iemand pics? Ik ben wel erg nieuwsgierig.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
patje74 schreef:woutersmits schreef:Overigens ook Polman (elst) gebeld, en die gaf als antwoord: we leven niet meer in het stenen tijdperk, een bx met een lekke leiding gaat gewoon de schredder in….
Oh, dat is dat bedrijf die zichzelf “De Citroën specialist” noemt!
Een specialist is naar mijn idee een bedrijf met liefde, en anders kan hij zich op zijn minst inleven in de liefde die een klant voor een wagen heeft.
Voldoet een specialist hier niet aan, dan is het niets meer of minder dan een Citroën handelaar.Ontopic; die sub, is dat een standaard extra in een Digit? Heeft iemand pics? Ik ben wel erg nieuwsgierig.
Volgens Wouter Bregman zit het in elke Type 1 BX.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Alcyone schreef:
Volgens Wouter Bregman zit het in elke Type 1 BX.
Hmm, ik zal morgen eens even zoeken dan! Ik heb er trouwens ook nog steeds geen radio in gezet. Dus ik heb mij er nog niet in verdiept. Nu maar hopen dat Wouter gelijk heeft.
Klopt, alleen die scroll heb ik nog nooit in een Digit gezien. Geen van mijn Digit’s heeft dat. Wel uiteraard de aansluitingen aan de achterkant van de middenconsole.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Klopt, alleen die scroll heb ik nog nooit in een Digit gezien. Geen van mijn Digit’s heeft dat. Wel uiteraard de aansluitingen aan de achterkant van de middenconsole.
Het scrollwieltje is nogal kwetsbaar, heb de mijne opnieuw in elkaar moeten zetten maar deze kwam uit een GT. De draden liggen er niet om het ding aan te sluiten, volgens mij, dus de Digit zal wel nooit met dat ding geleverd zijn.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Datum eerste afgifte Nederland 21 april 2006
Datum eerste toelating 21 januari 1986
Datum aanvang tenaamstelling 21 april 2006
Vervaldatum APK 21 januari 1989
Nou heb je ‘m nét, en meteen al weer in de overtreding door 17 jaar over de APK-keuringsdatum te zitten….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ja, boefje ben ik, nergens voor nodig zo’n apk, is alleen maar geldklopperij.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Welke krulleiding trouwens? Ik heb momenteel een leidingflare apparaat in den koffert liggen… Niet van mij overigens
Ik bedoel de remleiding linksachter, met die krul, van t stuk naar klauw.
ga hem er zo onderuit halen (maar de wartel op de klauw wil niet zo ) en dan een nieuwe halen bij GAM of Ebben
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
digit goedgekeurd :whoohoo :coolrol :jump :weird :fijnsturen :cheer4 :cheer1 :peace
wel jammer dat die wartels van Bart Ebben 8+ mm zijn….
Ook names mij en veel :fijnsturen
Gefeli!!
Op naar de Digit-mini-meet
Of neem je ‘m mee naar Citromobile?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik heb er net een rondje nijmegen-almere-houten-nijmegen mee gereden en ik moet zeggen: wat rijdt dat lekker . Heerlijk soepel zweef zweef….. Ik heb heel rustig gereden (100-110)vanwege de oude distri en het feit dat ie de laatste jaren erg weinig gebruikt is. Enige jammere was is het geratel van de kleppen.
Wat me ook opviel, en misschien weet iemand waar ik naar moet kijken, is dat na een lang stuk snelweg de auto stationair hoog in de toeren blijft (tussen de 1800 en 2200) na een minuut of 10 stilstand loopt ie weer 1100-1200 toeren… Zou dat met die rotte choke te maken hebben?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gefeliciteerd!
Het is raar maar het zou ergens wel met die choke te maken kunnen hebben. Ik weet niet hoe het op een Solex zit, knap lastige constructie. Trek een keer de luchttunnel van de top van de carb met draaiende motor(liefst als het regent, dan is er weinig stof in de lucht), kun je gelijk zien of de klep gedraaid staat als ie weer eens te snel draait.
Ik ga zondag naar Citromobile zoals het er nu voor staat.
Oude distributie is volgens mij geen probleem met toeren draaien, hele snelle toerentalschommelingen volgens mij wel. Dit maak ik op uit het feit dat veel riemen breken bij stationairloop.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY