11 van de 39
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s digit: straks een bijna nieuw blokkie
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 mei 2006 08:09 PM
  [ # 151 ]

..

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 mei 2006 08:16 PM
  [ # 152 ]

vandaag de digit gehaald, nieuwe riem en rol, nieuwe keerringen, nieuwe bakolie (oude was nog heel schoon), nieuwe motorolie, onsteking en co zo gesteld dat het allemaal een stuk mooier loopt dan voorheen.
Ik moet zeggen dat het wel een erg geruststellend gevoel geeft zo’n nieuwe riem. Very Happy En gezien de oude is het maar goed dat ik tot nu toe rustig aan gedaan heb Confused
waterpomp was nog ok en van olieverbruik heb ik nog niks gemerkt. Hopen dat dat zo blijft, want ik heb er natuurlijk geen duizenden km’s mee gereden.
Dan nu de finishing touch: goed poetsen, weigerende achterraam maken, navigatie of cd speler inbouwen, nieuwe hoedenplank, andere stoelen en bank, velgen een beetje opknappen, dat soort dingen..

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 mei 2006 11:11 PM
  [ # 153 ]

(Y)


Ik zie je morgen rond 15:00?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 19 mei 2006 12:08 AM
  [ # 154 ]

yep! 15.00 hours it is.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 20 mei 2006 12:28 AM
  [ # 155 ]
Alcyone schreef:

Maar ook ik had gedonder met de ventilatorsensor, bleek eigenlijk vooral aan de bedrading te zijn, corrosie in de stekkers, etc.

Dat is dan echt een Digit-kwaaltje Laughing
Ook ik had in de eerste week dat ik mijn Digit had, het idee dat de fan helemaal niet werkte. Wat er dus gebeurde nadat de motor een tijdje stationair had gelopen:

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4

Surprisedops:  Laughing

Daarna nooit meer problemen mee gehad.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 mei 2006 03:31 AM
  [ # 156 ]
XBXG schreef:
Alcyone schreef:

Maar ook ik had gedonder met de ventilatorsensor, bleek eigenlijk vooral aan de bedrading te zijn, corrosie in de stekkers, etc.

Dat is dan echt een Digit-kwaaltje Laughing

Dat dacht ik toch van niet….

Ik heb geloof ik al wel eens een BX gehad waar de originele stekker nog op het thermocontact zat en nog niet half verteerd was. Bij mijn woon-werk 19TGD break was notabene een deel van het schuifstekkertje en het pootje aan het thermocontact zelf verteerd!

Als je er bij een rondje onderhoud van je BX van welk type dan ook eens in de buurt moet zijn, trek maar rustig de stekker los en smeer wat kopervet op de contacten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 20 mei 2006 05:10 AM
  [ # 157 ]

vandaag bij Alex de handchoke er op geklust. We dachten even in een uurtje zoiets te doen, maar ja, om 15.00 uur aangekomen, om 20.00 uur gegaan. Het was ook een gezellig middagje lekker rustig aan prutsen en Alex heeft nog even een rondje in mijn digit gereden.
ondertussen , met de nieuwe distri ook even de top getest, op de teller kwam ik tot 180 (irritant golfje vet voorbij gekacheld) en toen was er nog gas over. dus eigenlijk weet ik het nog niet. Maar eens naar duitsland rijden. Very Happy

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 mei 2006 11:01 PM
  [ # 158 ]

vandaag ontdekt dat mijn rechterachterraam het ineens weer deed… deed dus, toen het raam beneden was wilde het niet meer omhoog…..
Evil or Very Mad
toen maar even snel op onderzoek en het vervangen van de motor bleek de remedie. Gelukkig had ik die net twee ontdekt tussen de reserve onderdelen die ik bij mijn oude type 1 leader had gekregen Razz
da’s weer mazzel want met dit weer laat ik hem liever niet buiten staan met een raam open…

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 mei 2006 02:53 PM
  [ # 159 ]

wat doet een handchoke voor positiefs: rotte automatische choke, 1:9 of zoiets. Confused  Handchoke: 1:12 Very Happy

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 juni 2006 07:45 PM
  [ # 160 ]

kleine update:
~er zit weer verse, echte lhm in, het lijkt wel of ie inneens stugger is geworden Confused  kan dat met de dikte van de olie te maken hebben? de spoelolie en de olie die er in zat waren nogal dun namelijk..
~er zit weer een hele zwarte plank in
radio is in de reparatie
~deuropen indicator rechtsachter gaat weer uit als de deur dicht zit.(vorige eigenaar had met het monteren van de speakers wat draden beschadigd….)

what’s next:
ratel van uilaat een onderzoeken
reactiestangentjes
gti interieur???

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 juni 2006 02:49 AM
  [ # 161 ]

Klinkt goed!

Ik vermoed de pakking tussen uitlaatspruitstuk en voorbocht. Dit is een flexibele aansluiting. Hoe die vervangen kan worden weet ik nog niet. Inmiddels heb ik met mijn Digit hetzelfde probleem Very Happy

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2006 12:09 PM
  [ # 162 ]
Alcyone schreef:

Klinkt goed!

Ik vermoed de pakking tussen uitlaatspruitstuk en voorbocht. Dit is een flexibele aansluiting. Hoe die vervangen kan worden weet ik nog niet. Inmiddels heb ik met mijn Digit hetzelfde probleem Very Happy

is een ring die er afschuift.
Zal wel de nodig kracht vereisen Wink

Normaal is het met firegum of dergelijke netjes af te dichten, tenzij ie natuurlijk te ver is weggerot…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 07 juni 2006 12:23 PM
  [ # 163 ]
Citroenbx schreef:
Alcyone schreef:

Klinkt goed!

Ik vermoed de pakking tussen uitlaatspruitstuk en voorbocht. Dit is een flexibele aansluiting. Hoe die vervangen kan worden weet ik nog niet. Inmiddels heb ik met mijn Digit hetzelfde probleem Very Happy

is een ring die er afschuift.
Zal wel de nodig kracht vereisen Wink

Normaal is het met firegum of dergelijke netjes af te dichten, tenzij ie natuurlijk te ver is weggerot…

GumGum heet het en is bij veel autozaken wel te krijgen (het is een plat rood wit blikje)

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2006 12:26 PM
  [ # 164 ]

dat is GuN Gum Wink

Dat is voor het stoppen van fitten in uitlaatpotten.

De firegum is “montagepasta”. Moest het hier niet mee lukken kan je uiteraard altijd de GunGum proberen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juni 2006 12:57 PM
  [ # 165 ]
Alcyone schreef:

Klinkt goed!

Ik vermoed de pakking tussen uitlaatspruitstuk en voorbocht. Dit is een flexibele aansluiting. Hoe die vervangen kan worden weet ik nog niet. Inmiddels heb ik met mijn Digit hetzelfde probleem Very Happy

I’ll let you know! maar misschien duurt het nog ff. 
als er iets met pasta te doen zou zijn dan is dat niet gek natuurlijk!
en anders: kracht zat hiero (hoewel ik gisteren die linker achterveerbol er echt niet af kreeg) Confused

Profiel  
 
 
11 van de 39
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook