23 van de 39
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s digit: straks een bijna nieuw blokkie
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 04:11 PM
  [ # 331 ]

nou,
vooralsnog geen verschil….
dus (hopelijk) veerpoten uitsluiten.
maar snel eens gaan pielen met de hoogteafstelling..
volgens renard kon het ook wel de nieuwe hoogteregelaar zijn want ‘veel meer dan een sponsje er overeen halen zullen ze er wel niet mee gedaan hebben…’

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 02 april 2007 05:53 PM
  [ # 332 ]

De Vert Cali staat ook te hoog, heeft krakerige veerpoten en nu de bollen bij Chyparse gevuld zijn, lijkt ‘ie juist aan ‘t stuiteren te zijn gegaan en slaat ‘ie door op verkeersdrempels Confused Heb jij dat ook (dat doorslaan)?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 april 2007 02:17 AM
  [ # 333 ]

ik hàd een lichtelijk doorslaande achterkant, maar met volle bollen niet meer…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 april 2007 02:27 AM
  [ # 334 ]

Volgens mij is dat typisch iets voor 1985/1986… ik heb ook krakende voorpoten, wat pas is ontstaan NA het smeren.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 april 2007 02:34 AM
  [ # 335 ]
Alcyone schreef:

Volgens mij is dat typisch iets voor 1985/1986… ik heb ook krakende voorpoten, wat pas is ontstaan NA het smeren.

maar allee, ik heb heel geen krakende poten hoor! echt geen piepje te horen.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 03 april 2007 02:35 AM
  [ # 336 ]
beerpeet schreef:

De Vert Cali staat ook te hoog, heeft krakerige veerpoten en nu de bollen bij Chyparse gevuld zijn, lijkt ‘ie juist aan ‘t stuiteren te zijn gegaan en slaat ‘ie door op verkeersdrempels Confused Heb jij dat ook (dat doorslaan)?

Er werd mij bij chyparse verteld dat bij het spoelen het kan zijn dat hoogte veranderd en dat bij een schoon systeem de hoogte opnieuw moet afgesteld worden.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 april 2007 02:48 AM
  [ # 337 ]
Ijs schreef:
beerpeet schreef:

De Vert Cali staat ook te hoog, heeft krakerige veerpoten en nu de bollen bij Chyparse gevuld zijn, lijkt ‘ie juist aan ‘t stuiteren te zijn gegaan en slaat ‘ie door op verkeersdrempels Confused Heb jij dat ook (dat doorslaan)?

Er werd mij bij chyparse verteld dat bij het spoelen het kan zijn dat hoogte veranderd en dat bij een schoon systeem de hoogte opnieuw moet afgesteld worden.

en ik heb zo’n 17000 km geleden gespoeld dussss. Ik ben nu erg sterk van mening dat de hoogte afgesteld moet worden.. we zullen zien.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 april 2007 02:54 AM
  [ # 338 ]
Ijs schreef:
beerpeet schreef:

De Vert Cali staat ook te hoog, heeft krakerige veerpoten en nu de bollen bij Chyparse gevuld zijn, lijkt ‘ie juist aan ‘t stuiteren te zijn gegaan en slaat ‘ie door op verkeersdrempels Confused Heb jij dat ook (dat doorslaan)?

Er werd mij bij chyparse verteld dat bij het spoelen het kan zijn dat hoogte veranderd en dat bij een schoon systeem de hoogte opnieuw moet afgesteld worden.

Aha!

@woutersmits: ging mij er vooral om, of de poten nu kraken of niet, of ze bij jou ook doorslaan met gevulde bollen, gerelateerd aan mogelijke stroefheid van de poten en te hoog staan, zoekend naar een mogelijke relatie tussen de verschillende symptomen; die is er dus niet. Ik schijn er overigens TZI voorbollen op te hebben… Misschien heeft dat ermee te maken.

 

 

Excuzez voor deze tijdelijke inbreuk op uw topic Surprisedops:  Wink

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 april 2007 03:03 AM
  [ # 339 ]
beerpeet schreef:
Ijs schreef:
beerpeet schreef:

De Vert Cali staat ook te hoog, heeft krakerige veerpoten en nu de bollen bij Chyparse gevuld zijn, lijkt ‘ie juist aan ‘t stuiteren te zijn gegaan en slaat ‘ie door op verkeersdrempels Confused Heb jij dat ook (dat doorslaan)?

Er werd mij bij chyparse verteld dat bij het spoelen het kan zijn dat hoogte veranderd en dat bij een schoon systeem de hoogte opnieuw moet afgesteld worden.

Aha!

@woutersmits: ging mij er vooral om, of de poten nu kraken of niet, of ze bij jou ook doorslaan met gevulde bollen, gerelateerd aan mogelijke stroefheid van de poten en te hoog staan, zoekend naar een mogelijke relatie tussen de verschillende symptomen; die is er dus niet. Ik schijn er overigens TZI voorbollen op te hebben… Misschien heeft dat ermee te maken.

 

 

Excuzez voor deze tijdelijke inbreuk op uw topic Surprisedops:  Wink

no problemo, ik bedenk me nu ook: wat voor bollen heeft een digit eigenlijk.. sportieve (gti achtige) bollen of confort bollen…?De GT zal wel stugge bollen hebben, maar een digit is meer een confortabele uitvoering lijkt me…

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 april 2007 03:30 AM
  [ # 340 ]
Ijs schreef:
beerpeet schreef:

De Vert Cali staat ook te hoog, heeft krakerige veerpoten en nu de bollen bij Chyparse gevuld zijn, lijkt ‘ie juist aan ‘t stuiteren te zijn gegaan en slaat ‘ie door op verkeersdrempels Confused Heb jij dat ook (dat doorslaan)?

Er werd mij bij chyparse verteld dat bij het spoelen het kan zijn dat hoogte veranderd en dat bij een schoon systeem de hoogte opnieuw moet afgesteld worden.

Dan heeft de auto héél érg achtergelopen qua onderhoud, moet dat nodig zijn!

Ik heb toch inmiddels al wel wat ervaring met het spoelen en verversen van langdurig door mij bereden BX-en (ik heet geen Bram of Wouter Wink) nog nooit gemerkt dat de hoogte afgeregeld moest worden ná het verversen (en daarvoor niet).

Dat was wel een keer het geval nadat Chyparse er aangezeten had bij een beurtje, meja, het was goed bedoeld van die mannen…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 april 2007 12:26 PM
  [ # 341 ]

zo,
morgen ga ik een afspraak maken met de garage waar ik de d-riem heb laten doen. Samen met hem ga ik de hoogte afstellen en meteen maar de uitlaatpakking (kogel) vervangen.
Hopelijk daarna van het gesodemieter af.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 april 2007 03:26 PM
  [ # 342 ]

lekker verse olie in het ding gedaan, nieuw filtertje, fijn. Ouwe olie was wel zwart, (18000 km Surprisedops:  wat vliegen de km’s weg…) maar niet heel dun geworden.
nu nog benzineslangen vervangen en uitlaatkogel (morgen) en daarna APK….
18000 km betekend natuurlijk ook weer LHM wissel aanstaande.

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 18 april 2007 05:18 PM
  [ # 343 ]

Olie is altijd zwart.. Heb nog nooit witte gezien… Na 2 keer ronddraaien is de olie in een motor zwart..

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 april 2007 08:14 PM
  [ # 344 ]

ja, zwart wordt ie snel, ik heb nog nooit een auto gehad waarvan de olie die er uit kwam er nog zo goed uitzag.

verder, ik ben op zoek naar de benzineslangen van de stalen leiding naar pomp/ carb. Technique digital stuurt me naar de dealer en de dealer heeft moeite met de goeie vinden… Ik moet maar even langskomen en aanwijzen welke ik nodig heb..

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 april 2007 08:33 PM
  [ # 345 ]
abxsport schreef:

Olie is altijd zwart.. Heb nog nooit witte gezien… Na 2 keer ronddraaien is de olie in een motor zwart..

Eh, we hebben het hier niet over een diesel, maar over een benzinemotor.

Daarvan is het toch vrij normaal dat de olie langzaam maar zeker donkerder van kleur wordt.

Als de olie al meteen zwart wordt is het misschien een idee een olieflush toe te passen, vlak voor je de volgende keer olie ververst. Of er spoelolie in doen, want als het kool al loszit hoef je het niet eerst los te weken natuurlijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
23 van de 39
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook