woutersmits schreef:beerpeet schreef:karel schreef:Edit: oww, Tony is de keurder… Naja, toch maar snel fixen want CO-vergiftiging is “nooit grappig”.
Maar evengoed gefeliciteerd
ja, Tony is de keurder… en ik ben toch blij dat ie het niet gezien heeft. Het walmt er overigens niet uit anders had ik het wel eerder ontdekt.
Zou het zin hebben de moeren eens aan te draaien??
Als de pakking ertussen echt weggeblazen is dan zou ik die moeite maar niet nemen. Dat krijg je zonder pakking nooit 100% gasdicht. Losdraaien is vaak een heikele zaak, van veel kruipolie, schroefdraadsmering en geduld, om te voorkomen dat er wat afbreekt.
Voor CO-vergiftiging hoef je trouwens geen walm te zien; CO is reukloos en onzichtbaar en je merkt het pas als het (hopelijk bijna) te laat is.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
het geeft wel aan dat er niet veel lekt. CO is gevaarlijk en ruikt niet ik weet het, ik ga er ook maar wat aan doen. Bij de ds kreeg ik het spruitstuk iig goed af. Hopelijk bij de digit ook.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
woutersmits schreef:CO is gevaarlijk en ruikt niet ik weet het, ik ga er ook maar wat aan doen.
Je krijgt er wel een prachtig roze huidje van…...
Suc6 met klussen trouwens.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
gefeliciteerd met de APK, en nou die CO-bende regelen!! da’s te link..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:gefeliciteerd met de APK, en nou die CO-bende regelen!! da’s te link..
ja mams…
woutersmits schreef:hel1 schreef:gefeliciteerd met de APK, en nou die CO-bende regelen!! da’s te link..
ja mams…
goed zo jong!
- CX 2200
- CX 2200
morgen ff pakkingset bestellen/kopen dus
het is mooi weer om te knutselen! ik ben helaas een vloer aan het leggen
woutersmits schreef:het geeft wel aan dat er niet veel lekt.
Dat is nou net de grap, CO beweegt zich om de een of andere reden heel anders dan andere uitlaatgassen. Het is dat ik het zelf meegemaakt heb in een vergelijkbare situatie, anders had ik ook geloofd dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen.
Ich bin ein Breaker
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:het is mooi weer om te knutselen! ik ben helaas een vloer aan het leggen
Ach, die vloer kan morgen ook. Dus; stap in je GT en kom naar Nijmegen!
(nu eerst eens kijken of ik zo’n set kan scoren…)
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:hel1 schreef:het is mooi weer om te knutselen! ik ben helaas een vloer aan het leggen
ach, die vloer kan morgen ook dus, stap in je GT en kom naar Nijmegen!
Kijk, dat is de goeie instelling
- CX 2200
- CX 2200
Net ff een beginnetje gemaakt. de bovenste 4 moeren (3x 13mm, 1x 10mm…???) komen makkelijk los. bij 1 (met de 10mm moer) komt het hele tapeind mee.
- CX 2200
- CX 2200
pakkingen zijn binnen, ff voor de dubbelcheck in de vraagbaak gekeken en het lijken de goede te zijn.
Echter, aan 1 kant staat een driehoekje op de pakking, aan welke kant moet die zitten?
edit: nadere inspectie zegt: maakt niks uit, ze zitten namelijk niet allemaal gelijk…
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gelukt?
- CX 2200
- CX 2200
nee, was ook niet het plan om het helemaal te doen vandaag, moest ook nog een vriend helpen in Warnsveld waar ik om 16.00 uur zou zijn.
Alleen het schildje/houdertje voor de slang naar luchtfilter weggehaald en bovenste moeren ff gecheckt.
Overigens vanmiddag wel een irritant rammeltje wat ik niet thuis kon brengen verholpen: de slangklem van de betreffende slang lag los op het schildje. Dat moet wel dat vreemde metalige rammeltje zijn geweest wat verdween bij gas loslaten..