Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
gisteren na wederom warmlopen… het thermocontact is nu gewisseld. Hopelijk het probleem nu getackeld. Ik was toevallig bij een citroenman in duiven ivm nieuwe bumpersteun voor de DS. Aangezien ik de contacten al had bewerkt kon het niets anders meer dan dat zijn.
tevens heb ik de weerstand pil weggehaald en de verbinding doorgelust.
Heeft iemand nog zo’n ding liggen?
Oh ja, die halluve zool in die grijze Citroën Jumper dat was ik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik dacht het al…. mooie bus! ene, wat was dat voor leuk in elkaar getimmerd oud hout daar achterin dat buske?
woutersmits schreef:Ik dacht het al…. mooie bus! ene, wat was dat voor leuk in elkaar getimmerd oud hout daar achterin dat buske?
Dat waren steigerhouten meubelen. Klik!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
looks nice! vooral de wat loungy modellen.
Werk jij daaro?
woutersmits schreef:looks nice! vooral de wat loungy modellen.
Werk jij daaro?
Jep, ik werk daar parttime als “meubelmaker” en bezorger. Van de week een steigerhouten bed en kast gebouwd. Het bed is seriewerk, maar de kast heb ik helemaal zelf moeten verzinnen en bouwen.
Het is echt een super parttime baantje. Werk ook echt met plezier
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ja, dat geloof ik! leuk. Bed en kast zien er goed uit.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
vering=geweldig! thanx Ton (wuppo)! Wat twee druppels olie al niet kunnen doen….
Bleek dus gewoon een droog regelstangengebeuren te zijn… Met dank aan twee garagebedrijven die er eerder naar gekeken hebben. (en me een nieuwe hoogteregelaar hebben laten aanschaffen).
ene, dat koppelingspedaal voelt ook een stuk beter.
woutersmits schreef:Bleek dus gewoon een droog regelstangengebeuren te zijn… Met dank aan twee garagebedrijven die er eerder naar gekeken hebben. (en me een nieuwe hoogteregelaar hebben laten aanschaffen).
Altijd makkelijk achteraf praten natuurlijk, maar toen je (maanden geleden) geen baat had bij vervanging van de hoogteregelaar had ik je al aangeraden hier naar te kijken. Mooi dat het is opgelost: beter laat dan nooit zal ik maar zeggen
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mpostma schreef:woutersmits schreef:Bleek dus gewoon een droog regelstangengebeuren te zijn… Met dank aan twee garagebedrijven die er eerder naar gekeken hebben. (en me een nieuwe hoogteregelaar hebben laten aanschaffen).
Altijd makkelijk achteraf praten natuurlijk, maar toen je (maanden geleden) geen baat had bij vervanging van de hoogteregelaar had ik je al aangeraden hier naar te kijken. Mooi dat het is opgelost: beter laat dan nooit zal ik maar zeggen
je hebt gelijk Marten, achteraf praten is makkelijk maar ik blijf het bizar vinden dat iemand die een regelaar vervangt niet even die punten smeert.. Schept bij mij geen vertrouwen iig…
Verder misschien stom dat ik het niet eerder zelf na heb gekeken maar ik heb zo’n drie weken geleden met Ton afgesproken dat hij er naar zou gaan kijken dus toen heb ik de zaak laten rusten.
woutersmits schreef:mpostma schreef:woutersmits schreef:Bleek dus gewoon een droog regelstangengebeuren te zijn… Met dank aan twee garagebedrijven die er eerder naar gekeken hebben. (en me een nieuwe hoogteregelaar hebben laten aanschaffen).
Altijd makkelijk achteraf praten natuurlijk, maar toen je (maanden geleden) geen baat had bij vervanging van de hoogteregelaar had ik je al aangeraden hier naar te kijken. Mooi dat het is opgelost: beter laat dan nooit zal ik maar zeggen
je hebt gelijk Marten, achteraf praten is makkelijk maar ik blijf het bizar vinden dat iemand die een regelaar vervangt niet even die punten smeert.. Schept bij mij geen vertrouwen iig…
Verder misschien stom dat ik het niet eerder zelf na heb gekeken maar ik heb zo’n drie weken geleden met Ton afgesproken dat hij er naar zou gaan kijken dus toen heb ik de zaak laten rusten.
Ik zet zowieso kanttekeningen bij het vervangen van hoogteregelaars. Soms is het nut aantoonbaar als de rubbers gaar of gescheurd zijn of dat enkele geval waarbij de plunjer te ruim zit. Dan ben je er niet met schoonmaken. Een ruilhoogteregelaar monteren werkt trouwens wel het snelste.
Maar goed: dat is allemaal natuurlijk alleen van toepassing als de hoogteregelaar het probleem veroorzaakt. Vaak is dat wel zo, maar het is niet altijd zaligmakend. Ik heb bij mijn voorste hoogteregelaar succes
gehad met het schoonmaken. Bij de achterste hoogteregelaar bleek de hoogtregeling na het vervangen nog steeds slecht. Het is mij trouwens een raadsel waarom dat niet integraal gecheckt wordt na het vervangen. Op de brug is het heel makkelijk te testen. Bij een goede hoogteregeling (=stangenstelse+regelaar) moet je gelijk merken dat de hoogte na een paar seconden bijgeregeld wordt als je de hoogte “verstoort”.
Trouwens, soms is een druppeltje olie genoeg, maar ik bij de TurboD12 de stangen eruit moeten nemen, de roest eraf schuren en dan weer met een likje vet monteren. Pas toen ging het weer soepel.
Ach ja.. al doende leert men
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ga morgen ook even onder mijn auto liggen, ik heb namelijk gezien dat mijn bedieningsstang in ieder geval achter niet goed is afgesteld. Misschien verklaart dat wel het als eerste inzakken van de voorkant Over welke stang gaat het hier die gesmeerd is? De stang die op de stabilisatorstang zit en de hoogteregelaar aanstuurt? Dan kan ik daar ook gelijk naar kijken namelijk. Dank alvast!
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik ga morgen ook even onder mijn auto liggen, ik heb namelijk gezien dat mijn bedieningsstang in ieder geval achter niet goed is afgesteld. Misschien verklaart dat wel het als eerste inzakken van de voorkant Over welke stang gaat het hier die gesmeerd is? De stang die op de stabilisatorstang zit en de hoogteregelaar aanstuurt? Dan kan ik daar ook gelijk naar kijken namelijk. Dank alvast!
Let op de draaipunten.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
knäckor schreef:Ik ga morgen ook even onder mijn auto liggen, ik heb namelijk gezien dat mijn bedieningsstang in ieder geval achter niet goed is afgesteld. Misschien verklaart dat wel het als eerste inzakken van de voorkant Over welke stang gaat het hier die gesmeerd is? De stang die op de stabilisatorstang zit en de hoogteregelaar aanstuurt? Dan kan ik daar ook gelijk naar kijken namelijk. Dank alvast!
ja die dus.
(ik dacht eerst dat het ging over de stangen die aan de bedieningshandle zitten… ops: )
idd zijn de draaipunten dus een aandachtspunt.
Ga het zelf achter onder handen nemen.
woutersmits schreef:
(ik dacht eerst dat het ging over de stangen die aan de bedieningshandel zitten… ops: )
Da’s idd een duidelijke denkfout. Op die manier kan ik me idd wel voorstellen dat je het mechanische gedeelte niet verdenkt. Terwijl de draaipunten compleet verrot kunnen zijn en vastzitten, zou de handle nog best soepel bewogen kunnen worden.