de bak van Mkatgert is zo goed als klaar.
dus nu kan ik plek maken op de werkbank, om de motor van Wouter te ontleden, schoonmaken, lagers en krukas plaatsen.
de kop komt maandag dus hopenlijk kan ik dat allemaal bolwerken.
morgen ook nog jarig dus word allemaal wel wat ingewikkeld haha..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
ha,
gefeli alvast!
dus morgen heb je sleutelvrij en ga je veel bier drinken!
viel spass morgen iig.
grt,
Wtr
woutersmits schreef:ha,
gefeli alvast!
dus morgen heb je sleutelvrij en ga je veel bier drinken!
viel spass morgen iig.
grt,
Wtr
thanks maar ik denk toch dat ik nog ff wat ga sleutelen aan je blokje.
Zaterdag is Charlie jarig en zn vrouw, dus gaan we samen birthday doen denk ik…da’s 3X meer bier hihi….
mvgr wupke
- CX 2200
- CX 2200
ook viel spass zaterdag dan!
wtr
blok ligt in de schuur, en is KAAL en LEEG.
de foto’s volgen hieronder.
wat opmerkingen.
de pasbusjes op de beide hoeken van de motor, duidelijk hoogteverschil.
is dus cru montage werk geweest destijds met het plaatsen van de vervangende kop.
de lagers van het onderblok zijn echt kaasie, zero slijtage,,, zo moet het er echt uitzien, glad egaal en glimmend zonder kleuverschil… ik zou bijna gaan bezuingen hehehe….
de spanrol met spaninrichting,, duidelijk welke 2 moeren los moeten, aan de achterzijde van het blok zit het exentriek om de rol te helpen spannen.
mvgr wupke: zoals gewoonlijk een SLIDE show.
- CX 2200
- CX 2200
hee ton,
de staat van het onderblok maakt het nog irritanter van de bezopen kopwissel…..
mooi werk!
fijne zaterdag gehad?
grt,
wtr
zo, de zuigers met bussen zijn uitgesorteert.
was dus 1,5 uur meten puzzelen en passen en wegen.
morgen komt het onderblok terug van de wasmachine…ff bij een kennis gedropt vanochtend.
dan begint de opbouwfase, dat gaat in de regel vrij vlug.
zuigerveren erop, lagerschalen zetten, krukas in het blok laten zakken. de bussen met zuigers en drijfstangen erin, en de oliepomp plaatsen.
carterpan erop en hopla…dus dat zou morgenavond wel eens op het forum kunnen komen met foto’s.
de kop ga ik morgen ook halen,, dus daar ook foto’s van natuurlijk.
zou zomaar kunnen dat ik zondag eea met de bak er weer tegen in de neus van de digit ga laten zakken.
mvgr wupke
- CX 2200
- CX 2200
kanniewachtukanniewachtu..!!
(maar verder wil ik je niet ophaasten… )
hehe,, dat zat ff tege,, soms gaat het rap soms blijf je puzzlen…
ik zal jullie de details besparen, maar spul zit erin… de krukas drijfstangen en zuigers met bussen dus…
hier de foto’s.
je ziet de gereviseerde cilinderkop.
en de motor weer met krukas en drijfstangen .
ben ff buzzy geweest eea uitgepuzzelt te krijgen, en heb gelukkig digitale meet spullen om eea goed te krijgen. maar het was wel een toer om het gemaakt te krijgen,,
afijn sluiting van de zuigerveren is tussen de 0,2 en 0,45 en da’s mooi strak..
bussen liggen strak, en varieren max 0,035 van elkaar in hoogte onder 10 Nm druk.
dwz de koppakking ligt lekker aan, en de kop kan het eea vlak strak aansluiten.
heb uiteindelijk 2 Bussen moeten vervangen, daar er ook corrosie aan de onderzijde was.
nou hoop ik dat ik morgen zonder veel trubbels de pakkingen kan zetten, de distri erop kan doen, en de motorsteun ertegen kan maken, samen met de dynamo HD pomp gemonteert…
dan zaterdag met behulp van enkele bezoekers het ding voor bij de Bix van wouter neerparkeren, en als het ietwat meezit, zondag eea ingebouwt kan krijgen..
ow jah,, deze vorm van revisie brengt wel met zich mee dat alles bemeten is, dus dat je de motor ECHT opnieuw IN moet rijden….
waar de 1e 100 KM cruciaal zijn…
mvgr wupke
Ziet er strak uit Ton….
Vakwerk..
Hoe mooi! Vraag nu hoe je zoiets het beste kunt inrijden?
Het lijkt me wel fantastisch om een auto te sturen met de wetenschap dat er zo’n fris blokje onder de kap ligt.
- CX 2200
- CX 2200
B_iks schreef:Hoe mooi! Vraag nu hoe je zoiets het beste kunt inrijden?
Het lijkt me wel fantastisch om een auto te sturen met de wetenschap dat er zo’n fris blokje onder de kap ligt.
hee,
jij schrijft mijn reactie!
maar euh, heel mooi werk! en ben benieuwd hoe het is om een bx 19 digit in te gaan rijden….
hoe ziet zo’n inrijschema er uit?
by the way, ik weet niet of het lukt zaterdag, de oma van Hilde is een jaar geleden overleden en zaterdag wordt daar iets mee gedaan. Verder heb ik ook nog geen auto kunnen regelen aangezien matthijs zijn XM gestald en geschorst heeft. Hoop dat het wel nog lukt.
Ziet er heel netjes uit!!!
Zal wel 1e 100 km met mengsmering rijden worden
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
- CX 2200
- CX 2200
bx bij de benzinepomp naast het handmatige mengsmeringpompje voor oude brommers parkeren.. dat lijkt me wel wat…
- CX 2200
- CX 2200
by the way,
Ton, denk jij dat die bussen door die rotte kop gecorrodeerd zijn? of zou het komen door water als koelvloestof?