sorry Wouter,, ik wilde hem vanavond zo goed als af hebben.
echter kreeg een telefoontje, en vermoedelijk is mn Xantia nu verkocht…
ach ja je kan niet alles plannen…
maar goed zo staat hij nu op de werkbank
ik hoop morgen IVM de voorbereidingen van de meeting ,toch ergens de tijd gevonden te krijgen om hem geheel af te bouwen…
mvgr wupke:die het een knap motortje vind worden….
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
alles op z’n tijd!
het is inderdaad een zeer knap blokkie met wederom een hoog blingbling gehalte (van binnen en van buiten..). Ik had net het fotooke al gezien in je meeting draad..
En echt missen doe ik de tuut niet, alleen afgelopen weekend toen ik heel plotseling en snel naar Soest moest om een koelkast te gaan halen en naar wehl om een fornuis op te pikken. Dat doe je zeg maar niet even met de fiets en de trein..
woutersmits schreef:by the way,
Ton, denk jij dat die bussen door die rotte kop gecorrodeerd zijn? of zou het komen door water als koelvloestof?
ik vermoed idd water IPV koelvloeistof,,, daardoor kom je dan op een fout in het koelcircuit wat navullen frequent veroorzaakte,, denk aan thermocontact of een of andere lekkage, beginnende koppakking.
dus het afhouden van de eigenlijke reparatie veroorzaakte bijvullen, wat gedaan werd door water,, daardoor is die schade ontstaan, en uiteindelijk is er een kromme versleten kop opgelegd.
dat vrat weer in de bovenkant van de cilinders, wat dus de huidige lekke kop veroorzaakte.
ziedaar, goedkoop halfslachtig onderhoud en zn gevolgen,, ik al 1 week elke avond in de schuur IPV op de bank bij moeke de vrouw,, en race sjees onderdelen halen en koprevisie regelen,, afijn je blok staat nu zo >>http://i41.photobucket.com/albums/e258/kreazyV8wuppo/Afbeelding030.jpg << erbij,, dus we zijn er bijna,,,
mvgr wupke
het einde naderd.
na een beetje gepuzzel met de restanten, en detail werk, is het blok klaar.
distri zit erop de HD pomp zit ertegen, de dynamo moet alleen nog, en de startmotor nog in zn steunen hangen.
morgen de bak schoonmaken, en de motorsteun (die steekt ietwat veel af op zo’n blinkend blokkie.
kweet nog niet hoe ik het van de week ga organiseren, maar ben eigenlijk voornemens om hem op een avond in de auto te hangen, zodat ik elke avond ff kan rommelen om eea op punt te zetten.
mvgr wupke
- CX 2200
- CX 2200
potverdorie, blingbling….. Ben echt heeel benieuwd hoe hij straks rijdt, dat moet haast wel een feest worden!
grt,
wtr
zo alles gereed.
de bouten en moeren zijn weer compleet, de motorbok is er weer, de bak is klaar de motor ook….
de auto staat weer op bokken,2 mtr in de lucht (mannieheus)...
zometeen aanvallen,, eens kijken of we hem vandaag ook aan de gang kan krijgen..
vanavond de reportage van het inbouwen en afwerken van de gereviseerde motor.
een paar nieuwe silentcups en zo nog wat reutjes ,, dus word druk dagje..
mvgr wupke
- CX 2200
- CX 2200
haha, heb je de bouten teruggevonden ja?
Goed nieuws dus allemaal! Ik kan je helaas niet komen helpen nu, eerst opa uit de brand helpen, daarna vriendin in Amsterdam helpen met de opening van de nieuwe tentoonstelling…. Vinnik wel jammer moet ik zeggen, maar wellicht gaat het zonder mij net zo snel.
Nogmaals thanx,
grt,
wtr
zo alles staat voor, behalve de snap on kar…die doe ik dadelijk na een happy gegeten te hebben…
wat is een bolderkar toch handig…
de hulptroepen komen over een half uurtje, dus met 4 man sterk word de digit ff rap dichtgebout, euh 3 want 1 moet foto’s maken, en die worden elk uur hier gepost…dus de vorderingen kunnen de gehele dag worden gevolgt.(of is het gevolgd?)
tussendoor is een vriend (lelijke eend) met mn nieuwe xantia break automaat, van leeuwarden onderweg naar hier…ik zag zelf geen mogenlijkheid om hem op te halen…dus later ook foto’s van die auto..
en een blije wup hehehe
mvgr wupke..ff happe..
je auto is goed verzekerd hoopik ?
3 uren zijn gepasseerd… Foto’s nog niet ontwikkeld? Of grote honger?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:3 uren zijn gepasseerd… Foto’s nog niet ontwikkeld? Of grote honger?
Ze zijn op bezoek bij lelijke eend die in het ziekenhuis ligt, omdat hij bij gebrek aan koppelingspedaal knalhard op de rem ging staan toen hij wilde schakelen…
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Serieus?
My other car is a broomstick.
“Een goede grap mag vrienden kosten?”
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Nu geloof ik wel dat Elmer daarvoor in staat is maar Rocco komt uit Belgie…heftige grap
zo
ding hangt erin werkt draaidt dot watttie doen moet…
\oftewel HIJ DOET HET YEAHAAA…..
k,, ik ga foto’s uploaden, en als het lukt de flim van het 1e X starten…
daar is wat geratel te horen, edoch dat komt uit de bak,, geen bakolie en geen aandrijfassen,, dus je hoort daar het diff op de achtergrond rammelen.
het blok loopt,en mooi zuiver,, geen gekke klanken,, dus inrijden en 60,000 pj is no sweat..
groetjes wupke:die als een hond met 14 lullen is in zn onderbroek,, die te klein is,,, ahum,, zn nieuwe tuut,,, boven verwachting, de BX hobbelt.. ik is als een kind zo blij…
wouter… ik bel je zo ff,, iets met voorschakelweerstand ed,,, moet wel gemaakt worden voor je kan rijden,,,,,
greets wupke,, ff aan de upload,... blok + bak inbouwen….