Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Het zijn rampedingen, vooral op Solexen. Als je dat ding vervangt door een handchoke ombouwkit zul je merken dat je verbruik omlaag gaat.
o…. ken je die kitjes zo kopen?
ben sowieso voorstander van handchoke..
ik bel je zo even
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
woutersmits schreef:Het zijn rampedingen, vooral op Solexen. Als je dat ding vervangt door een handchoke ombouwkit zul je merken dat je verbruik omlaag gaat.
o…. ken je die kitjes zo kopen?
ben sowieso voorstander van handchoke..
ik bel je zo even
ik heb wel interesse in je automatische dan
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Citroenbx schreef:woutersmits schreef:Het zijn rampedingen, vooral op Solexen. Als je dat ding vervangt door een handchoke ombouwkit zul je merken dat je verbruik omlaag gaat.
o…. ken je die kitjes zo kopen?
ben sowieso voorstander van handchoke..
ik bel je zo evenik heb wel interesse in je automatische dan
Kun je zo’n ding afstellen dan? Je hebt een hele batterij aan speciaal gereedschap nodig!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
aangezien het spreekwoord toch zegt alle wegen leiden naar de de garage Moet lukken.
Maar wat moet er dan juist aan afgesteld worden, je kan er toch enkel de choke postitie bij een bepaalde wascapsule stand op afstellen?
16v had en SPORT heeft handchoke dus heb er enkel ervaring mee op men break automaat, die nu al 2jaar verscholen staat onder een GTI klep en 2 hemels ops:
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Citroenbx schreef:aangezien het spreekwoord toch zegt alle wegen leiden naar de de garage Moet lukken.
Maar wat moet er dan juist aan afgesteld worden, je kan er toch enkel de choke postitie bij een bepaalde wascapsule stand op afstellen?
16v had en SPORT heeft handchoke dus heb er enkel ervaring mee op men break automaat, die nu al 2jaar verscholen staat onder een GTI klep en 2 hemels ops:
De meeste garages zijn niet bij machte zoiets goed af te stellen vandaag de dag. Er zijn zelfs hele hopen auto’s op de sloop beland mede door die %*#@ automatische choke’s. Weber schijnt het beter te hebben gedaan. Als je in de vraagbaak kijkt, er worden nogal wat handelingen beschreven. Meer nog bij de Solex dan de Weber.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
automatische choke
Ik heb in het verleden ook een bx gehad met een 14 motor en een automatische choke, een ramp met het starten, omgebouwd tot handchoke en het was een stuk rustiger starten
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Alcyone schreef:Citroenbx schreef:aangezien het spreekwoord toch zegt alle wegen leiden naar de de garage Moet lukken.
Maar wat moet er dan juist aan afgesteld worden, je kan er toch enkel de choke postitie bij een bepaalde wascapsule stand op afstellen?
16v had en SPORT heeft handchoke dus heb er enkel ervaring mee op men break automaat, die nu al 2jaar verscholen staat onder een GTI klep en 2 hemels ops:De meeste garages zijn niet bij machte zoiets goed af te stellen vandaag de dag. Er zijn zelfs hele hopen auto’s op de sloop beland mede door die %*#@ automatische choke’s. Weber schijnt het beter te hebben gedaan. Als je in de vraagbaak kijkt, er worden nogal wat handelingen beschreven. Meer nog bij de Solex dan de Weber.
Men break heeft een weber hé, automaat + Airco
Men bruine break heb ik nog nooit fatsoendelijk bezien dus Maar dat zal wel een Solex zijn.
twaar schreef:Ik heb in het verleden ook een bx gehad met een 14 motor en een automatische choke, een ramp met het starten, omgebouwd tot handchoke en het was een stuk rustiger starten
Ben je zeker? 14 is namelijk altijd handchoke
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Alcyone schreef:Citroenbx schreef:aangezien het spreekwoord toch zegt alle wegen leiden naar de de garage Moet lukken.
Maar wat moet er dan juist aan afgesteld worden, je kan er toch enkel de choke postitie bij een bepaalde wascapsule stand op afstellen?
16v had en SPORT heeft handchoke dus heb er enkel ervaring mee op men break automaat, die nu al 2jaar verscholen staat onder een GTI klep en 2 hemels ops:De meeste garages zijn niet bij machte zoiets goed af te stellen vandaag de dag. Er zijn zelfs hele hopen auto’s op de sloop beland mede door die %*#@ automatische choke’s. Weber schijnt het beter te hebben gedaan. Als je in de vraagbaak kijkt, er worden nogal wat handelingen beschreven. Meer nog bij de Solex dan de Weber.
Men break heeft een weber hé, automaat + Airco
Men bruine break heb ik nog nooit fatsoendelijk bezien dus Maar dat zal wel een Solex zijn.
twaar schreef:Ik heb in het verleden ook een bx gehad met een 14 motor en een automatische choke, een ramp met het starten, omgebouwd tot handchoke en het was een stuk rustiger starten
Ben je zeker? 14 is namelijk altijd handchoke
In NL is in 1989 en 1990 de “onvolprezen” BX (14) met pulsair en ongeregelde kat geleverd. Die had ook een automatische choke.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
oké, weer wat bijgeleerd
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hmmm, volgens mij moet aan het kleppenstellen,
na ,waarschijnlijk, de eerste langere rit sinds jaren komt er wat een getik onder het kleppendeksel vandaan.
maar goed eerst de APK.
grt, Wouter
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
woutersmits schreef:hmmm, volgens mij moet aan het kleppenstellen,
na ,waarschijnlijk, de eerste langere rit sinds jaren komt er wat een getik onder het kleppendeksel vandaan.
maar goed eerst de APK.
grt, Wouter
Nog iets gemerkt van blauwe walmpjes uit de uitlaat?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Nog iets gemerkt van blauwe walmpjes uit de uitlaat?
nee, dat niet..
heb jij al wel eens kleppengesteld van zo’n blok?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
woutersmits schreef:Nog iets gemerkt van blauwe walmpjes uit de uitlaat?
nee, dat niet..
heb jij al wel eens kleppengesteld van zo’n blok?
Nog niet, ik wil het doen met de rest. Klepspeling meten kost al aardig wat tijd (kleppendeksel er af en een voorwiel opkrikken, en dan in een een versnelling het wiel ronddraaien en dat natuurlijk bij koude motor), dan moet je nog de shims bestellen, de D-riem en de nokkenas demonteren, etc.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
woutersmits schreef:Nog iets gemerkt van blauwe walmpjes uit de uitlaat?
nee, dat niet..
heb jij al wel eens kleppengesteld van zo’n blok?
Het is idd een rotklus. Je moet meten, demonteren, plaatjes aanpassen, terugmonteren en dan hopen dat het niet verloopt…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Nog niet, ik wil het doen met de rest. Klepspeling meten kost al aardig wat tijd (kleppendeksel er af en een voorwiel opkrikken, en dan in een een versnelling het wiel ronddraaien en dat natuurlijk bij koude motor), dan moet je nog de shims bestellen, de D-riem en de nokkenas demonteren, etc.
Dat is bij de DS een stuk simpeler geloof ik
samen met d-riem en waterpomp wordt dat een lange klus..
eerst maar eens aan het meten gaan. en andere klusjes invetariseren (zoals de nokkenaskeering).