Totaal aantal Berichten: 581
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
ik snap heus wel wat van jaartallen en dergelijke, alleen de DS is voor mij de moeder der limousines en vind dus eigenlijk jammer dat ze die er dan niet bijbetrekken….al kijk ik wel met een wat gekleurde bril
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik verklaar e.e.a. even. We hebben ervoor gekozen auto’s die behoorlijk ondergewaardeerd zijn in het zonnetje te zetten. De DS is een bijzonder gewaardeerde auto, die terecht het middelpunt is van vele speciale evenementen. Nu willen we juist de aandacht vestigen op auto’s waarvan we hopen dat het ooit klassiekers worden, al zullen ze de magie van een DS nooit kunnen evenaren.
De SM valt erbuiten omdat het een coupé is. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een Renault Avantime.
Maar natuurlijk begroeten wij graag iedere belangstellende!!! Om echter de nadruk te leggen op de genoemde limousines mogen alleen die auto’s het terrein zelf op.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
in vergelijking met de DS en CX zijn de andere misschien wel op waarde geschat maar zien de bezitters dat als onderwaardering
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
cxfanatic schreef:Ik verklaar e.e.a. even. We hebben ervoor gekozen auto’s die behoorlijk ondergewaardeerd zijn in het zonnetje te zetten. De DS is een bijzonder gewaardeerde auto, die terecht het middelpunt is van vele speciale evenementen. Nu willen we juist de aandacht vestigen op auto’s waarvan we hopen dat het ooit klassiekers worden, al zullen ze de magie van een DS nooit kunnen evenaren.
De SM valt erbuiten omdat het een coupé is. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een Renault Avantime.
Maar natuurlijk begroeten wij graag iedere belangstellende!!! Om echter de nadruk te leggen op de genoemde limousines mogen alleen die auto’s het terrein zelf op.
Iedereen die wel eens bij La Fête des Limousines is geweest, kan beamen wat CXFanatic beschrijft.
Ik ben er in 2004 geweest en er heerste een hele leuke, en vooral open, sfeer. Dat ik mijn BX parkeerde tussen een R25 en een DS, maakte niet uit. Mensen die van Franse auto’s houden, konden mijn GT ook wel waarderen. Net als de diverse andere type’s Citroën, Renault en Peugeot.
Echt een hele leuke meeting met allerlei Francofielen die niet enkel die paar limousines uit aangegeven jaartallen kunnen waarderen, maar een bredere automobielsmaak hebben.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hoewel het geen limousine’s zijn is het misschien leuk om een keer een semi-klassieker meeting te houden, dus iets in de trant van BX-405-??
of xantia-406-laguna?
Niet zo bijzonder, wel zo leuk?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Het is voor mij nog veel te ver weg om te zeggen of ik kom of niet. Het lijkt me in ieder geval een prachtig evenement. In een Renault 20 heb ik regelmatig meegereden, later kocht hetzelfde familielid een 25, ook een prachtbak! Peugeot 505 break heb ik ook wel eens in mee mogen rijden, vriend van me heeft nu een 305… Ook in de CX heb ik wel eens gereden (waarvoor dank Jimmy!)
Alle 3 prachtige wagens, ik hoop erbij aanwezig te zullen zijn.
Simpele Ziel schreef:Hoewel het geen limousine’s zijn is het misschien leuk om een keer een semi-klassieker meeting te houden, dus iets in de trant van BX-405-??
of xantia-406-laguna?
Niet zo bijzonder, wel zo leuk?
Er is naar wat ik begrepen heb wel een keer een XM-605-Safrane meeting geweest…
Lijkt me toch ook leuk om eens over te doen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Xantia - 406 - Laguna (1e model!) is ook wel een leuk idee hoor!!
Het zou helemaal leuk zijn als je zo’n soort rijtje bij elkaar krijgt:
GS - BX - Xantia - C5
404 - 405 - 406 - 407
18? - 21 - Laguna - Laguna ph. 2
Hierbij moet ik trouwens toch opmerken dat peugeot er een bijzonder mooie modelnummertechniek op na houdt..
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
DS - CX - XM - C6
dat moet hem zijn, en dan ook nog wel de traction avant natuurlijk en dan het liefst de 6 cylinders of misschien wel een 8 cylinder als die ergens op mag duiken…...
Prachtig!! Maar laten we dit draadje niet verder vervuilen met onze dromen…
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
dromen??? die zijn er om realiteit te brengen
charlesdegaulle21 schreef:8 cylinder als die ergens op mag duiken…...
Die zag ik laatst (volgens mij vorige week zaterdag) nog rijden.
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
een traction avant 8 cylinder?? lijkt me sterk haha
charlesdegaulle21 schreef:een traction avant 8 cylinder?? lijkt me sterk haha
Inderdaad. Ze hebben bestaan, maar zijn helaas tot nu toe nog nooit teruggevonden…
Wie weet duikt zo’n TA 22 ooit nog op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
ik krijg wel veel zin om hier naar toe te gaan. De grote Franse routières uit de jaren 70 en 80 zijn mij allemaal even lief….....
Nou ok dan, de Citroën limousines zijn me net even meer lief.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!