7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s Xsara Coupé, Verkocht
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 september 2007 12:03 AM
  [ # 91 ]

Dit weekend de auto weer even een beetje schoongemaakt Wink

Verder ook nog even het interieurfilter vervangen, dat lag nog in de achterbak.

Denk dat ik zo wel klaar ben voor de vakantie, ik ga morgen weg Smile

Profiel  
 
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 04 september 2007 12:16 AM
  [ # 92 ]

Lekker, zo laat nog in het seizoen!  Fijne vakantie in ieder geval.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 september 2007 12:17 AM
  [ # 93 ]
wizardwilly schreef:

Lekker, zo laat nog in het seizoen!  Fijne vakantie in ieder geval.

Ik vind het prima zo.
Iedereen is al geweest dan mag ik nog Cool

Dan is alle drukte overal ook maar voorbij Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 september 2007 02:14 AM
  [ # 94 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vind het prima zo.
Iedereen is al geweest dan mag ik nog Cool

Dan is alle drukte overal ook maar voorbij Smile

Zo denk ik er ook over Razz

Wat de C3 betreft, die heeft een elektrische stuurbekrachtiging en dat stuurt inderdaad erg licht, de eerste serie C3 was erger, dat was idioot licht alsof de stuurkolom gebroken was.

Goede vakantie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2007 02:53 PM
  [ # 95 ]

Ik ben weer terug van vakantie, alleen de Xsara nog niet helemaal.

Sinds donderdag deden opeens 3 lampen het niet meer Rolling Eyes
1 van mijn kentekenplaat verlichtinglampjes, deze was vlak voor me vakantie vervangen. Hier heb ik het bolletje van uit gehaald en was gewoon stuk. Goed dat is geen ramp natuurlijk zo’n lampje.

Alleen mijn beide dimlichten zijn ook stuk Shocked
Deze had ik al eens vervangen bij 77.000 en 79.000 km, nu dus bij 121.000 beide stuk.
Qua kilometers valt het dus wel mee, alleen 3 tegelijk gaat er bij mij niet in Wink
Ik vermoed dan ook een spanningspiek in het systeem Sad

Ik kwam er donderdag avond achter na een korte stop om wat te eten, in die tijd was het iets donderder geworden en merkt direct na het afrijden van de parkeerplaats dat ik weinig licht had.
Even terug en wezen kijken, alles stuk dus. Zover mogelijk zekeringen na gekeken, maar deze waren heel (ook nog wat verwisseld e.d.).

Gelukkig heb ik mistlichten in mijn koplampen dus daarmee maar naar huis gereden. Dan valt het iig niet erg op dat je met alleen stadslicht rijdt en je wordt gezien. Verder rijdt je toch al regematig met groot licht omdat het daar erg donker is in Duitsland.

Vrijdag nog even in de zekeringskast naast de accu gekeken, ook hier geen kappote zekeringen.
Aangezien ik alleen een instructieboekje van type 1 heb kon ik ook niet opzoeken hoe ik lampen moest vervangen Smile (niet dat ik reserve bij me heb Wink )
Goed het was toch licht dus richting Nederland gereden. Na 20.00u werd het toch wel erg donder toen we net bij mijn vriendin thuis aankwamen.

Toen hebben we dus besloten dat ik met haar BX naar huis zou rijden.

Verder hoorde ik onderweg nog een keer rammels in de auto, klonk erg raar en niet erg geruststellend Confused Het leek van uitlaat/vering te komen…
Toen de auto in de parkeer garage stond even onder de kap gekeken, maar niets raars. Ook bij het indrukken van de vering niets.
Nadat de auto paar uur had stil gestaan geen last meer van gehad.
Nu maar hopen dat dat zo blijft Smile

Op de heenweg was het verbruik 1 op 15.7, leek me niet verkeerd aangezien er ook stukken snelweg tussen zaten op hogere snelheid Smile
De rest van de vakantie ook vaak rond de 1 op 15. Terwijl ik toch veel door bergen reed waardoor ik flink toeren moest maken dat samen met de hoge snelheden op de snelweg.

Bij de APK waren de wielen nog geballanceerd, dit was te merken want geen last meer van trillingen in het stuur gehad Cool
Verder heb ik de Xsara nog op de 180 km/h op de GPS gekregen (wel beetje bergaf Wink ) teller staat dan nog best stukje hoger. Ook dan rijdt de Xsara nog prima Smile
Langere tijd boven de 150 op de GPS houden is geen probleem.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 september 2007 01:41 AM
  [ # 96 ]

Ik heb de instructieboekje van phase II.

Ik kan de pagina’s waaruit gelegt wordt hoe je de lampen uit de koplamp verwisselt fotograferen. En gelijk de rest van de verlichting waarvan je de lamp kunt verwisselen fotograferen.

Dan zou ik ze op mijn site zetten!

Kun je mooi zien hoe je ze moet verwisselen, als je reservelampen hebt!  Wink

Ik lees het wel! Als je dat wilt.

Mzzll Gert   Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 september 2007 01:45 AM
  [ # 97 ]

Arjan, heb je je lichten altijd aan? En zet je ze aan voordat je de motor start? Dat schijnt (vanwege de spanningsdip) tamelijk slecht voor de lampen te zijn.

Als mijn lampen aan gaan dan vinden ze dat zelf nodig (regen en lichtsensor) maar wel altijd netjes nadat de motor loopt..  Cool

Helaas kan ik me net zoals jij wel voorstellen dat er iets meer aan de hand is als ze tegelijkertijd doorfikken..  Confused

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 september 2007 02:39 AM
  [ # 98 ]

Als één lamp kapot gaat, dan gaat de andere ook kapot omdat deze dan een grotere stroom te verwerken krijgt. Als de andere nog niet kapot is maar al een paar uur heeft zitten branden, dan gaat deze meestal alsnog stuk wanneer je alleen de kapotte lamp vervangt.

Als ik me niet vergis dan heb jij H7, mijn ervaring met H7 is dat ze relatief vaak sneuvelen in vergelijking met H4 of H1. Mijn 306 break met H7 die vrat om de 10K een setje lampen, de C3 met H7 van mijn tante die wil ook om de 10K nieuwe lampen. En als je alleen de kapotte vervangt, sneuvelt de andere een paar dagen later, dus altijd per 2 vervangen.

Wat de kentekenplaat lampjes betreft, die gaan ook relatief vaak stuk, bij de Xsara die ik had en mijn huidige Xantia werd dit altijd als APK punt gevonden.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 september 2007 02:48 AM
  [ # 99 ]
ZX1.4i schreef:

Als één lamp kapot gaat, dan gaat de andere ook kapot omdat deze dan een grotere stroom te verwerken krijgt. Als de andere nog niet kapot is maar al een paar uur heeft zitten branden, dan gaat deze meestal alsnog stuk wanneer je alleen de kapotte lamp vervangt.

Als ik me niet vergis dan heb jij H7, mijn ervaring met H7 is dat ze relatief vaak sneuvelen in vergelijking met H4 of H1. Mijn 306 break met H7 die vrat om de 10K een setje lampen, de C3 met H7 van mijn tante die wil ook om de 10K nieuwe lampen. En als je alleen de kapotte vervangt, sneuvelt de andere een paar dagen later, dus altijd per 2 vervangen.

Wat de kentekenplaat lampjes betreft, die gaan ook relatief vaak stuk, bij de Xsara die ik had en mijn huidige Xantia werd dit altijd als APK punt gevonden.

De kentekenverlichting is bij mij ook lastig aan het doen, die werkt namelijk niet - tenzij ik er even tegenaan tik..  Rolling Eyes

Wordt dus allebei vervangen vermoed ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2007 02:14 PM
  [ # 100 ]

Inmiddels heb ik gehoord dat er weer nieuwe lampjes in zitten Smile
H7 zit er idd in. Bij Xsara type 1 (volgens het boekje wat ik heb dan) gaat nog wel H4 in.
Als ik dus onderweg lampjes had gaan kopen had ik nog mooi de verkeerde ook Confused

Ik heb net ook weer via Citroën.nl een boekje aan gevraagd.
Hoop dat ik nu wel een type 2 boekje krijg. Heb al eens eerder een boekje voor een Xsara uit 2001 aangevraagd toen kreeg ik een boekje voor Xsara type 1, tja die had ik dus al Rolling Eyes

Zit er ook aan te denken om zo’n doosje met reserve lampjes te kopen.
Iemand een idee wat dat kost?

Dat de lampjes vaak tegelijk stuk gaan klopt wel, vorige keer zat er maar 2000 km verschil tussen.

Ik rijd wel altijd met licht aan, maar altijd pas na het starten van de auto Wink

Ik heb de auto gekocht met 43.000 km op de teller, kan natuurlijk goed dat ze toen net vervangen waren.
Dus dan ga ik er vanuit dat ik net geen 40.000 km met de koplampen doe. Lijkt me niet verkeerd dan voor H7 lampen als ik de rest van de verhalen hoor.

10.000 vind ik wel erg weinig, ze zijn best nog duur Sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 september 2007 04:38 PM
  [ # 101 ]

Een doosje reserve lampen is niet zo duur, maar het is verstandig om daarnaast 2x H7 erbij als reserve in je auto te leggen. H7 lampje zijn inderdaad prijzig, vooral bij het tankstation, er zitten grote prijsverschillen in waar je ze koopt. Laatst heb ik heb €15 voor 2 lampen, die waren voor de Opel van me Collega Surprisedops:

Ik rij ook altijd overdag met licht aan, dan slijten ze harder, maar goed het is wel veiliger voor het verkeer.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2007 12:31 AM
  [ # 102 ]

Gister avond terug gekomen met me eigen auto
Met licht Cool

Vering van de Xsara valt dan toch wel weer even tegen Surprisedops:

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 18 september 2007 01:01 AM
  [ # 103 ]

Lekker toch om weer je eigen auto te hebben?? En tja, aan het comfort van bollenvering kan maar heel weinig tippen…

Maar ik neem aan dat je er gewoon weer twee nieuwe lampen in hebt gezet? Die dingen zijn inderdaad aan de prijs, daar vergis ik mij ook elke keer weer in als ik ze moet kopen…

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2007 01:02 AM
  [ # 104 ]

Klopt er zitten nu 3 nieuwe bolletjes in.
(incl. die kenteken verlichting)

Nu maar hopen dat het niet een ander probleem is waardoor ze er weer uitklappen Confused

Ga er voorlopig vanuit dat het goed komt Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 september 2007 10:25 PM
  [ # 105 ]

@ Sohail

Die ring die we laatst op het koelvloeistof ontluchtingspunt gezet hebben lijkt ze werk goed te doen Wink
Ik zie er niks meer tussenuit komen.

Ook me grille zit nog goed vast Cool
Werkt prima die lijm van je.

Vandaag even die plekken onder de motorkap voorzien van een laagje lak.
Daar waren natuurlijk paar kale plekjes.
Dat schuurde gewoon op die plastic delen boven de accu enzo Wink

Profiel  
 
 
7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook