Lelijke Eend schreef:
Leuk hoor die eerste foto, het baasje geeft zijn voiture een vriendelijke aai over de neus…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hmz, door die opmerking van SZ zie ik nu dat de foto’s in de verkeerde volgorde online staan.
Nahja, lammastaan, geen zin om dat nu in de juiste volgorde te schoppen.
Schijt aan originaliteit.
Zeg mooi laten staan zo… heb ik ten minste niet voor niets mijn auto een stukkie naar voren gezet…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Organisatoren van de meeting! Dikke pluim van mij. Het was heel prettig georganiseerd met de hapjes, bijzonder prettige catering door aardige dames, mooie ruimte om auto’s neer te zetten, je kon droog staan (niet meer nodig toen ik kwam).
Rene, Caroline: nogmaal zeer bedankt voor het terugbezorgen van mijn camera. Erg handig: zo’n Cifo koeriersdienst. Keerzijde is wel dat ik zelf geen foto’s heb. Nja, er zijn er genoeg gemaakt.
Rene, Hel1: bedankt voor het rijden in jullie auto’s. Het was ontzettend goed om weer eens een BX 16V los te mogen gooien. Het is een ongelooflijk fijn scheurijzer! De Picasso is een ervaring apart: inschatten is op allerlei punten best boeiend. Maar goed, ondanks het feit dat ie net als de BX van Hel1 16 klepjes en een double chevron op de voorkant heeft, zijn ze volstrekt niet met elkaar te vergelijken.
Nu heb ik nog ontzettend veel mensen niet of nauwelijks gesproken (johan oldenhage, dennis van der ven oa). Vreemd is dat: maar ja.. zo’n meeting is ook weer snel voorbij.
Het eten daarna bij Duncan was zeer geslaagd: heelijk gegeten en ontzettend gezellig getafeld. De BX CLub toerrit was ook leuk, maar dat zal ik hier maar niet beschijven. Wel druk al met al
Zeg elmer, wat is nou sneller, zo’n 16v of een sport met xantia motor?
Voor wat betreft de stuurbekrachtiging: Marten je hebt gelijk, ,ik zat verkeerd te kijken en vergeleek de verhouding van een bekrachting model met die van een onbekrachtigd model… ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
16V trekt de straatstenen er uit. Een Sport met Xantiamotor trekt naast de straatstenen ook het complete riool er uit !
Schijt aan originaliteit.
Stom dat ik het vraag, ik geloof het antwoord toch niet…alhoewel een online filmpje heeft bewezen dat een sport met de 16v’s me kan komen…
twijfel twijfel… Heeft Marten wel goed in de toeren doorgetrokken dan?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zowel bij de Sport als e 16V had ik het gevoel dat m’n gebit via m’n keel naar achteren getrokken werd. Echter, bij de Sport gaf Erik maar half gas ...
Schijt aan originaliteit.
Simpele Ziel schreef:Stom dat ik het vraag, ik geloof het antwoord toch niet…alhoewel een online filmpje heeft bewezen dat een sport met de 16v’s me kan komen…
twijfel twijfel…
Heeft Marten wel goed in de toeren doorgetrokken dan?
Net niet tot de begrenzer.
De 2.0 16v in de Xantia heeft meer koppel onderin. De BX 16v motor heeft meer pk’s. Dus uiteindelijk zal de 160 pk motor het wel winnen op vermogen. Meja, qua souplesse zal de 2.0 16v het winnen omdat die gewoon meer koppel heeft en je dus niet zo belachelijk hoeft door te halen om prestaties los te krijgen.
Sja, ik denk dat ik Erik nog maar eens vriendelijk aan moet gaan kijken voor een vergelijkend warenonderzoek.
Lelijke Eend schreef:Zowel bij de Sport als e 16V had ik het gevoel dat m’n gebit via m’n keel naar achteren getrokken werd. Echter, bij de Sport gaf Erik maar half gas ...
Tsjonge jongen, heb ik weer…denk ik iets redelijk bijzonders te hebben…
(ik wilde een 16v omdat ik het niet zou kunnen verdragen dat er een std. bx naast me zou komen staan bij het stoplicht waarvan ik het niet zou kunnen winnen…) wordt je zoek gereden door de eerste de beste sport… ops:
Tsja, daar pronk je dan met je 160pk…
ops:
ops:
mpostma schreef:
Sja, ik denk dat ik Erik nog maar eens vriendelijk aan moet gaan kijken voor een vergelijkend warenonderzoek.
Zullen we voor de gein dan de BX CHIC 2.0 16v 155pk ook uitnodigen?
BTW, Daan en Evelien, dat gepiep/gejank/gekraak/gekreun van het koppelings pedaal is ook over..
Nadat ik voor de zoveelste keer die dag dubbel lag van het lachen erom heb ik het boeltje toch maar even doorgesmeerd… ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
BTW, Daan en Evelien, dat gepiep/gejank/gekraak/gekreun van het koppelings pedaal is ook over..
Nadat ik voor de zoveelste keer die dag dubbel lag van het lachen erom heb ik het boeltje toch maar even doorgesmeerd…ops:
hahaha, ik vond het wel humor, vooral als je er op ging letten werd het aardig irritant! maar wel lachen
@SZ: Maar heb je die reactie nou ook ontlokt bij me? Want ik heb zo’n vaag vermoeden dat ik meer gewend ben dan elmo en er stijgt bij mij uberhaubt niks op ; )
De leukste auto vind ik heel moeilijk om te bepalen eigenlijk. De xsara reed eigenlijk verrassend lekker alleen achteruitrijden is een ramp, zeker als je spiegels niet goed gesteld staan. De picasso rijdt ook erg lekker, en zit vooral fijn, alleen zo jammer dat je de neus niet kan zien maar dat went gauw genoeg.
Na wat wegrij problemen met tessa ging het daarna eigenlijk erg lekker en de snelheid van een 14 tov van de 16 tgi(wel een gasbak natuurlijk maar ook getest op benzine) verbaasde me. De 16v is me eigenlijk iets te nerveus en gaat pas zo laat over op sleuren dat je dat normaal denk ik inderdaad niet zal doen. De xantia is denk ik de auto waarin je het het langst uit zal houden. Dat is een lekkere cruiser maar toch pittig genoeg. En dat interieur he, wauw! Wat dat betreft denk ik bij dat ik de bx van harm tot nu toe de fijnste bx vind. En de xant van patrick de fijnste xant Dus de xsara en de picasso hebben ook zo’n positie
(1e keer)
Ze zijn gewoon allemaal fijn!



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Caroline81 schreef:De xantia is denk ik de auto waarin je het het langst uit zal houden. Dat is een lekkere cruiser maar toch pittig genoeg. En dat interieur he, wauw! En de xant van patrick de fijnste xant
Mijn dag kan niet meer stuk!!
Caro for President!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Caroline81 schreef:
De leukste auto vind ik heel moeilijk om te bepalen eigenlijk.
De BX 16v van hel1. (sorry RenĂ©). Sja, het sleurt (eenmaal op toeren) als de brandweer en je voelt dat er flink wat gebeurt. Als ik mijn eigen Turbo D12 niet meereken, vind ik de 16v toch wel een van de fijnste BXen om mee te rijden omdat ze de strakste wegligging hebben, de fijnste stoelen en de krachtigste motor. Edoch, ook de BX Sport rijdt zeer fijn (als je het over nerveus hebt dan is de Sport ook een goed voorbeeld). De Gti’s 8v vind ik ook wel fijn, maar ik mis een beetje het brute sleurkarakter.