Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Verbruik blijft meevallen.
Vandaag weer een tank leeggereden en verbruik van laatste tank zit op 8.2 l /100km en totaal verbruik (sinds in gebruikstelling) op 8.4l / 100km.
Het feit dat de zomer periode begonnen is en er veel minder verkeer op de weg is (en aangezien ik 90% op autosnelweg zit) zal vast hier mee te maken hebben want mijn rijstijl is zeker niet minder rustig / onrustig geworden.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: vERBRUIK
arjan_verkade schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Citroenbx schreef:zeer netjes! had net op de C8 8.6liter, maar meestal tegen de 10-11liter, en dan gaat het nog niet vooruit
Mijn vrouw heeft een C8 2.0 HDI en het is zeer moeilijk om onder de 9 l te blijven. Gewicht, hoge vorm etc.
daar zal ook minder snelweg mee gereden worden denk ik?
Toch niet echt. Zij zit ook +/-90% op autosnelweg, die auto heeft gewoon een hoog verbruik door het gewicht en zijn waanzinnige on-aerodynamische vorm want laten we wel wezen je kan die voertuigen MPVs SUVs X-overs noemen het blijven (qua aerodynamica) gewoon bestelbussen Best Handig hoor met 3 opgroeiende kinderen daar niet van, je kan er een hoop spullen in kwijt
zo en nu terug on-topic.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Enkele weken rij-ervaring met de C6
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Ter aanvulling van mijn vorige bericht hierbij enkele + / - ervaringen na 2000 km met mijn C6 V6 2.7 HDI Exclusive RP gereden te hebben.
POSITIEF:
- Vering en veergedrag bij wisselende weg omstandigheden (wiegend waar het mag - rustige rijstijl // strak waar het moet (slecht wegdek, nerveuze rijstijl)
- Sereniteit binnenin de auto
- Wegligging
- auto-adaptieve versnellingsbak
- Alle electronische toeters en bellen
- Rem vermogen
- Acceleratie boven de 30 km / hr
- Muziek installatie
- Afwerkingsniveau va vrijwel alle onderdelen
- Moeilijk onder woorden te brengen (en ik heb nochtans een zware voet, geloof me) maar deze auto nodigt uit tot een relaxte rijstijl. Tijdens het rijden wordt je in een heel aparte sfeer / rij-ervaring ondergedompeld. Dit is me de laatste 17 jaar (sinds mijn XM) niet meer overkomen.
VOOR VERBETERING VATBAAR
- Positie knopje stoelverwarming (mijn stoelpositie is naar achter gekanteld en vaak schuur je met je broek over het knopje van de stoelverwarming tijdens het instappen en zet je onvrijwillig de verwarming aan.
- Ontbreken (door de complexe holle vorm) achterruit wisser. Bij gematigde regenval en stofferige achterruit blijven de druppels storend hangen.
- Bereikbaarheid van sommige menu-opties in de boordcomputer / NAV / TEL etc. is niet altijd logisch doordacht.
- De ingebouwde sfeerverlichting in de deuren (onder het raam) komt niet echt tot haar recht bij zwart lederen binnenbekleding (te zwak).
- Op dit moment is de spoiler-ruimte onder de uitklapbare spoiler een uitstekende stuifmeel verzamelbak.
- De opklapbare armsteun (boven het bergvak) is te weinig flexibel instelbaar.GROOTSTE ERGERNIS:
- Geen enkele tot op hedenOMKADERING:
- Zeer goede dealer afhandeling (er wordt alert en snel gereageerd op vragen)COMMERCIEEL:
Te weinig soepel onderhoudscontracten bij Citroën Belux.WAT ZOU IK ANDERS DOEN (MOCHT IK HET VOOR HET ZEGGEN HEBBEN.
- Electrisch instelbare armsteunen
- Automatisch rolgordijn
- een betere manier om de achterruit te wissen
- een bijkomende anti-start code (zoals XM vroeger)Als ik aan 5000 km zit zal ik een update van mijn ervaringen brengen).
Hierbij een update van mijn ervaringen bij +/- 6000km
Deze week sterretje in voorruit. Probleemloos hersteld bij Carglas, je ziet de impact plaats vanuit je stoel niet meer. Heb maar niets gezegd over “bichromaire prismatische voorruit” want dan zie je ze bij Carglas meteen wazig kijkend denken “lap weer een moeilijke Citroen” . PS: dealer had wegens grote drukte pas tijd mid Augustus en adviseerde Carglas om de impactplaats niet vuil te laten worden, waardoor je achteraf wel de herstelling ziet. Ik blijf erbij een goede dealer is goud waard!
POSITIEF:
De punten uit mijn vorige bericht +
- Kleine zaken die me nu pas duidelijk zijn zoals: knipperlicht signaal gaat langzaam luider worden als je rijdt (maar niet als je stilstaat). De programmeur heeft hier goed over nagedacht.
VOOR VERBETERING VATBAAR
Zie vorig bericht +
- Menu opties NAV systeem: vb als je een nieuwe go to positie wil inbrengen kan dit niet door simpel op de NAV knop te drukken en dan op de draaikop te drukken maar moet je eerst menu drukken, navigatie selecteren en dan op de draaiknop drukken. Onlogisch.
- NAV systeem: traag
- NAV systeem al te vaak staat hij enkel een kruispunt toe bij een straatopzoeking en geen welomlijnd nummer (veelal in industrieparken), zeer vervelend want elke hedendaagse mobiele GPS heeft dit soort diep detail wel.
- Wanneer je in de index een telefoonnummer op naam zoekt kan je als je bij “a” start niet “achteruit draaien"zodat je sneller bij z w en v etc bent maar moet je het gehele alfabet doordraaien om achteraan te geraken (of voice commandos gebruiken / programmeren).
- BUG.
Wanneer je auto stil staat en je hebt muziek aanstaan (vb 6 CD player) gaat na een tijd de auto in energy modus (om batterij te besparen). Als je dan vervolgens het contact uitzet en de auto afsluit en nadien (dag later of zo ) de auto terug aanzet en je wil “swappen” tussen radio en CD door op “source"te drukken wordt de 6 CD speler in de koffer niet herkend en moet je eerst de lader er een keer uithalen, terug instoppen, klepje sluiten en dan opnieuw op source drukken.
GROOTSTE ERGERNIS:
Gepromoveerd to ergernis nr 1:
- Positie knopje stoelverwarming (mijn stoelpositie is naar achter gekanteld en vaak schuur je met je broek over het knopje van de stoelverwarming tijdens het instappen en zet je onvrijwillig de verwarming aan. Heel leuk als de auto al stond te sudderen in de hitte en je dan ook nog onvrijwillig je bloody kont opwarmt.
OMKADERING:
geen bijkomende opmerkingen so far.
COMMERCIEEL:
geen bijkomende opmerkingen so far.
WAT ZOU IK ANDERS DOEN (MOCHT IK HET VOOR HET ZEGGEN HEBBEN.
mijn vorige punten +
- ruitenwisser achter
- ruitenwisser achter
en vooral een
- ruitenwisser achter.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Kun je over deze ergernisjes/suggesties feedback geven aan Citroen NL/F?
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
RAPPORTAGE
ZEKER DAT KAN
Zal het indienen bij Citroen België.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Heb je al over na gedacht dat het dashboard kastje niet met een sleutel afsluitbaar is. Dit is mijn vrouw’s grootste ergernis.
De XM overigens had dit overigens ook niet. Je moet terug gaan naar de CX om dat te vinden.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
andre.smulders schreef:Heb je al over na gedacht dat het dashboard kastje niet met een sleutel afsluitbaar is. Dit is mijn vrouw’s grootste ergernis.
De XM overigens had dit overigens ook niet. Je moet terug gaan naar de CX om dat te vinden.
Mag ik vragen wat daarvan de meerwaarde is?
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
patje74 schreef:andre.smulders schreef:Heb je al over na gedacht dat het dashboard kastje niet met een sleutel afsluitbaar is. Dit is mijn vrouw’s grootste ergernis.
De XM overigens had dit overigens ook niet. Je moet terug gaan naar de CX om dat te vinden.Mag ik vragen wat daarvan de meerwaarde is?
En mag ik opmerken dat het dashboardkastje van een XM wel afsluitbaar is…...
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Martijn de Ruijter schreef:patje74 schreef:andre.smulders schreef:Heb je al over na gedacht dat het dashboard kastje niet met een sleutel afsluitbaar is. Dit is mijn vrouw’s grootste ergernis.
De XM overigens had dit overigens ook niet. Je moet terug gaan naar de CX om dat te vinden.Mag ik vragen wat daarvan de meerwaarde is?
En mag ik opmerken dat het dashboardkastje van een XM wel afsluitbaar is…...
Gr Martijn
veel Xsara’s hebben dit ook.
veel meerwaarde heeft het niet, als ze in de auto inbreken slopen ze het kastje.
dus nog meer schade
als ze binnen zijn en hij zit op slot willen ze zeker weten wat erin zit
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: RAPPORTAGE
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ZEKER DAT KAN
Zal het indienen bij Citroen België.
Citroen B (neem me niet kwalijk)
Ik vraag me dan af in hoeverre daar nou echt naar geluisterd wordt…
maar softwarematig wordt er natuurlijk bij de beurten t een en ander geupdate.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Sleutel en kastje
andre.smulders schreef:Heb je al over na gedacht dat het dashboard kastje niet met een sleutel afsluitbaar is. Dit is mijn vrouw’s grootste ergernis.
De XM overigens had dit overigens ook niet. Je moet terug gaan naar de CX om dat te vinden.
Versie I had dit wel (althans de mijne toch)
Versie II weet ik niet.
Andre,
Kom je wel eens in Houston? Ik zit daar vrij veel. Anders moeten we daar eens een Heineken of een Beer Belgian style (zoals ze dat daar noemen) gaan drinken. Kunnen we gaan cruisen in c6 op Katy Freeway
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: RAPPORTAGE
ieksEmmu schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ZEKER DAT KAN
Zal het indienen bij Citroen België.
Citroen B (neem me niet kwalijk)
Ik vraag me dan af in hoeverre daar nou echt naar geluisterd wordt…
maar softwarematig wordt er natuurlijk bij de beurten t een en ander geupdate.
Dacht ik eerst ook, maar heb via via via vernomen dat mijn forse kritiek op de lange wachttijd voor de rouge profond in B toch tot in Frankrijk geescaleerd is. Dus de info sijpelt wel degelijk door. Denk alleen dat ze het niet willen toegeven om geen sinterklaaslijstjes voor toekomstige aanpassingen te krijgen van jan en alleman
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 7792
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: RAPPORTAGE
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ieksEmmu schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ZEKER DAT KAN
Zal het indienen bij Citroen België.
Citroen B (neem me niet kwalijk)
Ik vraag me dan af in hoeverre daar nou echt naar geluisterd wordt…
maar softwarematig wordt er natuurlijk bij de beurten t een en ander geupdate.Dacht ik eerst ook, maar heb via via via vernomen dat mijn forse kritiek op de lange wachttijd voor de rouge profond in B toch tot in Frankrijk geescaleerd is. Dus de info sijpelt wel degelijk door. Denk alleen dat ze het niet willen toegeven om geen sinterklaaslijstjes voor toekomstige aanpassingen te krijgen van jan en alleman
Ik werk zelf in een aftersales omgeving en hier wordt met individuele klachten ook sneller en pro-actiever omgegaan op het moment dat een bestelling later geleverd wordt als gepland. Hierdoor kan ik goed begrijpen dat de gebrekkige levering van een bepaalde kleur C6 hoger in de organisatie wordt aangekaart en behandeld.
Aan de andere kant weet ik dat bij de ontwikkeling van een product technische afwegingen worden gemaakt. Dit zijn vrijwel altijd concessies. Uit tests is wellicht gebleken dat het ontwikkelen van een ruitenwissersysteem in een holle achterruit weliswaar wenselijk kan zijn, maar zomaar een meerprijs van 1000 euro oplevert voor de eerste 100 verkochte C6’en. Zolang marge nog altijd een rol speelt… Wanneer zo’n beslissing eenmaal geforceerd is zal deze niet snel terug worden gedraaid. Ik vermoed dan ook dat je hoop op het hoger aankaarten van dit soort suggesties (ruitenwisser op de achterruit) helaas niet gehonoreerd zal worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: RAPPORTAGE
DigiDaan schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ieksEmmu schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ZEKER DAT KAN
Ik vermoed dan ook dat je hoop op het hoger aankaarten van dit soort suggesties (ruitenwisser op de achterruit) helaas niet gehonoreerd zal worden.Ik werk zelf bij een zeer groot bedrijf, dus ik maak me weinig illusies hoe een en ander wordt gehonoreerd, maar het is enkel maar om aan te geven dat wat de ingenieurs voor ogen hebben niet altijd helemaal overeenstemt met de dagdagelijkse realiteit. Als je permanent rondjes draait op een (goed verborgen test circuit) dan is dat niet noodzakelijk hetzelfde als (wat ik meemaakte) in de bloesemperiode een volledig bestuifmeelde achterruit te hebben, waar dan net niet genoeg regen op valt om vervolgens gewoon een ruit vol smurrie te krijgen die je niet vanuit de auto kan schoonvegen met een wisser.
Die 1000 euro zal er ook nog wel bij gekund hebben, ik ben er van overtuigd dat de ingenieur overtuigd was dat de concave ruit geen ruitenwisser nodig had.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Ik ben met je eens dat als je echt iets wilt zien je hem nodig hebt, al komt de CX een heel eind zonder wisser, maar die heeft een enkelvoudig gekromde concave achterruit, de c6 achterruit is DUBBELGEKROMD, concaaf horizontaal, maar convex vertikaal.
NB. De NL politie monteert wissers achter ook op auto’s die er eigenlijk geen hebben (BMW3 bijv.)
Ik denk dat de belangrijkste reden om geen wisser te monteren esthetisch was, de C5 werd om deze reden in de UK ook niet met een wisser geleverd. Het was ook hier een optie, niet standaard, maar zeker geen 1000EUR, C5 berline - achterruitenwiser met sproeier: 181EUR (sept’01)
Daarnaast is er erg weinig ruimte, door het volwardige reservewiel en de electrische achtervleugel is de kofferbak al vrij plat.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije