12 van de 28
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De avonturen van de C6 Rouge profond in Citroënland
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 06 januari 2007 02:46 PM
  [ # 166 ]

Bochtjes

maeseelek schreef:

Smile

is idd een leuk bochtje, al hou ik er me eerder koest, heb er al een paar dwars zien staan.

ook leuk bochtje (wel iets minder) is van de ring in A’pen richting wijnegem/hasselt (E413?)

reeds 2 x een bmw5 de zijkant zien scheuren…

Nog leuker als je van Nederland komt en vervolgens richting Hasselt gaat (is nu heraangelegd, maar nog steeds een leuke bocht). Voor dat hij heraangelegd is is Eric geboers hier met zijn 500 SEl in het decors gegaan. Hij beweerde wegens een olievlek. ik denk eerder wegens het overschatte weggedrag van zijn Merc.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 08 februari 2007 11:55 PM
  [ # 167 ]

C6 Na 20 000km

Na bijna 20. 000 km nog steeds een zeer positieve indruk over de C6

Verbruik 8.6 l / 100 km (0.2 l/100 km gestegen t.o.v de eerste 10.000km wegens een paar keer in Duitsland geweest Rolling Eyes )

Negatief:
-Positie regelknop zetelverwarming (nog steeds zeer irritant)
-Navidrive menu / structuur (logica) bovendien veel te traag
-JBL: te herzien: volgens mij niet de beste oplossing voor de binnenruimte van een c6 (denk dat een stel Bose luidsprekers beter zou zijn geweest) : ik blijf bij mijn mening

Positief:
-Vering (ik geraak steeds meer onder de indruk)
-Afwerkings kwaliteit (blijft perfect)
-Sonorisatie (wel wat windgeruis)
-Sereniteit binnenin de C6 : zeker weten nog steeds overtuigd
-V6 2.7 HDI
-Exclusiviteit (je ziet ze inderdaad weinig in het rood)
-Adaptiviteit (bestaat dat woord in het NL?) van de ophanging
-Amvar
-Citroën filosofie, uitstraling en vooral ook eigenzinnigheid

VOOR EEN VOLGENDE VERSIE:
- veerstand in het geheugen houden
- HD GPS
- BOSE
- TOUCHSCREEN DISPLAY
- EX-FABRIEK INGEBOUWDE MONITOREN IN KOPSTEUNEN

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 februari 2007 03:34 AM
  [ # 168 ]

Re: C6 Na 20 000km

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Na bijna 20. 000 km nog steeds een zeer positieve indruk over de C6


Blij dat je zo tevreden bent, op naar de 200.000km Wink

(..)

VOOR EEN VOLGENDE VERSIE:
- HD GPS

wordt al sinds december ingebouwd in alle C6-en.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
DennisenPaul
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 06-01-2007

- DS 5 Hybrid4 Sport Chic
- CX 20 Pallas
Gepost: 10 februari 2007 06:12 PM
  [ # 169 ]

Re: C6 Na 20 000km

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Na bijna 20. 000 km nog steeds een zeer positieve indruk over de C6

Ook ik ben inmiddels ruim 25.000 km verder.  Geen vuiltje aan de lucht.  Inderdaad bijna perfectie.
Subliem rijgedrag, comfort en extravagant uiterlijk heeft al menig verrekte nek bij mensen opgeleverd.  Ik raad ‘m iedereeen aan!!  Maar niet te veel aantallen op de weg, dan blijft ‘ie lekker exclusief!

Gelukkig heb ik geen ‘last’ van de Navidrive, en dat knopje voor de stoelverwarming, ach dat went snel…
Eventuele verbeterpunten zijn:
-aandrijving buitenspiegels
-kofferdekselmechanisme
-voorruitverwarming

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 12 februari 2007 10:36 AM
  [ # 170 ]

Re: C6 Na 20 000km

DennisenPaul schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Na bijna 20. 000 km nog steeds een zeer positieve indruk over de C6

....
Eventuele verbeterpunten zijn:
...
-kofferdekselmechanisme
....

Dit wordt gratis preventief vervangen bij een onderhoudbeurt (of d.m.v. contact door dealer). Ik weet niet waarom want bij mij werkt het mechanisme probleemloos.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 24 februari 2007 12:23 PM
  [ # 171 ]

HOEVEEL RIJDEN ER NU EIGENLIJK ROND

@EVILTWIN.

Hoeveel C6n zijn er nu eigenlijk ingeschreven in nederland?

In België kan je dit soort info (betalend) opvragen bij febiac (geen zin in).

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 24 februari 2007 12:52 PM
  [ # 172 ]

rond de 400

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 08 maart 2007 10:35 AM
  [ # 173 ]

Re: C6 Na 20 000km

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Na bijna 20. 000 km nog steeds een zeer positieve indruk over de C6

Verbruik 8.6 l / 100 km (0.2 l/100 km gestegen t.o.v de eerste 10.000km wegens een paar keer in Duitsland geweest Rolling Eyes )

Negatief:
-Positie regelknop zetelverwarming (nog steeds zeer irritant)
-Navidrive menu / structuur (logica) bovendien veel te traag
-JBL: te herzien: volgens mij niet de beste oplossing voor de binnenruimte van een c6 (denk dat een stel Bose luidsprekers beter zou zijn geweest) : ik blijf bij mijn mening

Positief:
-Vering (ik geraak steeds meer onder de indruk)
-Afwerkings kwaliteit (blijft perfect)
-Sonorisatie (wel wat windgeruis)
-Sereniteit binnenin de C6 : zeker weten nog steeds overtuigd
-V6 2.7 HDI
-Exclusiviteit (je ziet ze inderdaad weinig in het rood)
-Adaptiviteit (bestaat dat woord in het NL?) van de ophanging
-Amvar
-Citroën filosofie, uitstraling en vooral ook eigenzinnigheid

VOOR EEN VOLGENDE VERSIE:
- veerstand in het geheugen houden
- HD GPS
- BOSE
- TOUCHSCREEN DISPLAY
- EX-FABRIEK INGEBOUWDE MONITOREN IN KOPSTEUNEN


Nog een te verbeteren punt.
In tegenstelling tot de zeer solide afsluitend en zeer solide klinkende deuren vind ik dat het afsluiten van het kofferdeksel / klep minder solide “klinkt”. het sluit allemaal perfect af, maar als je ook op zoek gaat naar Duitse “dikke deuren” klanten dan is de perceptie hoe het dichtslaan “klinkt” niet onbelangrijk.  Het deksel klinkt “blikkerig” bij het afsluiten, beetje vergelijkbaar met de CX phase I.  Kortom niet storend, maar voor verbetering vatbaar.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 maart 2007 02:02 PM
  [ # 174 ]

Lees deze weblog op de site van Autoweek.nl eens:

http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=653&cache=no

Bent U dat geweest Citroenist? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 08 maart 2007 03:31 PM
  [ # 175 ]

Tocht naar Genève

DigiDaan schreef:

Lees deze weblog op de site van Autoweek.nl eens:

http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=653&cache=no

Bent U dat geweest Citroenist? Smile

Noop, in Frankrijk moet ik meestal naar Parijs of Normandië.  Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 08 maart 2007 05:42 PM
  [ # 176 ]

Re: C6 Na 20 000km

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

In tegenstelling tot de zeer solide afsluitend en zeer solide klinkende deuren vind ik dat het afsluiten van het kofferdeksel / klep minder solide “klinkt”.

‘Minder solide klinken’ is nogal een understatement. Die klep voelt net zo gammel aan als de onthutsend wiebelige C4 deurklinken op de C6. Ik heb het deksel een keer uitgeprobeerd in de showroom en het ding boog een stuk mee als je er mild tegenaan duwde. Het lijkt me een stevig stalen deksel dat de spoiler bevat waar ze gemakzuchtig een eind plastic tegenaan gepopnagelt hebben met de noodzakelijkheden erop. Het zou me nieteens verbazen als het in te trappen zou zijn zonder alteveel moeite. Ik verbaas me hoe Citroen de ‘built like a tank’ bel en NCAP veiligheidswaan kan doorprikken door de simpele dingetjes die je vaak gebruikt geen stevig gevoel mee te geven. Je merkt bij de deuren pas dat ze stevig zijn als je al in de auto zit en ze dichttrekt, dus in feite al 1 stap te laat. In feite is dat de eerste collegeweek bij Industrieel Ontwerpen, lijkt me.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 09 maart 2007 03:03 PM
  [ # 177 ]

Re: C6 Na 20 000km

Texter schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

In tegenstelling tot de zeer solide afsluitend en zeer solide klinkende deuren vind ik dat het afsluiten van het kofferdeksel / klep minder solide “klinkt”.

‘Minder solide klinken’ is nogal een understatement. Die klep voelt net zo gammel aan als de onthutsend wiebelige C4 deurklinken op de C6. Ik heb het deksel een keer uitgeprobeerd in de showroom en het ding boog een stuk mee als je er mild tegenaan duwde. Het lijkt me een stevig stalen deksel dat de spoiler bevat waar ze gemakzuchtig een eind plastic tegenaan gepopnagelt hebben met de noodzakelijkheden erop. Het zou me nieteens verbazen als het in te trappen zou zijn zonder alteveel moeite. Ik verbaas me hoe Citroen de ‘built like a tank’ bel en NCAP veiligheidswaan kan doorprikken door de simpele dingetjes die je vaak gebruikt geen stevig gevoel mee te geven. Je merkt bij de deuren pas dat ze stevig zijn als je al in de auto zit en ze dichttrekt, dus in feite al 1 stap te laat. In feite is dat de eerste collegeweek bij Industrieel Ontwerpen, lijkt me.

Eigenlijk heeft Citroën dit achterklap “gevoel” altijd al gehad, bij de XM phase I ws het precies hetzelfde alleen werd daar een “schijn” van soliditeit gewekt door het gewicht (de originele spoiler was behoorlijk zwaar). idem dito CX phase 1 en 2.

Ik denk dat we het er over eens zijn dat het vooral over perceptie gaat. Ik ben er van overtuigd dat het voldoende stevig is, maar he voelt gewoon blikkerig aan.
In een volgende C6 phase II moeten ze misschien een paarkilo ijzer in de achterklep inbouwen. Het zal allezins “dikke deuren” rijders (die heel erg gevoelig zijn voor dit soort trivia) kunnen overtuigen.

Zowel de geciteerde C6, XM en Cx waren/zijn een stuk zwaarder dan de concurrentie (gewicht) en toch hadden heel veel buitenstaanders het gevoel dat het om “lichtere, dus minder veilige"auto’s ging.

Expectation management heet zoiets en het is enkel belangrijk als je nieuwe klanten wil binnen halen want de echte Citroenisten weten natuurlijk al lang wat de intrinsieke kwaliteiten van een Citroën zijn.

PS: Mijns inziens: ze houden er wel rekening mee bij de design afdeling van Citroën, maar ze trekken het niet altijd logisch door tot het uiterste detail.
Laatste voorbeeld: bij de Xm phase I was er bvb heel veel aandacht besteed hoe het dichtslaan van de deur “klonk” [argument dook voor het eerst op in de ZX reclames waar het dischtslaan van de deur een onderdeel van de reclamecampagne was en waarbij het deksel van de motorkap extra zwaar was uitgevoerd om nieuwe klanten (target groep VW rijders) te imponeren] daarnaast was het stuur van de XM dikker gemaakt (in vergelijking met CX) omdat studies hadden uitgewezen dat Duitse autorijders dat als een “kenmerk” van een “solide"auto beschouwden.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 10 maart 2007 02:16 AM
  [ # 178 ]

Het ligt gewoon aan de 2CV. Dat zal het zijn.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 06 april 2007 06:18 AM
  [ # 179 ]
ex-mekanieker schreef:

een citroën valt nauwelijks te controleren nabij de marge die inderdaad verleidelijk lang op zich laat wachten, zeker bij natte ondergrond.

Mwa je moet gewoon niet zitten afwachten en op 1/3 van de bocht ff het stuur ‘zwabberen’ (meer kun je niet doen met die bekrachtiging) zodat de auto goed ligt bij de apex. Dan naar het einde van de bocht kijken en inschatten hoeveel gas je kunt geven voordat je zwaar ondersturend de vangrail inschiet. Wie te hard een bocht neemt vliegt er ook hard weer uit…dat geld voor alles dat rijdt. En zolang je maar geen wieltje optilt heb je al meer grip, nietwaar? Pas als je de auto zelf willekeurig het moment van de lastwissel laat kiezen kun je in de problemen komen.

Profiel  
 
Gepost: 20 juni 2007 04:22 PM
  [ # 180 ]

Nu een jaar later…hoeveel km staan er nu op de C6?

Profiel  
 
 
12 van de 28
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook