13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
De avonturen van de C6 Rouge profond in Citroënland
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 20 juni 2007 04:42 PM
  [ # 181 ]

C6 CTIDK

CitroenAZU schreef:

Nu een jaar later…hoeveel km staan er nu op de C6?

14 maanden later: 32000 km.

Nog steeds 200% tevreden.

Geen issues.

Heerlijke auto!

Als ik terugkijk naar mijn 13 Citroëns so far, hierbij mijn persoonlijke top 5:

1) C6 V6 HDI
2) Xantia Activa (TCT en HDI)
3) CX GTI 2500 T II
4) XM
5) C5 (2.2 en 2.0 HDI)

Wat zou ik kopen als ik geen Citroënist zou zijn (of als Citroën niet zou bestaan):

1) Vel Satis
2) CLS 320 (500 te duur)
3) 407 coupé
4) 605
5) Alpha GT (voor de Bose luidsprekers)  Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Gepost: 20 juni 2007 05:02 PM
  [ # 182 ]

OK! very good

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 21 juni 2007 11:21 PM
  [ # 183 ]

Irritant

CitroenAZU schreef:

OK! very good

Om mijn vorige statements objectief te houden hierbij mijn top 5 irritaties bij de C6

1) Positionering Knopje stoelverwarming
2) JBL luidsprekers
3) “feel” en “geluid"achterklep (niet in verhouding tot de rest van de auto)
4) snelheid navigatie systeem 9zal met de 30 Gb Hdd versies nu wel opgelost zijn
5) Het ingenieuze systeem met de meedraaiende ring in de tankdop wordt weer teniet gedaan door de “opkrul” neiging van het rubberen touwtje waarmee de tankdop verankerd is

Sorry maar iets ernstiger kan ik na 32000 km echt niet bedenken.

Je zal wel begrijpen dat deze tekortkomingen dermate ernstig zijn dat Citroën onmiddellijk zijn gehele C6 productielijn moet omgooien om deze schokkende wantoestanden weg te werken haha

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 juni 2007 03:17 AM
  [ # 184 ]

Re: Irritant

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
CitroenAZU schreef:

OK! very good

Om mijn vorige statements objectief te houden hierbij mijn top 5 irritaties bij de C6

1) Positionering Knopje stoelverwarming
2) JBL luidsprekers
3) “feel” en “geluid"achterklep (niet in verhouding tot de rest van de auto)
4) snelheid navigatie systeem 9zal met de 30 Gb Hdd versies nu wel opgelost zijn
5) Het ingenieuze systeem met de meedraaiende ring in de tankdop wordt weer teniet gedaan door de “opkrul” neiging van het rubberen touwtje waarmee de tankdop verankerd is

Sorry maar iets ernstiger kan ik na 32000 km echt niet bedenken.

Je zal wel begrijpen dat deze tekortkomingen dermate ernstig zijn dat Citroën onmiddellijk zijn gehele C6 productielijn moet omgooien om deze schokkende wantoestanden weg te werken haha

Ben jij zeker dat de navidrive nu beschikt over een 30 GB Hdd?? volgens de uitrustingslijst op de Belgische site vind ik die niet terug en staat er nogsteeds navidrive met CD-ROM????

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 22 juni 2007 11:13 AM
  [ # 185 ]

Re: Irritant

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:


Ben jij zeker dat de navidrive nu beschikt over een 30 GB Hdd?? volgens de uitrustingslijst op de Belgische site vind ik die niet terug en staat er nogsteeds navidrive met CD-ROM????

De 30 GB Hdd is er inderdaad, het viel me ook op dat de cd-wisselaar is komen te vervallen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juni 2007 09:51 PM
  [ # 186 ]

Re: Irritant

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
CitroenAZU schreef:

OK! very good

Om mijn vorige statements objectief te houden hierbij mijn top 5 irritaties bij de C6

1) Positionering Knopje stoelverwarming
2) JBL luidsprekers
3) “feel” en “geluid"achterklep (niet in verhouding tot de rest van de auto)
4) snelheid navigatie systeem 9zal met de 30 Gb Hdd versies nu wel opgelost zijn
5) Het ingenieuze systeem met de meedraaiende ring in de tankdop wordt weer teniet gedaan door de “opkrul” neiging van het rubberen touwtje waarmee de tankdop verankerd is

Sorry maar iets ernstiger kan ik na 32000 km echt niet bedenken.

Je zal wel begrijpen dat deze tekortkomingen dermate ernstig zijn dat Citroën onmiddellijk zijn gehele C6 productielijn moet omgooien om deze schokkende wantoestanden weg te werken haha

wat is er precies mis met die 2 eerste punten? Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 22 juni 2007 10:15 PM
  [ # 187 ]

ik dacht dat je (tot pagina 6 ieg) nog erg teverden was over de Audio?

die stoelverwarming kan ik me in vinden, die gaat gewoon te gemakkelijk, onbedoeld, aan als je instapt.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 23 juni 2007 12:39 AM
  [ # 188 ]

3 TICS

eviltwin schreef:

ik dacht dat je (tot pagina 6 ieg) nog erg teverden was over de Audio?

die stoelverwarming kan ik me in vinden, die gaat gewoon te gemakkelijk, onbedoeld, aan als je instapt.

Wel de audio is uitstekend maar ik heb een voorkeur voor het geluid van een bose luidspreker (iets meer nadruk op hoge tonen), moeilijk uit te leggen, maar ik haal ze er zo uit.

Een vriend heeft een alpha GT en ik vindt zijn Bose luidsprekers ruimtelijker klinken.

Maar dat komt (oh jeeee nu komt er een berg gefrons) omdat ik een voorliefde heb voor mid jaren 70 electronische muziek (berliner schule) en dat klinkt perfect op 4 901s of op een Bose car audio.

Maar ik ben uiterst biased dus 90% zal de JBl perfect vinden klinken….

tja ieder zijn tic zeker?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2007 12:43 PM
  [ # 189 ]

Re: 3 TICS

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

tja ieder zijn tic zeker?

Ach zo is het toch Wink
We hebben hier allemaal dezelfde tik Wink

Kan je je speakers dan niet vervangen door Bose?

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 23 juni 2007 01:24 PM
  [ # 190 ]

Re: 3 TICS

Arjan Verkade schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

tja ieder zijn tic zeker?

Ach zo is het toch Wink
We hebben hier allemaal dezelfde tik Wink

Kan je je speakers dan niet vervangen door Bose?

Ik denk dat het complexer is dan alleen maar dat. Bose luidsprekers zonder ingebouwde equaliser klinken prut. Het is een integraal onderdeel van de luidspreker/versterker equaliser combinatie.

Voor elk model auto wordt het dus in feite ge-engineerd. als je nu zelf luidsprekers gaat verwisselen heb je nog niet het equalizer stukje technologie en klinkt het waarschijnlijk een stuk slechter.

Moeilijk uit te leggen maar eigenaars van bose 901 weten perfect wat ik bedoel. Schakel de equaliser uit en het klinkt als een ramp

PS: mijn tic is dat ik op stereo kick
niet op 5+1 of 6+1 of 7+1 toestanden.

Heb het wel, maar enkel om een spektakel film te bekijken (ala Gladiator) en aangezien dit soort films maar nu en dan op de markt komen staat de 6+1 meer uit dan aan.

De 901s daarentegen staan vrijwel altijd aan. 

Dit soort luidsprekerervaring in een auto geeft een ietsje extra wat de JBL nu net mist.

Al mijn vrienden zeggen dat mijn C6 hifi heerlijk klint. Ik ga dan maar niet in discussie….

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 juni 2007 04:41 PM
  [ # 191 ]

Zoiets blijft erg persoonlijk, veel mensen klagen over de standaard audio vande C5, maar ik heb het laatst weer’s vergeleken met de JBL (van Menno) en die vond ik veel te vlak. Voor mij absoluut geen verbetering.

Opvallend was dat Menno bijna dezelfde equaliser instelling had staan als ik (extra bas, hoog en loudness aan) maar dat het minder effectief was, wellicht is de extra JBL versterker te gekleurd, bij lage volumes.

Erg vreemd vond ik dat het geluid van achteren vlakker was dan bij mij zonder, terwijl bij er het JBL pakket er op de C5 in de achterdeuren extra tweeters zitten. Zonder JBL heb je die alleen voor.

Wellicht dat daar de factor break vs berline naar boven kwam. In de C5 break heb je een flinke doos achter je zonder geluid, terwijl de berline een reflecterende glasplaat heeft.

Op de C6 zitten de grootste speakers in de hoedenplank onder de concave ruit en daar vond ik de JBL-zooi prima werken. Al vind ik het wel vreemd dat de tweeters op je gericht staan, ipv op de voorruit.

Het zal ook met muzieksmaak te maken hebben. Als ik een proefrit ga maken neem ik altijd mijn eigen CD’s mee. Wink Vooral metal uiteraard Evil or Very Mad

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 juni 2007 09:04 PM
  [ # 192 ]
eviltwin schreef:

Zoiets blijft erg persoonlijk, veel mensen klagen over de standaard audio vande C5, maar ik heb het laatst weer’s vergeleken met de JBL (van Menno) en die vond ik veel te vlak. Voor mij absoluut geen verbetering.

Opvallend was dat Menno bijna dezelfde equaliser instelling had staan als ik (extra bas, hoog en loudness aan) maar dat het minder effectief was, wellicht is de extra JBL versterker te gekleurd, bij lage volumes.

Erg vreemd vond ik dat het geluid van achteren vlakker was dan bij mij zonder, terwijl bij er het JBL pakket er op de C5 in de achterdeuren extra tweeters zitten. Zonder JBL heb je die alleen voor.

Wellicht dat daar de factor break vs berline naar boven kwam. In de C5 break heb je een flinke doos achter je zonder geluid, terwijl de berline een reflecterende glasplaat heeft.

Op de C6 zitten de grootste speakers in de hoedenplank onder de concave ruit en daar vond ik de JBL-zooi prima werken. Al vind ik het wel vreemd dat de tweeters op je gericht staan, ipv op de voorruit.

Het zal ook met muzieksmaak te maken hebben. Als ik een proefrit ga maken neem ik altijd mijn eigen CD’s mee. Wink Vooral metal uiteraard Evil or Very Mad

krijg je er diepe lekkere bas uit die JBL,zonder vervorming?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 juni 2007 11:06 PM
  [ # 193 ]
Blooper1963 schreef:

krijg je er diepe lekkere bas uit die JBL,zonder vervorming?

dat kan je binnenkort zelf proberen Wink met je eigen muziek

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 01 juli 2007 11:40 PM
  [ # 194 ]
Blooper1963 schreef:

krijg je er diepe lekkere bas uit die JBL,zonder vervorming?


Genoeg onvervormde bassen om de beastie boys te doen blozen

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 juli 2007 01:03 AM
  [ # 195 ]
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Blooper1963 schreef:

krijg je er diepe lekkere bas uit die JBL,zonder vervorming?


Genoeg onvervormde bassen om de beastie boys te doen blozen

Dat word leuk dus! in men C5,heb ik de gewone RD4 van Blaupunkt en die is al degelijk te noemen! wat gaat dit in de C6 worden,met de JBL instalatie en de akoestische ramen rondom Very Happy Very Happy

Profiel  
 
 
13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook