Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
citroenist tot in de kist schreef:citroenist tot in de kist schreef:andre.smulders schreef:In mijn 2006 versie werd die ook al niet meegeleverd.
Ook wat raar dat het manual aangeeft dat er een USB aansluiting moet zijn ,
maar blijkbaar tot nu toe niet ingebouwd zit.
Overigens hioef je in de 2009-2010 versie niet een USB box te installeren.
Een USB cable is genoeg met aanpassing van de software (8.11) om de USB aan te zetten.Dank voor de info, was blijkbaar niet bekend bij mijn garagist (of hij wilde gewoon verkopen….). Vakantie voorbij terug aan het werk, ik zal hem eerst maar eens door de wasstraat jagen met al dat zout van de voorbije weken, ik zit nu aan de 3000 km, dus nog steeds aan het inrijden
Voila,
Inrijperiode is nu wel voorbij.
Hierbij een update van mijn ervaringen van mijn vorige 2.7 HDI excl.(de rooie) vs de 3.0 HDI excl. (de zwarte):
....
Beste Vrienden, mijn 2e C6 is nu precies 2 jaar en 2 weken oud. Zoals ik al eerder meldde woon ik nu veel dichter bij mijn werk en rijd ik niet meer zo heel vaak op de autosnelweg (een noodzakelijke vergadering in Brussel niet nagelaten). Ik heb dus “slechts” 26000km op de teller. Mijn gemiddeld verbruik na die 2 jaar en 2 weken is 8.2 l/100km. Laatst moest ik naar Le Havre en op dat stuk (vrijwel enkel autosnelweg) kwam ik op 6.9 l/100km. maar goed gemiddeld 8.2. Ter info.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Beste Citroenisten,
Vanochtend had ik mijn eerste onderhoudsbeurt op 33 000 km en 2 jaar.
Zeer goede dealer service. Boompje opgezet met de dealer over de toekomstige grote Citroëns en de krisis in de auto-industrie in West-Europa, althans voor de Franse merken.
Ik hoop dat de toekomstige Grote Dame (DS-6/ DS-9 of zelfs C5 Rel IV) nog steeds zal uitgerust zijn met Hycractive (IV - V ?).
In afwachting van de toekomstige grote Hydractief geveerde Citroën blijk ik voorlopig maar even met mijn C6 3.0 noir corbillard rijden en ik hoop dat het wachten niet .... wachten op Godot wordt.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
En de rekening was die ook van 33000km en 2 jaar ???? En goede Dealer service????
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenist tot in de kist schreef:In afwachting van de toekomstige grote Hydractief geveerde Citroën blijk ik voorlopig maar even met mijn C6 3.0 noir corbillard rijden en ik hoop dat het wachten niet .... wachten op Godot wordt.
Gelukkig rijdt je maar +/- 15k per jaar, want ik denk dat het nog wel even een paar jaar gaat duren voordat er een mooie nieuwe HP geveerde Citroën bij de dealer staat.
Een C5 is al niet echt een vervanger voor een C6, en het model wat eraan komt heeft zover voorlopig gezegd is geen HP.
DS9 of hoe de naam ook wordt, volgens mij ook niet. En die heb ik ook nog niet in Europa gezien…
Zo’n C6 rijdt met gemak 200.000 km’s, dus je kan nog makkelijk 10 jaar vooruit
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Met mijn 2.7 HDI kan ik over een aantal jaren nog de sprong maken naar de 3.0 HDI, maar dan vrees ik dat het toch echt afgelopen is met HP/HA. Als er al een nieuwe ´grote´ C komt zullen er vrees ik geen bollen meer onder zitten.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
De vraag is natuurlijk of we dit gelaten moeten toestaan of we als Citroenisten ons niet moeten verenigen op sociale media en wat weerwerk gaan verichten om zo de PSA directie er van te overtuigen dat er echt nog wel een markt bestaat voor HP geveerde Citroëns. Waar is de tijd dat Citroën ook echt tijd in zijn advertenties stak om de verschillen met gewone vering in de verf te zetten.Net zoals ze nooit echt een poging gedaan hebben om de kwaliteiten van de C6 in de verf te zetten zie ik de laatste jaren amper nog echte advertentiepogingen om de HP voordelen onder de aandacht te brengen. Kijk, mijn vrouw heeft een schitterende DS5 maar ik moet er niet aan denken dat ik daar mee op vakantie zou gaan voor 1500 km heen en nog een keer 1500 km terug, dan is mijn rug echt gebroken…..
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ben heel erg fan van HP-geveerde Citroens, maar de C6 verkoopt echt voor geen meter. Ik snap wel dat Citroen er geen heil meer in ziet. De gemiddelde klant interesseert het gewoon niet zo, of sterker, prefereert misschien wel een conventioneel geveerde auto. Overigens hebben luxe BWM’s en Mercedessen tegenwoordig vaak luchtvering wat een soortgelijk systeem is.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Maar goed ook dat er niet veel verkocht zijn dan blijft het nog eens exclusief.
Een echte voiture als geen andere.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
de vraag is of dit ook de hoofdoorzaak is van het niet verkopen van de C6 “Ik ben heel erg fan van HP-geveerde Citroens, maar de C6 verkoopt echt voor geen meter. Ik snap wel dat Citroen er geen heil meer in ziet”
Voor mijn gevoel komt Citroen meer in een identiteitscrisis en kan ik het Unique selling point van Citroen ook niet goed meer benoemen anders dan mogelijk design.
Voor mij als klant was juist Comfort, ruimte en prijs iets waarvoor ik een Citroen kocht, maar mijn huidige C4 rijdt eigenlijk als elke andere auto en eigenlijk was de prijs de doorslaggevende factor. Dat is jammer, Comfort is een mooi onderscheidende factor zeker omdat Citroen zich moeilijk kan onderscheiden als sportieve auto of als waardevaste oid, ik vind dat het de laatste tijd vlees noch vis is. (design buiten beschouwing gelaten).
maar als ik nu een nieuwe benzine auto zou mogen kopen in de klasse van de C4 waarom zou ik dan de C4 kopen ipv een Gof 7 bijvoorbeeld (als nuchtere klant)
dus ik zie zeker wat zitten in bovenstaande opmerking: “Citroëns. Waar is de tijd dat Citroën ook echt tijd in zijn advertenties stak om de verschillen met gewone vering in de verf te zetten.”
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenist tot in de kist schreef:om zo de PSA directie er van te overtuigen dat er echt nog wel een markt bestaat voor HP geveerde Citroëns.
Waar is die markt dan?
Er zijn in alle productie jaren nog geen 25.000 C6en verkocht, ze hadden gehoopt dat per jaar te verkopen…
Een groot deel van de Citroën liefhebbers wil graag een C6, maar wie kan het betalen?
Hier in Nederland kost een C6 diesel een dikke 2000 euro per jaar aan wegenbelasting.
Dan mag je nog verzekeren en heb je nog geen meter gereden.
Citroën heeft echt een prachtige machine gebouwd die ook nog eens weinig problemen kent, maar dat heeft een prijskaartje, helaas is dat voor weinig mensen weggelegd.
Ik zou ook maar al te graag willen dat de DS5 HP had en dat er een HP opvolger van de C5 en C6 komt.
Maar ik begrijp ook wel dat er geld verdient moet worden, en dat blijkt lastig te zijn met dit product.
1.5 miljoen DSen, 1.3 miljoen CXen, 300.000 XM’s, en amper 25.000 C6en, terwijl er alleen maar meer auto’s op de weg komen.
Helaas zijn ze te duur en de afschrijving te hoog
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Arjan Verkade schreef:
Waar is die markt dan?
Er zijn in alle productie jaren nog geen 25.000 C6en verkocht, ze hadden gehoopt dat per jaar te verkopen..
My point exactly. Wat ook niet helpt is dat de C6 er gewoon heel slecht uitkomt in vergelijking tot de Duitsers wat betreft motorisering, verbruik, gewicht, uitstoot en restwaarde. Het is gewoon geen verdedigbare keuze, afgezien van comfort en design. Ik ben nu aan het kijken naar een moderne auto naast de CX, en zou best een C6 willen, maar de bovenstaande combinatie van factoren is erg onaantrekkelijk. De diesel is bizar duur in de wegenbelasting, bovendien ben ik geen dieselfan, en de benzine V6 is veel te dorstig en ouderwets… BMW maakt wel benzine zescylinders die ruim zuiniger rijden dan 1 op 10, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Volgens mij is er nog een klein beetje hoop voor het HP veersysteem. Ik had in een artikel over de numéro9 gelezen dat deze een hydraulische ophanging had. Bovendien zat er ook Hydractif3 in de Tubik waarmee Citroën wou tonen dat ze dit veersysteem nog verder wil gebruiken Bovendien zou ik het igg vreemd vinden als alle andere merken meer en meer overschakelen op luchtvering dat Citroën die een goed systeem heeft dan ineens zou overschakelen op conventionele vering. Zelf hebben wij ook een auto met luchtvering op de achteras en dit komt totaal niet in de buurt van het HP systeem.
Een vriend van mij, zijn vader vertelde dat zijn volgende auto wel eens een numéro9 zou kunnen worden moest die op de markt komen zoals de conceptcar, in plaats van zijn huidige BMW 740D ( Heeft ook nog een Maserati Gran Cabrio) Hij zou er dan ook niets van maken moest er een HP systeem in zitten.
Citroën zou gewoon moeten zorgen dat dit systeem ook sportief bereden kan worden, wat met het nieuwste systeem toch behoorlijk kan. Dat de C6 geen succes geworden is ligt volgens mij ook aan Citroën. Ik kan mij niet meer voorstellen dat ik eens een reclame van de C6 gezien heb. Buiten misschien op een achterkant van een foldertje van Citroën net na de introductie. Dit terwijl de straten hier vol staan met gigantische reclame’s van de DS3/DS5/DS5. De mensen die het geld er voor hebben weten gewoonweg niet dat de C6 bestaat. Toen we onze C6 kochten hebben we die naar een gespecialiseerd kuisbedrijf gebracht die normaal enkel Porsches, Mercedessen (AMG’s), BMW’s, Morgan’s… doet. (site: http://www.wax-it.be/ons-portfolio/reportages.html) Toen onze C6 daar stond vroegen andere klanten of dit een nieuw model was Ze vonden het echt wel een prachtige wagen.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
thomasc3vtr schreef:Bovendien zou ik het igg vreemd vinden als alle andere merken meer en meer overschakelen op luchtvering dat Citroën die een goed systeem heeft dan ineens zou overschakelen op conventionele vering.
Citroën stapt er gewoon af puur van wege de kosten. Zo goed gaat het niet met PSA.
Een auto van een ander merk met standaard luchtvering kost of meer als een ton of het is een vrije dure optie op een auto van net onder een ton.
thomasc3vtr schreef:Zelf hebben wij ook een auto met luchtvering op de achteras en dit komt totaal niet in de buurt van het HP systeem.
Alleen op de achteras is natuurlijk niet hetzelfde, dat het niet comfortabel aan voelt zal wel aan de afstelling liggen die de fabrikant bedacht heeft. Het zou natuurlijk erg raar aan voelen als dit erg verschild met de voorkant.
thomasc3vtr schreef:Citroën zou gewoon moeten zorgen dat dit systeem ook sportief bereden kan worden, wat met het nieuwste systeem toch behoorlijk kan.
De Xantia Activa was ook niet echt een succes, die was wel sportief afgesteld.
thomasc3vtr schreef:Dat de C6 geen succes geworden is ligt volgens mij ook aan Citroën. Ik kan mij niet meer voorstellen dat ik eens een reclame van de C6 gezien heb. Buiten misschien op een achterkant van een foldertje van Citroën net na de introductie. Dit terwijl de straten hier vol staan met gigantische reclame’s van de DS3/DS5/DS5. De mensen die het geld er voor hebben weten gewoonweg niet dat de C6 bestaat.
Er is wel reclame gemaakt: zie diverse filmpjes
Een C6 V6 3.0 HDi koste in Nederland ongeveer 80.000 euro.
Ik zie weinig reclames voor auto’s in deze prijsklasse, A5, 6 serie, Jags, Porsche…
Deze doelgroep is veel kleiner dus komt ook niet zomaar op TV, of staat in een willekeurige krant.
De doelgroep die 80k of meer voor een auto te besteden heeft moet je op een andere manier bereiken. Verder denk ik dat deze groep vaak ook maar al te goed weet wat ze willen.
Overigens heeft Citroën de C6 in de begin jaren bijna op elk groot Citroën evenement gepromoot.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, zou wel goed kunnen, maar ik vraag mij dan af hoe ze het vroeger dan wel zo goedkoop konden aanbieden. BX-en kon je toch al nieuw kopen van rond de 10000 euro?
Die luchtvering zou idd wel kunnen te maken hebben dat het enkel op de achteras is, maar heb ook al met auto’s die dat op de 4 wielen hebben meegereden en dit haalde echt niet het niveau van HP vering. Bovendien is rijden op luchtvering ook niet echt goedkoop. Volgens mij hebben we zelfs al meer onderhoudskosten aan de luchtvering die dan nog maar enkel op de achteras is gehad dan aan onze HP-geveerde Citroëns ( In 4 jaar tijd 1 compressor van 650 euro + 450 euro werkuren + verschillende sensoren + 2 luchtzakken van 70 euro per stuk)
De xantia activia was dan ook weeral een klasse lager dan de XM/C6. In die klasse is die sportiviteit volgens mij minder belangrijk.
Hier in België heb ik igg geen van die filmpjes ooit op TV gezien. Misschien dat ze in andere landen meer te zien zijn? Het is in ieder geval een feit dat er weinig mensen van het bestaan afweten van de C6. Zelfs de garagist die over mij woont had geen idee wat een C6 was tot hij ze zag
Zo’n auto moet je volgens mij ook niet op Citroën evenementen promoten. De liefhebbers weten toch al lang hoe de C6 er uit ging zien voor die op de markt kwam. Deze wagen moest volgens mij eerder op zakelijke evenementen enz. gepromoot worden. Verder heb ik er ook bitter weinig in de toonzaal van de Citroëndealers zien staan.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
fluidphreak schreef:Ik ben heel erg fan van HP-geveerde Citroens, maar de C6 verkoopt echt voor geen meter. .... Overigens hebben luxe BWM’s en Mercedessen tegenwoordig vaak luchtvering wat een soortgelijk systeem is.
Over het eerste punt zijn we het wel eens denk ik maar punt 2: Geloof me ik rij voor mijn werk vaak mee met een luchtgeveerde S500 - vering komt nog niet in de buurt van HP vering
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO