Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Hoe ga je hem inschrijven? Als oldtimer of dagelijks gebruik?
dat wou ik nu net te weten komen zie!!! ik heb op de be. site van de FOD gekeken ,maar kan niet uitmaken hoe het nu juist in elkaar zit!!
jij kan mij mss hier op antwoorden!! mijn snoek is zeker 34 jaar oud als ik hem inschrijf als oldtimer,dan betaal ik €62 aan B.I.V en ergens een 30 à 40 euro aan verkeersbelasting en een goei verzekering ongeveer 200 à 250 euro!! en krijg ik een <<O>>plaat en beperkt rijden!!!
Nu is mijn vraag aangezien hij 34 jaar oud is en ik hem zou inschrijven voor een gewoon plaat,dan betaal ik eveneens € 62 voor de B.I.V. maar waarop word dan de verkeersbelasting gebaseerd?? ook op de ouderdom of op ‘t fiscaal vermogen???? mijn voorkeur is een gewone plaat als de verkeersbelasting een gunstig tarief is!! nog dan moet hij jaarlijks naar de techn.controle,maar die is in nederland al goedgekeurd tot 13/03/2007!dus zal hij hier ook wel goed zijn hoop ik!! kan jij hier op antwoorden???aub???
de verkeersbelasting blijft, ook als je hem voor dagelijks gebruik inschrijft, een 30 euro.
Enige minpunt is dat je een gelijkvormigheidsattest moet hebben. Hiervoor kan je best een gelijkvormigheidskeuring op de technische controle laten doen. Probleem dan weer is dat je tegenwoordig met garage platen (z-platen) moet aankomen. Voor een oldtimerkeuring is dit niet nodig. Want je moet ook voor een oldtimerinschrijving eerst een keuring laten doen. Maar hiervoor mag je de platen van bv je C5 gebruiken. Als ze maar op dezelfde naam staan dan degene waarop je je DS inschrijft.
Wat je bv kan doen voor geen gebruik te moeten maken van garage platen: Je schrijft eerst je ds in als oldtimer, als dit achter de rug is ga je terug voor een gelijkvormigheidskeuring en schrijf je hem daarna in voor dagelijks gebruik.
Was de BIV niet vervallen sinds begin dit jaar??? Ik dacht het wel, want als ik mijn GS iets later had ingeschreven, moest ik de belasting op inverkeersstelling niet betalen.
Wat dan weer de verzekering betreft, als je niet van plan bent om er iedere dag mee te rijden (woon werk, winkelen, ...) kan je ook nog gebruik maken van een voordelige oldtimerverzekering. Je moet enkel lid zijn van een club die aangesloten is bij de bfov. Meer info kan je krijgen bij Citrosfeer.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:de verkeersbelasting blijft, ook als je hem voor dagelijks gebruik inschrijft, een 30 euro.
Enige minpunt is dat je een gelijkvormigheidsattest moet hebben. Hiervoor kan je best een gelijkvormigheidskeuring op de technische controle laten doen. Probleem dan weer is dat je tegenwoordig met garage platen (z-platen) moet aankomen. Voor een oldtimerkeuring is dit niet nodig. Want je moet ook voor een oldtimerinschrijving eerst een keuring laten doen. Maar hiervoor mag je de platen van bv je C5 gebruiken. Als ze maar op dezelfde naam staan dan degene waarop je je DS inschrijft.
Wat je bv kan doen voor geen gebruik te moeten maken van garage platen: Je schrijft eerst je ds in als oldtimer, als dit achter de rug is ga je terug voor een gelijkvormigheidskeuring en schrijf je hem daarna in voor dagelijks gebruik.
Was de BIV niet vervallen sinds begin dit jaar??? Ik dacht het wel, want als ik mijn GS iets later had ingeschreven, moest ik de belasting op inverkeersstelling niet betalen.Wat dan weer de verzekering betreft, als je niet van plan bent om er iedere dag mee te rijden (woon werk, winkelen, ...) kan je ook nog gebruik maken van een voordelige oldtimerverzekering. Je moet enkel lid zijn van een club die aangesloten is bij de bfov. Meer info kan je krijgen bij Citrosfeer.
ik heb ook al een mail gestuurd naar de hoofdzetel van PSA in frankrijk om te zien volgens het chassisnummer ,of ik geen duplikaat kan krijgen van het gelijkvormigheidsattest!!! zou da lukken???
gelijkvormigheidsattest is iets typisch Belgisch als ik mij niet vergis, dus ...
je zegt dat je met de nl platen ga rijden tot de grens weet je dat je dan strafbaar bent in nederland en als de iets gebeurd dat je de rest van je leven kan betalen dus als ik u was zou ik hier eerst goed aan denken
citroenc2 schreef:je zegt dat je met de nl platen ga rijden tot de grens weet je dat je dan strafbaar bent in nederland en als de iets gebeurd dat je de rest van je leven kan betalen dus als ik u was zou ik hier eerst goed aan denken
Enige optie: Heel hard rijden, ben je zo over de grens
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
citroenc2 schreef:je zegt dat je met de nl platen ga rijden tot de grens weet je dat je dan strafbaar bent in nederland en als de iets gebeurd dat je de rest van je leven kan betalen dus als ik u was zou ik hier eerst goed aan denken
zolang de auto op naam blijft van de oude eigenaar is er niets aan de hand hoor,
Ik neem aan dat dat het geval is, want overschijrijven van nederland naar belgie gaat op het postkantoor niet lukken
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
maar mag een buitenlander zo in een ned auto rijden :
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:maar mag een buitenlander zo in een ned auto rijden :
Ja, dat mag.
buitenlanders mogen hier een auto huren, of kopen al dien niet voor export.
Met een geldig rijbewijs en verzekering mogen ze de hele wereld rond!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
citroenc2 schreef:maar mag een buitenlander zo in een ned auto rijden :
In dit geval hoeft de huidige eigenaar alleen maar een verklaring op te stellen voor de verzekering dat iemand anders de auto mag besturen. Je mag verder als buitenlander gewoon in een auto rijden met een kenteken van dat land. Doe je op vakantie bij autohuur toch ook?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
citroenc2 schreef:maar mag een buitenlander zo in een ned auto rijden :
ja maar een Belg mag in België niet met een buitenlands wagen rijden
de inschrijvingstaks is weggevallen voor motors niet voor autos daar nog steeds 61.5 euro
Blooper spring eens binnen bij een Citroën dealer en stel de vraag van het gelijkvormigheids attest daar, Frankrijk is nog steeds te ver weg denk ik als je het snel in orde wil krijgen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:gelijkvormigheidsattest is iets typisch Belgisch als ik mij niet vergis, dus ...
ja maar oorspronkelijk werd hij geimporteerd vanuit frankrijk naar nederland heeft dit belang??
blooper1963 schreef:citrods schreef:gelijkvormigheidsattest is iets typisch Belgisch als ik mij niet vergis, dus ...
ja maar oorspronkelijk werd hij geimporteerd vanuit frankrijk naar nederland heeft dit belang??
nee maar in België heb je het wel nodig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:.....maar een Belg mag in België niet met een buitenlands wagen rijden…....
Nee. Een Nederlander mag in Nederland niet met een buitenlands kenteken rijden en een Belg mag in België niet met een buitenlands kenteken rijden, maar de oorspronkelijke gedachte van een paar posts geleden was:
blooper 1963 schreef:...... ik ga met de nederlandse kentekens rijden tot aan de grens en dan monteer ik er de platen op van mijn C5 tot thuis!!
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
ID66 schreef:
blooper 1963 schreef:...... aan de grens en dan monteer ik er de platen op van mijn C5 tot thuis!!
PeTeR
dat zou wel eens een heel dure zaak kunnen worden, zelfs gewoon weg bij controle, wagen word dan direct aangeslagen
ik zeg niet dat ik het nooit heb gedaan (pas nog met de C15 ops: ) maar het lijkt me in deze een groot risico
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017