Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:de verkeersbelasting blijft, ook als je hem voor dagelijks gebruik inschrijft, een 30 euro.
Enige minpunt is dat je een gelijkvormigheidsattest moet hebben. Hiervoor kan je best een gelijkvormigheidskeuring op de technische controle laten doen. Probleem dan weer is dat je tegenwoordig met garage platen (z-platen) moet aankomen. Voor een oldtimerkeuring is dit niet nodig. Want je moet ook voor een oldtimerinschrijving eerst een keuring laten doen. Maar hiervoor mag je de platen van bv je C5 gebruiken. Als ze maar op dezelfde naam staan dan degene waarop je je DS inschrijft.
Wat je bv kan doen voor geen gebruik te moeten maken van garage platen: Je schrijft eerst je ds in als oldtimer, als dit achter de rug is ga je terug voor een gelijkvormigheidskeuring en schrijf je hem daarna in voor dagelijks gebruik.
Was de BIV niet vervallen sinds begin dit jaar??? Ik dacht het wel, want als ik mijn GS iets later had ingeschreven, moest ik de belasting op inverkeersstelling niet betalen.Wat dan weer de verzekering betreft, als je niet van plan bent om er iedere dag mee te rijden (woon werk, winkelen, ...) kan je ook nog gebruik maken van een voordelige oldtimerverzekering. Je moet enkel lid zijn van een club die aangesloten is bij de bfov. Meer info kan je krijgen bij Citrosfeer.
om naar de technische keuring te gaan,mag ik zelfs met de nederlandse platen hem laten keuren!! kijk hier maar eens
ik heb er voor ‘t gemak er het belangrijke deel uitgehaald maar lees deze link maar eens volledig goed door!!!
tekst:
Met welke nummerplaat moet ik mijn voertuig aanbieden?
Er een nieuwe reglementering van kracht sinds 01.09.2004 betreffende de technische keuring wanneer men zich met een tweedehandsvoertuig aanbiedt. Om een gewone inschrijving te bekomen kan men het voertuig enkel aanbieden:
- hetzij met de Belgische nummerplaat waaronder het voertuig ingeschreven is of laatst ingeschreven was;
- hetzij de – al dan niet tijdelijke – buitenlandse kentekenplaat die vermeld staat op het buitenlandse kentekenbewijs van het ingevoerde voertuig
- hetzij een Belgische handelaars- of proefrittenplaat.
In alle andere gevallen, als men zich bijvoorbeeld aanbiedt met de nummerplaten van het dagelijks voertuig of met een voertuig van voor 1960 dat men vervoerd op een aanhangwagen zonder nummerplaat, is het enkel mogelijk om een vereenvoudigde keuring te doorstaan, namelijk om een O-plaat te bekomen.
Uiteraard kan u, eenmaal de de O-plaat in uw bezit, het voertuig opnieuw aanbieden aan de keuring om een gewone inschrijving aan te vragen. Momenteel is deze bijkomende kost enkel de technische keuring gezien de fiscale zegels voor de aanvraag van een nummerplaat afgeschaft werden sinds 01.01.2006 en de bijzondere inverkeersbelasting van 61,50 € niet geïnd zal worden omdat het voertuig reeds op uw naam was ingeschreven.
Op het ogenblik dat deze gids gedrukt werd, was de BFOV aan het onderhandelen om deze instructie te vereenvoudigen voor de oldtimers. Ze probeert de administratie ervan te overtuigen om alle oldtimers, eender voor welk statuut gekozen wordt, te laten voorrijden met de nummerplaten van het dagelijks voertuig.
Toch een gouden raad, vergeet vooral niet uw verzekeringsmakelaar te verwittigen om de oldtimer te dekken de tijd die nodig is om naar de technische keuring te gaan.
en hier staat de volledige link van de site!! heeeel veeeel nuttige info!!
ik mag dus WEL met nederlandse nummerplaten in belgië rijden!!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:nee maar in België heb je het wel nodig
kan in een belgisch keuringsstation toch??? en in die link die je mij gegeven hebt van BFOV-FVBA moet ge eens goed lezen wat ge allemaal nodig hebt voor het inschrijven van een ingevoerd voertuig naar belgie!!
enkel het bij de douane verkregen roze formulier en het vignet 705!!! het voertuig kan ook een conformiteitskeuring ondergaan!!!!
[/url]
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
nog een vraagje
betreffende de citroën DS 21 i.e. Pallas-1971,die ik gekocht heb, de vorige eigenaar heeft er altijd benzine ingedaan loodvrij 95 Oct. + een lood vervanger! nu is mijn vraag : moet die loodvervanger daar werkelijk bij??kan die DS op loodvrij alleen rijden,of moet die daartoe omgebouwd worden??
Re: nog een vraagje
blooper1963 schreef:betreffende de citroën DS 21 i.e. Pallas-1971,die ik gekocht heb, de vorige eigenaar heeft er altijd benzine ingedaan loodvrij 95 Oct. + een lood vervanger! nu is mijn vraag : moet die loodvervanger daar werkelijk bij??kan die DS op loodvrij alleen rijden,of moet die daartoe omgebouwd worden??
Ik heb de ervaring met mijn eigen DS dat er idd loodvervanger in moet,
anders begint ze te “hoesten” 98 oct. is wel te doen maar toch om de 2 of 3 beurten lvv tanken.Gaan je kleppen langer mee
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb met mijn 2 dssen altijd op 95 gereden, de eerste zelfs ook op gas met een originele kop.
heb toen veel navraag gedaan bij specialisten, met de originele kleppen is het geen probleem om 95 te tanken, hebben geen loodvervanger nodig, ook niet op gas.
Ik praat nu over een ds20 en een ds21, beide carburateur.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
rijd met m’n 23injection al weer een antal jaren op ron95 zonder loodvervanger zonder enige problemen en….....aanpassingen aan kleppen en/of dergelijke.
dus kort samengevat (inclusief voorgaande stukjes): gewoon proberen op alleen ron95.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb met mijn 1972 DSpécial 10 jaar gewoon op ongelode 95 gereden, zonder enig probleem.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Hoe zit het eigenlijk met de oude 3X gelagerde 1911cc motoren? Zijn de kleppen daarvan net zo hard als de “latere” types?
MVG Alex
paso schreef:ID66 schreef:
blooper 1963 schreef:...... aan de grens en dan monteer ik er de platen op van mijn C5 tot thuis!!
PeTeR
dat zou wel eens een heel dure zaak kunnen worden, zelfs gewoon weg bij controle, wagen word dan direct aangeslagen
ik zeg niet dat ik het nooit heb gedaan (pas nog met de C15 ops: ) maar het lijkt me in deze een groot risico
Het kost idd een hoopje geld, ik weet het van een goede vriend die dit wel probeerde maar helaas tegen de lamp liep bij een gewone alcoholcontrole..
sleepdienst was er binnen 10 min. en kwam rond de 260€
De boete verwachten we rond de 1000 a 1500 €!
Bezint eer ge begint!
blooper1963 schreef:..... ik mag dus WEL met nederlandse nummerplaten in belgië rijden!!!!
Ik lees dat toch anders. Je mag de auto aanbieden met de originele Nederlandse kentekenplaten, maar er staat niet dat je er mee mag rijden!!!! Meenemen op een aanhanger.
Op het moment dat de huidige eigenaar afstand doet van de auto doet hij ook afstand van het kenteken. De auto is dan dus niet meer op dat kenteken verzekerd. De huidige eigenaar kan ook minder verstandig zijn en de auto op kenteken laten en er jou mee naar België laten rijden. De auto is dan nog op zijn naam verzekerd en hij moet voor de verzekering een verklaring opstellen dat jij in de auto mag rijden. Ik zou zoiets nooit doen.
In Nederland alvast jouw Belgische persoonlijke kenteken erop schroeven deugt ook niet. Met je verzekering is er misschien iets te regelen, maar het klopt niet.
Volgens mij heb je gewoon een transit nummerplaat nodig. Leuk werkje om uit te zoeken hoe je daaraan komt,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ID66 schreef:blooper1963 schreef:..... ik mag dus WEL met nederlandse nummerplaten in belgië rijden!!!!
Ik lees dat toch anders. Je mag de auto aanbieden met de originele Nederlandse kentekenplaten, maar er staat niet dat je er mee mag rijden!!!! Meenemen op een aanhanger.
Op het moment dat de huidige eigenaar afstand doet van de auto doet hij ook afstand van het kenteken. De auto is dan dus niet meer op dat kenteken verzekerd. De huidige eigenaar kan ook minder verstandig zijn en de auto op kenteken laten en er jou mee naar België laten rijden. De auto is dan nog op zijn naam verzekerd en hij moet voor de verzekering een verklaring opstellen dat jij in de auto mag rijden. Ik zou zoiets nooit doen.
In Nederland alvast jouw Belgische persoonlijke kenteken erop schroeven deugt ook niet. Met je verzekering is er misschien iets te regelen, maar het klopt niet.
Volgens mij heb je gewoon een transit nummerplaat nodig. Leuk werkje om uit te zoeken hoe je daaraan komt,
PeTeR
neeen!!!! goed lezen, alles wat ik in’t rood vermeld heb!!!!! dat vervoer op een aanhangwagen is een andere clausule net er onder geschreven in mijn voorgaande post en geld enkel indien je een O plaat wil,maar de mijne word gewoon ingeschreven!!zoals een nieuw voertuig of occasion!!!
trouwens heb ik aan de eigenaar gevraagd of hij het kenteken wil geldig houden totdat ik in Belgie ben en naar de keuring geweest ben!! en ik heb een all-risk verzekering op mijn C5 die toelaat om 1 dag met een ander voertuig te mogen rijden!! heeft mijn verzekeraar me gebeld!!! dus is dit ook geen probleem!! en aangezien mijn groene kaart geldig is in gans de EU en nog andere landen zou de verzekering toch al geen probleem mogen opleveren,maar mijn agent zei ook dat hij tegen 29 april wel allang de originele verzekering zal hebben!!!
trouwens nu een ander vraagje ff: weet hier iemand welke olie en motorkoelvloeistof er het best thuis hoort in de DS 21 i.e. 1971???
blooper1963 schreef:ID66 schreef:blooper1963 schreef:..... ik mag dus WEL met nederlandse nummerplaten in belgië rijden!!!!
Ik lees dat toch anders. Je mag de auto aanbieden met de originele Nederlandse kentekenplaten, maar er staat niet dat je er mee mag rijden!!!!
neeen!!!! goed lezen, alles wat ik in’t rood vermeld heb!!!!!
klopt toch wat PeTeR schrijft, de keuring heeft namelijk niet te beslissen wie er met wat mag rijden, ze keuren enkel voertuigen en doen de laatste jaren moeilijk over de platen die erop hangen
ze laten dus toe dat er een wagen met NL nummerplaten op de keuring komt maar hebben er dus blijkbaar geen flauw benul van dat je als Belg gewoon niet rijdend op de keuring geraakt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:blooper1963 schreef:ID66 schreef:blooper1963 schreef:..... ik mag dus WEL met nederlandse nummerplaten in belgië rijden!!!!
Ik lees dat toch anders. Je mag de auto aanbieden met de originele Nederlandse kentekenplaten, maar er staat niet dat je er mee mag rijden!!!!
neeen!!!! goed lezen, alles wat ik in’t rood vermeld heb!!!!!
klopt toch wat PeTeR schrijft, de keuring heeft namelijk niet te beslissen wie er met wat mag rijden, ze keuren enkel voertuigen en doen de laatste jaren moeilijk over de platen die erop hangen
ze laten dus toe dat er een wagen met NL nummerplaten op de keuring komt maar hebben er dus blijkbaar geen flauw benul van dat je als Belg gewoon niet rijdend op de keuring geraakt
heb vandaag gebeld naar de belgische hoofdzetel die zich ontfermt over alle controlestations en het beleid voert met de vraag :mag ik met nederlandse nummerplaten mijn oldtimer laten keuren??
antwoord :JA MIJNHEER,U MAG MET UW INGEVOERDE OLDTIMER RIJDEN EN LATEN KEUREN MET DE BUITENLANDSE NUMMERPLATEN DIE VERMELD STAAN OP HET KENTEKENBEWIJS!!!! dus nu weten julie het!!het is toegelaten te RIJDEN
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alleen in belgie. NIET in Nederland.
Blooper, ik heb het even gemist. Heb je em nou gekocht?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Alleen in belgie. NIET in Nederland.
Blooper, ik heb het even gemist. Heb je em nou gekocht?
blooper1963 schreef:blooper1963 schreef:blooper1963 schreef:ja jongens ik heb mij misschien bedacht en koop mij mss wel een andere DS dan die ik eerst voor had!! namelijk morgen ga ik naar nederland kijken, naar een DS 21 I.E. pallas!!staat geadverteerd op marktplaats,en heb al kontakt gehad met de eigenaar!! hij ziet er vele malen mooier uit en is gegarandeerd roestvrij!!
ziehier een link naar marktplaats ik post later een foto die vandaag getrokken is,maar photbucket werkt momenteel niet!!
u gaat naar auto’s dan citroen en dan bovenaan bij alle advertenties,typt u DS in!! het is de 2de adv.
de prijs is 2 mile lager dan de vorigegreeeeeeeetz blooper1963;
voila deze ga ik morgen bekijken in friesland ergens,ziet er goed onderhouden uit en werk heb je er toch altijd aan dus… wil je een exemplaar <<where you have nothing to do>> dan betaal je gemakkellijk tussen de 20.000€ à 35.000€!!!
ziehier de links:ziezo deze vind ik persoonlijk mooier en is goed onderhouden tegen roest!! er is wat werk aan de zetels mss later een lederen inrichting plaatsen?? we zien wel!![/url]
ja jongens!!! de knoop is doorgehakt!! ga maar eens kijken op
naar die uit friesland!!nl. uit Damwoude en kijk eens goed wat er bij de advertentie staat en zeg ‘t me
ik heb er wel 4 uur bij geweest zeer grondig geinspecteerd : zeer zorgvuldig met dinitrol behandeld op alle weke plaatsen alles werkt er aan (wat niet ‘t geval was met die 23 uit Belgie) na een grondige opblinkbeurt zal hij er als nieuw uitzien!! enkel de 2 voorste deuren moeten bijgewerkt worden,of mss later vervangen ,maar das niet echt een probleem hoor ‘t valt haast niet op!! super goed onderhouden ten opzichte van die uit Belgie, een semi automaat!!! die schakelt als boter!! en dan !!!!! ik dacht dat die 23 I.E. motor perfect draaide!!amaai nog niet zeg,deze draait stukken beter,is perfect afgesteld geen olielekken,geen HLM lekken,water loopt er ook al niet uit. start warm en koud als een bloemetje!! de eigenaar heeft de achterste spatborden gedemonteerd(ikzelf ook één ) zeer gemakkelijk,daar ziet hij er als nieuw uit ,nieuwe lekzakken, nieuwe veerbollen vooraan, michelins origineel voor de DS 21(nieuwe)!!dan de motorruimte is ook zeer proper onderhouden!! ik heb er een 10 tal km mee gereden,dit is wat ik zocht,de semiautomaat was in ‘t begin wel ff wennen, maar na een km of 2 had ik ‘t al onder de knie!! juist had ik wel een paar keer de neiging om het koppelingspedaal in te trappen (wat er niet was ) dus normaliter ,als ‘t god belieft ben ik in ‘t bezit op 29 april van een snoek DS 21 I.E. pallas halfautomaat anno 1971 +/- 63.000 km,nooit gereviseerd!! als ik hem voor de Belgische wet rijklaar krijg tegen 6-7 mei zal ik er als ‘t god belieft mee naar de citrobeurs komen
kunnen de aanwezigen hun mening kwijt!! voila nog vragen stel ze maar oja ik heb hem gekocht voor €9.500
Ja hoor….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......