Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
De afgelopen drie zondagen ben ik in de weer geweest om mijn versnellingsbak te reviseren bij de cursus van het Eendeei in Rotterdam.
Erg leuk, super leerzaam en het belangrijkste: ik heb nu weer een erg goeie reservebak voor mijn achtje in voorraad!
Alle, maar dan ook echt alle lagers zijn vervangen. Ook wat pakkingen en keerringen. Het afstellen was uiteindelijk het meeste werk. Hier een paar foto’s van de klus.
Groetjes, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Gaaf zeg! Heb je ook alle synchromesjes vervangen? Is dat spul trouwens allemaal nog verkrijgbaar? Of kun je universeel spul gebruiken?
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Nee, synchomessen waren nog prima. De bak schakelde ook nog prima voor de revisie, hij maakte alleen een vreselijk rotgeluid, vooral in zijn 3. Vandaar dat alle lagers vervangen zijn. Vooral het dubbele kraaglager dat bovenin zit en slechter gesmeerd wordt zorgde ervoor. Dit lager is heeel moeilijk te krijgen en erg duur: 79 euro voor een lagertje. Synchromessen zijn volgens mij niet meer te krijgen. Als ze slecht zijn moet je op zoek naar goeie 2e handse…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)