Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Slechts twee week na de Rally van Catalonië was het weer raak voor het Kronos Team. Het Kronos Team heeft nu al 2 overwinningen gehaald na 2 rallies. Wederom waren en 2 Xsara WRC’s op het podium. In Corsica stonden er nog 3 Xsara’s in de top 6.
Sébastien Loeb en Daniel Elena noteerde hun 23e overwinning in hun carrière tegen een Marcus Grönholm die vol strijdlust zat. Seb verklaarde: “Aan de start in Cataluny was mijn keus voor de set-up bijna perfect and toen kwam Marcus in de problemen. Deze keer hadden we beiden een foutloze race. De Xsara and de BF Goodrich banden waren extreem goed, het team was foutloos en hebben een overwinning behaald die zeer belangrijk voor ons was: In Corsica - vlakbij al onze fans – op een geweldig evenement: de Rally van Frankrijk.
Ook is dit een belangrijke overwinning omdat we nu meer dan 10 punten voorsprong hebben op nummer 2. Dit betekend dat we eventueel ruimte hebben om fouten te maken, wat zeer belangrijk is in de komende gravel rally’s die extreem lastig zijn.
Als ik verder kijk dan brengt deze 23e overwinning me steeds dichterbij het record van Carlos Sainz, wat een zeer groot ding is voor mij! Dit is ook een grote inspiratie voor co-driver Daniel Elena die nu nog maar 1 overwinning verwijderd is van het record van co-driver Luis Moya.
Xevi Pons en Carlos Del Barrio zaten ook bij de eersten van de rally, maar een stuk minder dan hun teamgenoten. Een paar kleine rem problemen op vrijdag en op zaterdag lagen ze even van de weg. Dit hielp allemaal niet om weer het vertrouwen terug te krijgen, wat een beetje is weggezakt na de race van Catalonië. “Nadat we 2 keer de finishstreep niet hebben gehaald, was een uitgereden race essentieel voor mij” aldus de Spanjaard. “Ondanks het feit dat de Xsara op asfalt een van de beter auto’s is en we dus veel punten konden scoren in de constructeurs kampioenschap. Toen ik realiseerde dat ik Alex (Bengue) niet kon inhalen heb ik me geconcentreerd om de 5 punten zeker te stellen voor het team.
In Catalonië passeerde Dani Sordo een belangrijke drempel met het behalen van het podium na drie rally’s. Als bonus mocht de jonge Spanjaard de snelste tijd op zijn naam zetten. In Corsica bevestigde hij zijn goede vorm. De regerend Junior World Champion stoorde zich niet aan een elektronisch probleem op vrijdag en reed een geweldige rit. Door derde te eindige behaalde hij het podium en behaalde 2x de snelste tijd. “In het begin van de rally verloren we wat tijd zodat we veel druk moesten uitoefenen” zegt Dani. “We vermaakten ons van de start tot de finish prima tijdens een geweldig gevecht met Alex (Bengue) en Mikko (Hirvonen). Straks is het weer terug in de schoolbanken tijdens de gravel rally in Argentinië.
bron: Citroen
originele post:
1.S. LOEB 3:43:05.4
2.M. GRÖNHOLM +29.0
3.D. SORDO +1:48.7
4.M. HIRVONEN +1:59.2
5.A. BENGUE +2:47.7
6.X. PONS +3:10.2
7.M. STOHL +5:01.3
8.S. SARRAZIN +5:21.9Misschien een ID voor de Moderators om een Citroën Sport sectie aan te maken….
Re: Seb. Loeb alweer 1e in de Xsara WRC (Tour de Corse)
wie anders????