kleur Velgen
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 12 april 2006 07:48 PM

Ik ga als het wat mooier weer is mijn achterspoiler die ik nog heb liggen spuiten in de kleur van de auto, ik neem dan ook direct de voor en achterbumper mee aangezien hier de verf ook van af aan het bladderen is.

Nu speel ik met het idee om de velgen zwart te gaan spuiten met de rand de originele kleur. Dus zwart in het midden en een zilveren rand eromheen.

Dit idee dus:

wat denken jullie, mooi of niet?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 april 2006 07:50 PM
  [ # 1 ]

Re: kleur Velgen

metro2005 schreef:

Je doelt denk ik op de 16v mk2 looks. Zoals je het hierboven hebt ingekleurd: niet mooi Wink

Ik zou zeggen: lekker zo laten: ik vind de lichte velgen wel mooi.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 12 april 2006 07:54 PM
  [ # 2 ]

mpostma schreef:
metro2005 schreef:

Je doelt denk ik op de 16v mk2 looks. Zoals je het hierboven hebt ingekleurd: niet mooi Wink

Heb hem al aangepast Wink

Ik dacht juist omdat mijn auto ook al zilver was dat het dan juist wel aardig afsteekt.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 12 april 2006 07:55 PM
  [ # 3 ]

Ik vind dit juist wel mooi matchen… alleen op een zwarte of rode bx vind ik de mk2 velgen mooi staan..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 april 2006 07:57 PM
  [ # 4 ]

metro2005 schreef:
mpostma schreef:
metro2005 schreef:

Heb hem al aangepast Wink

Ik dacht juist omdat mijn auto ook al zilver was dat het dan juist wel aardig afsteekt.

om die reden heb ik me peus 205 velgen weg gedaan ... TE veel zilver

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 17 april 2006 10:24 PM
  [ # 5 ]
Abyssion schreef:

om ze over te spuiten kan je het beste zeker de velgen onder je auto vandaan halen zeker?

Lijkt me wel ja…voor de netheid zou je de achterkant ook moeten spuiten.
En anders ook, wat je zit met je wielbouten…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 april 2006 05:01 PM
  [ # 6 ]
Simpele Ziel schreef:
Abyssion schreef:

om ze over te spuiten kan je het beste zeker de velgen onder je auto vandaan halen zeker?

Lijkt me wel ja…voor de netheid zou je de achterkant ook moeten spuiten.
En anders ook, wat je zit met je wielbouten…

Achterkant spuiten is volstrekt overbodig. Daar zie je niks van. Bovendien is het zonder ze te zandstralen volstrekt onmogelijk om de remstof van de binnenkant af te krijgen. Doe geen moeite, want je ziet ook niks van de achterkant.

Voorkant:

afschuren, oude laklagen die goed zitten kun je rustig laten zitten. Oxydatie wel tot de alu afschuren. Eerst grof met korreltje 200, daarna met korrel 800 fijnschuren.

Daarna een laag spuitplamuur erop. Weer fijn naschuren (korrel 800).

Nu met poleyesterplamuur alle oneffenheden (schade van stoepranden of groeven en krassen van steentjes) wegplamuren. Goed laten drogen. Weer een laag spuitplamuur erover heen en schuren.

Voor het aanbrengen van elke laag goed stof en vetvrij maken met wasbenzine.

Als de velgen weer helemaal strak in de grondlak zitten, kun je je de kleurlak aanbrengen.

Beter meer dunne laagjes dan te dik (=zakkers).

Maak het daarna af met een flink aantal lagen blanke lak (mijn velgen heb ik indertijd voorzien van 5 lagen). Daarna heb ik ze een week laten drogen op een warme plek.

Als laatste de velgen voorzichtig met commandant gepolished en daarna in de was gezet. Vuil en vocht heeft geen vat meer op de lak van de velgen als het goed in de was zet. Als de velgen goed in de was zitten, heb je daarna helemaal geen aggresieve middelene mee nodig om ze schoon te maken. Een spons met wat koud water is meer dan genoeg.

Voror het best restultaat is het natuurlijk het mooist als de velgen kaal zijn. Dus banden eraf, ventielen eraf en balaceerloodjes eraf.

ik heb indertijd verfproducten van motip gebruikt die je in de betere verfwinkels kan halen.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 april 2006 12:59 AM
  [ # 7 ]
Abyssion schreef:

wauw bedankt voor de tips,wat een waslijst haha,maar ik ga dat lekker in de vakantie doen,lekker hobbieen…goh en ik dacht dat doe ik wel even. Very Happy

velgen schuren gaat je denk ik nog wel tegen vallen Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

- Xsara Break
Gepost: 19 april 2006 07:12 PM
  [ # 8 ]

Ik heb ook zwart geverfde progress velgjes :

Ik vind het er wel stoer uitzien , de originele wieldoppen waren dan ook wel erg lelijk:

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 19 april 2006 07:16 PM
  [ # 9 ]
McDean schreef:
Abyssion schreef:

wauw bedankt voor de tips,wat een waslijst haha,maar ik ga dat lekker in de vakantie doen,lekker hobbieen…goh en ik dacht dat doe ik wel even. Very Happy

velgen schuren gaat je denk ik nog wel tegen vallen Rolling Eyes

Het is absoluut ook een hoop werk: met name door al die inhammen, hoekjes en stukken waar je lastig bij kan komen. Als je tijd je lief is, kun je ze beter voor wat extra geld laten stralen.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 19 april 2006 07:24 PM
  [ # 10 ]
Jeroen28 schreef:

Ik heb ook zwart geverfde progress velgjes :

Precies zo had ik ze op de CHIC van mijn vader gemaakt…  Very Happy