Hanzl schreef:Gisteren bij de citroen dealer geweest…...kwijl wat stond er in de showroom een citroen sm…...*kwijl*
Had je dat dan niet beter kunnen posten in “gespot en gepost SM”
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Die staat tenminste wel in een parkeervak…
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
ja, die betaald tenminste wel parkeerbelasting!
Vandaag op de Hogering in Almere een BX 19 TD Service uit 1992 gespot.
Op de foto is het niet goed te zien, maar de kleur is echt bordeauxrood:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
bordeaux rood met scheve wielen achter
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hè, tenminste allemaal BX’en met de originele typeplaatjes. Staat toch een stuk mooier!
Patrick, die begonnen is met zwaaien naar BX-rijders, sommigen daarmee in verwarring achterlatend.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gisteren gespot op de A4 richting Europoort: Blauwe BX toulouse, kenteken even zo snel niet kunnen noteren. Zag er nog best goed uit, zweefde over de weg. Zat een dame achter het stuur. Volgens mij niet iemand van het forum.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
hogervp schreef:Patrick, die begonnen is met zwaaien naar BX-rijders, sommigen daarmee in verwarring achterlatend.
Ik zwaai altijd naar alle bx-en die ik tegenkom, grote kans dat het familie/vriend is hier in Friesland
Verder zwaai ik ook naar stilstaande BX-en zonder bestuurder etc. maar daarvoor loop ik al bij een psycholoog…......
Emiel
BX19trs schreef:Verder zwaai ik ook naar stilstaande BX-en zonder bestuurder etc. maar daarvoor loop ik al bij een psycholoog…......
Emiel
:schater
Zover ben ik nog net niet…..wel heb ik een keer een *gesprek* meegemaakt tussen mijn voorlaatste TZD-turbo en mijn eerste Xantia TD toen ik even naast de BX kwam staan met *haar*.
De BX was knap jaloers op die Xantia.
Moet nog ergens op het Xantiaforum staan, zal het weleens opzoeken.
Al gevonden….was in 2004 toen ik dit plaatste op het XCnl forum :
Aangekomen bij de parkeerplaats in Beverwijk, waar mijn oude trouwe BX-TZD turbo al bijna 4 maanden staat te wachten op een nieuwe baas….zet ik mijn Xantia TD naast hem neer.
Ik stap uit…..en opeens zie ik de koplampen als ogen naar mij gericht…..diep fronzend kijken ze mij aan…en OPEENS….begint hij TE PRATEN !!
BX (met zeer boze stem) : Wat doe JIJ hier, vent…..en wat is dat voor een grijsgroen slagschip wat er naast mij staat !!
JA…IK KAN PRATEN ! ....dat heb ik nooit gedaan tegen je, toen je elke dag fijn met mij over de snelweg reed….en als er straks een voorbijganger langskomt, dan houd ik uiteraard mijn mond dicht en dat moest jij ook maar doen….anders komen er geheid mannen in witte pakken langs die jou in een dwangbuis wegvoeren….en ik word meteen naar TNO Delft gereden waar ik dan uitgebreid onderzocht zal worden….en dat WIL IK HELEMAAL NIET…..ik wil gewoon nog lekker een paar jaartjes uit mijn uitlaat roken, mijn hart flink laten kloppen…begrijp je dat wel ?
IK : Ja, sorry BX’je…....ik kwam alleen gewoon eens even naar je kijken hoe het nu met je is ! ops:
BX..(nog steeds boos) : Met mij gaat het wel goed, mijn nieuwe baas is best wel een aardige vent, die af en toe mijn motor komt starten en hem dan na enkele minuten weer uitzet….vreemd gedrag, maar de man zal het wel goed bedoelen…i.t.t. JOU….je kwakt mij hier neer…haalt me weer op….na een aantal weken zet je mij hier WEER neer…...dus waarom kom je nu voor de derde keer naar mij toe ??
EN WAT IS DAT VOOR DING NAAST MIJ ??
IK : Dat is een Citroën Xantia…..ook een turbodiesel, net als jij. ops:
BX : Nooit van gehoord….van een Xantia…..ik ken alleen mijn oude oom, vader en grootvaders….zoals de DS, CX en de GSA.
Enne….hoe sterk is ie dan wel niet ??
IK : die Xantia heeft ook 90 PK net als jij…..en heeft 1905 cc cylinderinhoud….
BX : Woehaha….90 pk..met 1905 CC ?? ik doe het met 1769 CC….dus wat heeft HIJ wel dat ik niet heb ??
IK : het is trouwens geen HIJ…..ze noemen een Xantia een *Dame*......!
BX : WAT ?? ....een Dame ?? ......(brullende lach nu)..bwoehaha ha….eens even kijken naar *haar* achterwerk dan….hmm :-k ...ik moet zeggen, ziet er niet slecht uit..ik zou weleens &%#$ (CENSUUR).....(!)
Nee…geef mij m’n eigen kont maar…lekker vierkant en mannelijk.
Maar eeh…...hoe zit *zij* eigenlijk ?
Ik : Niet zo lekker als jou…...dat moet ik toegeven.
BX : Nou…zie je nu wel…je zat toch lekker in mij, met die uitstekende lendesteun voor je rug ....waarom heb je mij dan verkocht ?
Ik : Omdat je kachelmotor het meer NIET, dan wel deed….de achterruitverwarming deed het ook al niet meer…..en je had al 334.000 km gereden….daarom dus.
BX : Hm…...hoeveel heeft die….ehh (hoe heet ze ook alweer ?)....*Xantia* dan gereden ?
Ik : Ehh….tjsa (ahumkuch).....382.000 km’s…..maar ze heeft wel een Airbag, ABS, kantelschuifdak…en verder alles wat jij ook hebt…stuurbekrachtiging, electrische ramen voor…hoogte verstelbare stoel en zo.
Zij weegt echter wel een stuk zwaarder als jij…..1249 kg.
BX : 1249 kilo’s ?? .....kan ik me wel voorstellen met zo’n dikke kont…..ik snap er trouwens niet de ballen van dat je een andere hebt gekocht, die ook nog meer heeft gereden dan ik….en IK heb trouwens 4 electrische ramen…...maar ehh…hoe rijdt zij dan verder ?
IK : Heerlijk rustig….trekt natuurlijk niet zo snel op als jij dat doet…..maar dat is logisch met zo’n gewicht.
Vooral de motor is minder hoorbaar en ook het windgeruis is veel minder.
En ik ben nu wel blij dat ik 2 ruitenwissers voor m’n neus heb i.p.v. eentje…...vooral dat gezwiep van die ene van jou tijdens langdurige regen, ging me weleens de keel uithangen.
BX : Ga je me nu zitten afkraken of zo…..of hoe zit dat !!
Man !...ik ben ontworpen eind jaren 70 !....en dan, ik heb je tijdens de lange ritten vaak in jezelf horen zitten mijmeren over die herriebakken van SIMCA’s….met tikkende kleppen en ratelende distributiekettingen…..en zeg nu zelf…..bij 120 km p/u rijd ik toch best goed ??
Ik : Jazeker….daar heb je me ook nooit over horen klagen…..
BX : Nou ja (opeens klonk z’n stem een stuk vriendelijker).....hoe dan ook….Neem je mij nu weer mee ?
En zo niet…..zorg je dan dat er nog een nieuw baasje voor mij komt ?
Ik : Ik zal kijken wat ik voor je kan doen, beste BX…...en met licht tranende ogen liet ik hem weer achter….ondertussen een jaloerse blik werpend vanuit zijn koplampen…naar het achterwerk van mijn Xantia.
————————————————————————————————————-
Zucht…....hij moest eens weten dat ik nu met een wat jongere broer van hem rijd.
Ik zit hier duidelijk op mn plek, zullen we eens een meeting orgniseren samen met de nederlandse bond voor psychologen?
Mooi verhaal, alleen te bedenken door een verziekte citroën-geest
Emiel
BX19trs schreef:zullen we eens een meeting orgniseren samen met de nederlandse bond voor psychologen?
Als ze dan maar wel met een Citroen rijden, die psychologen.
Anders snappen ze ons niet.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@ Bram
volgens mij had je dat verhaal hier ook gepost
het komt me bekend voor
Gespot vanavond op de A2, een donkerblauwe BX19TGD break met lange maar strakke motorkap….
Ich bin ein Breaker