arjan_verkade schreef:@ Bram
volgens mij had je dat verhaal hier ook gepost
het komt me bekend voor
Och, bekijk het zo: Bram heeft een beetje aandacht nodig, nu hij alweer een paar weken (!) in dezelfde auto rondrijdt!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:arjan_verkade schreef:@ Bram
het komt me bekend voorOch, bekijk het zo: Bram heeft een beetje aandacht nodig, nu hij alweer een paar weken (!) in dezelfde auto rondrijdt!
Ja ja…ik heb dat verhaal hier ook neergezet om MEZELF er van te weerhouden ooit nog met een ander type te gaan rijden.
Bram schreef:karel schreef:arjan_verkade schreef:@ Bram
het komt me bekend voorOch, bekijk het zo: Bram heeft een beetje aandacht nodig, nu hij alweer een paar weken (!) in dezelfde auto rondrijdt!
Ja ja…ik heb dat verhaal hier ook neergezet om MEZELF er van te weerhouden ooit nog met een ander type te gaan rijden.
Ich bin ein Breaker
Vandaag weer meerdere BX’en gespot, waarvan ik er slechts 1 van heb kunnen fotograferen. :photo
Ik dacht eerst dat het ‘gewoon’ om een BX 14 TE Palais ging, maar volgens de RDW is het een 19TZD. Duidelijk ‘n gevalletje van een vervangende achterklep dus
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
2dagen geleden een groene TGD break gespot.
Beide achterwielen stonden op +-45° ops:
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Vanavond een witte Palmarès gespot. Tegenover mijn huis nog wel. Met een 205 GTi stuur erin. Yeps, Raoul (mssl) en vriendin Milouschka (spel ik het goed? ops: ops: ) stonden voor mijn deur! Zowaar een mini-meeting. En meteen gansch mijn wagenpark bekeken (ook de te koop staande ZX staat momenteel op mijn pad). Vervolgens heb ik de Palmarès eens goed bekeken. Aparte uitvoering: interieur van een Sport (prachtstoelen), zwartomlijste ramen. Bijzonder striping op de flanken. Ik zeg, het is een mooie BX. Euh…geen foto’s….volgende meeting wel.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gister even het kenteken genoteerd van een bx die al sinds mijn vroegste herinneringen vaak op dezelfde plaats geparkeerd staat in Oss.
XH-57-XS
Datum eerste afgifte Nederland 13 mei 1989
Datum eerste toelating 13 mei 1989
Datum aanvang tenaamstelling 17 mei 1990
Vervaldatum APK 13 februari 2007
Die blijkt dus al lang bij de huidige eigenaar te zijn. Werkelijk in smetteloze staat en een heel apart kleurtje blauw.
B_iks schreef:Gister even het kenteken genoteerd van een bx die al sinds mijn vroegste herinneringen vaak op dezelfde plaats geparkeerd staat in Oss.
XH-57-KS
Volgens de RDW bestaat dit kenteken niet.
Maar ik neem dan aan dat je de XH-57-XS bedoelt
Dat is namelijk inderdaad een zeer fraaie BX basis/crisis met 4 versnellingen, in de kleur Bleu Olympe.
Hier 3 foto’s;
foto 1
foto 2
foto 3
Ami 8 Club (1970)
Oeps, dat klopt en het is die auto. Gisteren laat geweest . Wat een mooie wagen is dat zeg !
hadden ze in 89 ook nog fietswielen
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik denk de basis modellen nog wel :
gisteren op het containerpark:
een prachtige donkerblauwe millesime (een donkerblauwe BX met krulletters) turbodiesel in heel mooie staat.
Prachtige auto!
ik vraag me hoe langer hoe meer af of een bx (simpele 14 of (turbo?)diesel) als beginnende chauffeur/student niet goedkoper is dan een 2cv..?
(kan ik die laatste sparen als hobbyvoertuigje, gaat ie langer mee, en hoef ik mij niet bang te maken als het eens regent… en binnen 5 jaar is ze 25)
arjan_verkade schreef:ik denk de basis modellen nog wel :
Ja, pas toen eind 1989 de 4-versnellingbak-BX verdween uit het programma, zijn ook de fietswieltjes verdwenen.
Ami 8 Club (1970)
tot welke breedte noem je het eigenlijk fietswieltjes?
145mm?
rocco schreef:tot welke breedte noem je het eigenlijk fietswieltjes?
145mm?
Inderdaad. De BX 14 basis/crisis-modellen hadden 145’ers, terwijl de rest minimaal 165’ers had.
Ami 8 Club (1970)