Nogal ja…
Zou deze 16v dan echt als een BMW sturen nu?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik ben bang van niet!
XBXG schreef:Lelijke Eend schreef:Ik ga er gewoon van uit dat ik een unieke BX gespot heb
Zou ik niet doen.
Dit lijkt me een duidelijk gevalletje van iemand die met stickers in de weer is gegaan.
Over stickers gesproken… waarmee was je nu naar je werk?
Zag namelijk wel een BX staan, donkere kleur, GTI velgen en aparte striping. Was jij dat?
ik was gister mijn pc aan het opruimen, toen kwam ik nog een map tegen met een paar BX-en die ik gespot heb in Gambia. (west africa) Sommigen komen we ieder jaar tegen, maar het is ook niet geheel vreemd als ze ineens een andere kleur hebben (het toppunt was wel een GSA, die we in 4 jaar tijd in 4 kleuren meegemaakt hebben..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:ik was gister mijn pc aan het opruimen, toen kwam ik nog een map tegen met een paar BX-en die ik gespot heb in Gambia. (west africa) Sommigen komen we ieder jaar tegen, maar het is ook niet geheel vreemd als ze ineens een andere kleur hebben (het toppunt was wel een GSA, die we in 4 jaar tijd in 4 kleuren meegemaakt hebben..)
Die laatste Cannes is leuk met de NL sticker en dealer sticker van “le Garage” (Wassenaar) er nog op!
Rob GT schreef:XBXG schreef:Lelijke Eend schreef:Ik ga er gewoon van uit dat ik een unieke BX gespot heb
Zou ik niet doen.
Dit lijkt me een duidelijk gevalletje van iemand die met stickers in de weer is gegaan.Over stickers gesproken… waarmee was je nu naar je werk?
Zag namelijk wel een BX staan, donkere kleur, GTI velgen en aparte striping. Was jij dat?
Yep, ik kom zowat elke dag met een andere Citroën naar m’n werk.
De Digit is vanochtend naar Citroëndealer Gert de Jong gegaan voor de APK. Als leenauto kreeg ik een BX 16 TGI Deauville mee. Huh? Bestaat dat? Ja, dat is een in Duitsland geleverd Deauville. Iets luxer dan de Nederlandse Deauvilles dus;
- centrale portiervergrendeling
- electrische ramen voor
- GTI-velgen
- stuurbekrachtiging
- ABS
De 16 TGI Deauville is o.a. geleverd in Vert Triton, maar ook in het zilvergrijs, zoals deze Deauville die ik in 2003 in Frankfurt heb gespot .
Deze BX is in 1990 in Duitsland op kenteken gezet en in 1991 al naar Nederland gekomen. Ik ken deze BX al 3 jaar, want zolang is ie al de uitleenauto van Gert de Jong.
Hij rijdt zeer fijn en stuurt geweldig. Helaas is de koppeling flink verrot, maar al met al stuurt ie heerlijk. Ik heb ‘m nog tot zaterdagmorgen, wanneer ik de Digit weer ga ophalen.
Hier enkele foto’s van deze beauty;
Voorkant
Links
Linksachter
Achterkant
Logo op de achterklep
Logo op de c-stijl
Fraai interieur met mooie Tweed-bekleding
Weinig kms + ABS-lampje
Motor met o.a. ABS-slangen
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
GoofBlikscha schreef:ik was gister mijn pc aan het opruimen, toen kwam ik nog een map tegen met een paar BX-en die ik gespot heb in Gambia. (west africa) Sommigen komen we ieder jaar tegen, maar het is ook niet geheel vreemd als ze ineens een andere kleur hebben (het toppunt was wel een GSA, die we in 4 jaar tijd in 4 kleuren meegemaakt hebben..)
Fantastische sfeerfoto’s uit Gambia zeg!
Heb je ook een foto van die GSA?
Ami 8 Club (1970)
kijk en vergelijk de kentekens
C:\Documents and Settings\Peter en Miranda\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\2006_6_4
boontje schreef:kijk en vergelijk de kentekens
C:\Documents and Settings\Peter en Miranda\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\2006_6_4
Wilde je hier een link plaatsen…?
Ami 8 Club (1970)
het is fout gegaan
opnieuw kijk en vergelijk
http://www.mijnalbum.nl/Album=EXLRNXUE
boontje schreef:het is fout gegaan
opnieuw kijk en vergelijk
http://www.mijnalbum.nl/Album=EXLRNXUE
Die eerste foto ken ik (zelf genomen in de parkeergarage van de tv-studio’s in Aalsmeer).
En als we dan toch op de kentekentour zijn:
Ami 8 Club (1970)
nog niet gezien. is wel toeval waarschijnlijk meerdere tegelijk op kenteken gezet.
boontje schreef:nog niet gezien. is wel toeval waarschijnlijk meerdere tegelijk op kenteken gezet.
Ja, dat gaat altijd zo. Gebeurt nu nog steeds. Kentekens worden vaak per 50 à 100 uitgegeven aan een bepaalde dealer. Logisch is dan dat een opeenvolgende reeks kentekens op dezelfde soort auto’s komt.
Zo bezit ik bijvoorbeeld zelf de PH-82-BJ en de PH-85-BJ.
Ami 8 Club (1970)
Het lijkt wel of dat rechter achterlicht is vervangen door een andere tint ..