soms is het minder
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Is het ook niet zo dat als de bobine niet zo goed meer is dat de auto dan gaat hikken? ... dus misschien dat het de bobine kan zijn?...
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Beetje vreemde vraag misschien, maar is de motorsteun nog in orde?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
jup, het is denk ik geen mechanisch probleem, maar waarom schokt hij dan niet bij accelereren? als het de bobine zou zijn zou dat altijd zijn ook bij optrekken…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
soit de nieuwe darm steekt erop en het is alleen erger. hij shokt echt wel. net alsof je in 1ste versnelling blijf rijden op eenzelfde snelheid, dan ligt het shokken heel gevoelig, moet je maar eens proberen. in 4de en 5de versnelling heb ik er geen last van. hij kan ook niet schokken dan, de massa tov de wielen is veel te zwaar, het is enkel in lage versnellingen, en enkel bij twijfelend gas geven. als ge echt doorduwt dan heb je die schokken nimeer. los je de gas volledig dan ook niet, enkel bij matig gas geven. zou dat nu de koppelingsplaat nog steeds zijn? die moet na 5 uur rijden toch stillan afgeschuurd zijn. iets met injectie of benzinesyteem dacht ik? koppelking slipt soms een beetje dus als daar iets schort is dat in mijn ogen al lang vlak geschuurd.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
gister effe naar zwolle op en neer geweest. ondanks de 45 minuten in de file, werd de KVS niet warmer als 90 graden, ondanks het feit dat de fannen voor het niet doen :partytime ......maar goed, dat terzijde.
toen ik bijna thuis was begon de auto bij rustig rijden (1500/2000) toeren lekker te schokken enzo. vandaag even de verdeelkap eraf gehaald en de contactpunten schoongemaakt. er zat aanslag op. (heb laatst kapotte BDP-sensor en ontstekingsmodule gehad, en ontsteking was helemaal van slag daarvoor al). Net een stukje gerden, en niets geen stotteren meer. Nu alleen nog even de bougies nakijken en schoonmaken. en dan zal het weer super zijn
Check dat dus ook even
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:gister effe naar zwolle op en neer geweest. ondanks de 45 minuten in de file, werd de KVS niet warmer als 90 graden, ondanks het feit dat de fannen voor het niet doen :partytime ......maar goed, dat terzijde.
toen ik bijna thuis was begon de auto bij rustig rijden (1500/2000) toeren lekker te schokken enzo. vandaag even de verdeelkap eraf gehaald en de contactpunten schoongemaakt. er zat aanslag op. (heb laatst kapotte BDP-sensor en ontstekingsmodule gehad, en ontsteking was helemaal van slag daarvoor al). Net een stukje gerden, en niets geen stotteren meer. Nu alleen nog even de bougies nakijken en schoonmaken. en dan zal het weer super zijn
Check dat dus ook even
En dan maar hopen dat je geen files tegenkomt met defecte fannen.
De leenbx die ik eerst mee had had ook een defecte radiateur fan, bij een verkeerslicht ging het oranje lampje al branden. Ben blij dat ik geen files heb gehad ermee.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:En dan maar hopen dat je geen files tegenkomt met defecte fannen.
De leenbx die ik eerst mee had had ook een defecte radiateur fan, bij een verkeerslicht ging het oranje lampje al branden. Ben blij dat ik geen files heb gehad ermee.
Precies…..dit soort *grapjes* kun je nog wel doen als het vriest buiten, maar met 25 graden sta je mooi met kokende motor, als je in een file terecht komt.
die bougies dat lijkt me wel iets om te chekcen.
maar waarom draait hij stationair en zonder rijden dan perfect? dus waneer ge gasgeeft zonder te rijden dan heb ik dat porbleem niet. het is enkel wanneer de motor de wagen moet trekken ..., endus enkel in de lagere versnellingen…
ik heb wel voor dat de remmen soms een beetje blijven piepen bij het rustig rijden na geremd te hebben . maar als ik me laat uitbollen remt hij niet echt af dus ik denk niet dat er echt een remschijf erg blijft steken. toch wss een beetje aangezien dat gepiep ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
je kan ook eens kijken of de timing goed staat. dat kan ook dit soort problemen geven
[offtopic] Als ik normaal rij word ie niet warmer als 60-70 graden. in de file bleef hij netjes op 90 graden hangen, alleen met veel stoplichten loopt hij tot 100 graden,maar warmer niet. toch wil ik binnenkort de temperatuursensor vervangen, mocht het echt een keer nodig zijn, dat ie gewoon aanslaat [/offtopic]
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:je kan ook eens kijken of de timing goed staat. dat kan ook dit soort problemen geven
[offtopic] Als ik normaal rij word ie niet warmer als 60-70 graden. in de file bleef hij netjes op 90 graden hangen, alleen met veel stoplichten loopt hij tot 100 graden,maar warmer niet. toch wil ik binnenkort de temperatuursensor vervangen, mocht het echt een keer nodig zijn, dat ie gewoon aanslaat [/offtopic]
Maar hoe zeker weet je dat de fans het niet doen dan? Als je in de file de motor op 90 graden houdt dan lijkt me dat de fans gewoon moeten werken, zei het op de lage stand zodat je ze niet hoort van binnen uit en amper als je het raampje of deur open doet.
Ich bin ein Breaker
het probleem blijft ... wordt erger…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Klinkt mij als een ontstekingsprobleempje in de oren.
Hoe oud zijn de bougies?
Hoe oud zijn de bougiekabels?
Ontsteking met verdeelkap of dis-bobine?
Als een van deze dingen slechter worden zal bij een issolatie lekje de stroom (onstekingsvonk dus) de weg van de minste weerstand zoeken.
Bij trekkende motor heerst er een zeer hoge druk in de verbrandingsruimte dus als er een makkelijkere weg is zal de stroom die weg nemen om naar de massa te vloeien, bij stilstaand gasgeven hoeft de motor niet te trekken en is de druk daar dus veel lager.
Kortom, check even de boubiekabels (bij twijfel weggooien\vervangen), de verdeelkap en rotor (zelfde verhaal, rare sporen in de kap duiden op rondlopende vonken, niet goed) en\of de achterzijde van de dis-bobine, waar hij tegen de kop gemonteerd zit dus. Tipje: bij een scheurtje hier kan je het oplossen met een beetje siliconekit en een stukje printplaatmateriaal zonder sporen erop, issoleert perfect namelijk.
Succes ermee
Mooie wagen buurman….
waarom draait hij dan naadloos als ik niet rijdt, gas geven klinkt allemaal perfect… en als ik rij dan komt het shokken. mss de koppeling door de versleten koppeling?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Dinges schreef:Klinkt mij als een ontstekingsprobleempje in de oren.
Hoe oud zijn de bougies?
Hoe oud zijn de bougiekabels?
Ontsteking met verdeelkap of dis-bobine?
Als een van deze dingen slechter worden zal bij een issolatie lekje de stroom (onstekingsvonk dus) de weg van de minste weerstand zoeken.
Bij trekkende motor heerst er een zeer hoge druk in de verbrandingsruimte dus als er een makkelijkere weg is zal de stroom die weg nemen om naar de massa te vloeien, bij stilstaand gasgeven hoeft de motor niet te trekken en is de druk daar dus veel lager.Kortom, check even de boubiekabels (bij twijfel weggooien\vervangen), de verdeelkap en rotor (zelfde verhaal, rare sporen in de kap duiden op rondlopende vonken, niet goed) en\of de achterzijde van de dis-bobine, waar hij tegen de kop gemonteerd zit dus. Tipje: bij een scheurtje hier kan je het oplossen met een beetje siliconekit en een stukje printplaatmateriaal zonder sporen erop, issoleert perfect namelijk.
Succes ermee
ik heb en magneti marelli systeem, electronische ont stekingvan bosch,bobine niet terug te vinden dus wss alles in de verdeler verwerkt.
mss idd door het trekken zal hij niet goed ontsteken. ik heb denk ik ook geen 89pk meer ...
bougies, kabels dat kan ik vervangen. de kabels zien er nog goed uit thans ...
kga et morgen eens checken..
schijnt heeft een bougiekabel en weerstand? waarom is dat nodig? waarom steken ze daar gewoon geen geleider in?
en wat me opvalt is dat de kabels niet allemaal evenlang zijn, wat raar is. ik zou alles mooi symmetrisch maken en elke kabel evenlang nemen. het is niet zo proper en fijn dan maar wel symmetrisch ...?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht