Totaal aantal Berichten: 823
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Wie o wie kan mij vertellen, hoe ik een carb van een BX 14, met automatische choke, kan afstellen? Hij blijft erg hoog stationair draaien, ook als de motor warm wordt.
De BX is uit 1989, voor het geval er afwijkingen in types zijn.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Weet je zeker dat het de carb is? De mijne blijft bij tijd en wijle ook rond de 1300 tot 1500 toeren hangen maar ik denk eerder aan een sensor.
Moet ik er wel bij vertellen dat ik geen carb heb…..
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Re: Carb. BX 14 e
RuudR schreef:Wie o wie kan mij vertellen, hoe ik een carb van een BX 14, met automatische choke, kan afstellen? Hij blijft erg hoog stationair draaien, ook als de motor warm wordt.
De BX is uit 1989, voor het geval er afwijkingen in types zijn.
ik zou zeggen, kom eens langs bij de wup.
maar je woond een lekker eindje weg van mn voordeur.
spuit eens wat remmenreiniger oid in de omgeving van je carb.
als hij in toeren omhoog gaat heb je last van valse lucht.
het afstellen van een autochoke is iig niet zomaar ff gesneden koek doe zus of zo.
maar ik wil een poging wagen.
zet foto’s online van alle 5 de kanten.
dus links rechts voor en achter, en 1 van boven .
Zonder luchtinlaatbuis.
en dan zal ik een poging doen om eea uit te leggen hoe en wat.
mvgr wupke
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Carb BX 14
Ik zal morgen even wat foto’s maken van een losse carb. Ik heb er namelijk net een andere op gezet, omdat van de oude de choke niet meer werkte. Op de oude carb liep de auto niet stationair, moest ik continu gas blijven geven. Ik heb een identieke carb gevonden en die in de auto geplaatst, na bijna anderhalf jaar stil staan, startte hij direkt, na het opladen van de accu. Wonderbaarlijk, ik stond versteld. Maar wat wil je ook, met een 17 jaar oude auto en slechts 130.000 km op de teller, origineel. Ik hoop dat het afstellen zo lukt, want de auto staat nog geschorst en is nog niet in de verzekering.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
had ik ook…
automatische choke kaduuk
dus zoek het probleem niet alleen bij de carb
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Carb BX 14
De carb die ik nu heb, is van een goed rijdende BX afgekomen, dus zou ik het probleem moeten zoeken in de afstelling. Ga straks ff wat plaatjes schieten, wie weet kom ik hiermee wat verder.
Re: Carb BX 14
RuudR schreef:De carb die ik nu heb, is van een goed rijdende BX afgekomen, dus zou ik het probleem moeten zoeken in de afstelling. Ga straks ff wat plaatjes schieten, wie weet kom ik hiermee wat verder.
Die automatische chokes gaan altijd kapot op leeftijd. Waspatroon vervangen of een handchoke monteren. Dit indien de automatische choke het enige probleem is natuurlijk. Anders zul je nog ff verder moeten (storing)zoeken. En dat is best lastig op afstand.
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Carb. BX 14 e
Ik wil ff de foto’s hier kwijt, maar hoe doe ik dat??? Heb ik van alle zijden netjes een plaatje, kom ik er niet uit, hoe ik ze hier plaats…..[/img]
RuudR schreef:Ik wil ff de foto’s hier kwijt, maar hoe doe ik dat??? Heb ik van alle zijden netjes een plaatje, kom ik er niet uit, hoe ik ze hier plaats…..[/img]
door ze hier online te zetten.
kwestie van registreren en uploaden.
dan de url copyeren en hier tussen de [img] of
mvgr wupke. [url=http://www.magix-photos.com/index.php] onclick="window.open(this.href); return false;" > te zetten.
mvgr wupke. [url=http://www.magix-photos.com/index.php]
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
RuudR schreef:
gaat niet helemaal goe…
als je de foto hebt geupload, moet je de url onder de foto copieeren,,
als het op magix niet lukt zeg het ff dan zoek ik een andere site,waar het ook kan ,maar die mischien wat eenvoudiger werkt.
mvgr wupke
je hebt Pb met mn mail adres zet ik ze online voor je.
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Carb. BX 14 e
Ik heb de foto’s ff aan je gemaild, ik krijg het ff verder niet voor elkaar. Hopelijk jij wel. Alvast bedankt!
ok mommie , ik pof ze zo hier neer.
mvgr wupke
ok, gelijk txt en uitleg.
eerst controleren op valse lucht.
daarnaast is er al een forum lid meer wat een enkelgats euvelcarb heeft.
ze zijn goed te krijgen, maar het benne en blijven lastige carbs om zo maar ff oke te schroeven.
mijn idee zou zijn,, een middagje wup eraan te wagen..
mvgr wupke:die eea zal pogen op papier te zetten wat al te doen, maar makkelijke carbs zijn die enkelgats jongens niet.
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Carb. BX 14 e
“Wup”
Ik wacht eerst ff je schriftelijke bevindingen af. Kloom woont hier bij mij om de hoek, daar ga ik heel goed mee om en die is ook zeer handig met reparaties, dus wie weet komen we er samen wel uit(met z’n drieën dus). De auto staat nog geschorst, dus ff ergens naartoe ermee is wat lastig. Overigens is de pakking onder de carb nieuw(gekregen bij de dealer). Ik heb de bouten gelijkmatig aangehaald, dus daar gok ik niet op valse lucht, maar waar dan???
Ik wacht heel nieuwsgierig op jouw uitleg.
aangezien hij geschorst staat,heb je blijkbaar geen haast ermee.
over enkele maandjes tuf ik op LPi,en dan wil ik er wel een ritje aan wagen.
is dat een plan?
wat ik al zeg ,ze zijn goed te krijgen die carbs, maar het benne en blijven ingewikkelde doosjes.
en zelfs met handchoke is het afstellen soms nog lastig.
mvgr wupke
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Carb. BX 14 e
Ik was eigenlijk van plan, om de auto op korte termijn weer in de verzekering te doen en te laten keuren, zodat we weer een reserve-auto hebben, mocht er een andere naar de garage moeten o.i.d.. Maar voor de vakantie zal dat niet meer iets worden, omdat ik ook nog een Eend aan het restaureren ben. Daar hoeft alleen de voetenbak en de bodemplaten nog maar nieuw in en dan kan die, na opbouw, voor de APK, dus dat gaat ff voor, het is toch een zomerauto.