nu ben ik gaan ruiken aan de olievuldop en ik ruik nu toch wel duidelijk benzine. hoe kan dat nou? niet zuiver maar voornamelijk benzinegeur. het is een vetdamp met benzinegeur om goed te omschrijven. komt er dan benzine in de carter? ik dacht dat daar kleppendeksel en carterdampen kwamen. ik heb eens enkele uurtjes lange wegen gedaan en ik zie geen mayanaise meer, goed dus. ook niet in de olievuldop, maar die benzinegeur staat me niet aan. ofwel ruikt het naar olie of weet ik veel wat maar benzine .... nu was ik aant denken. de uitlaatgassen komen terug in de luchtfilter voor de warme lucht en worden gefilterd. mijn luchtfilter is proper wit. misschien komt die benzinegeur wel via de uitlaat in de luchtfilter enzo via die slangen in de olievuldop.
maar, na de zovele lange km’s dat ik heb gereden, zou de ontbranding toch optimaal moeten zijn?
vanwaar komt die vervelende benzinegeur-damp? wetende dat het condens geeft in die kap en dat loopt dan zomaar de carter in :s.
en het zit enkel in de olievuldop, die is niet druipnat maar redelijk bevochtigd met die damp.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
nieuwe revisieradiator kost 120 euro .... wel veel
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Inderdaad, dat waren wij niet eens kwijt voor een nieuwe radiateur in de Xantia
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI