Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Donderdag ben ik met (en voor…) mijn vader bij een GSA break gaan kijken. M’n oma had in het plaatselijke sufferdje een kleine advertentie gezien: “voor de liefhebber, t.e.a.b.”, had mijn vader gebeld en hij vroeg mij met hem mee te gaan. Altijd leuk! Het verhaal erachter was dat de eigenaar de auto in 1983 de auto voor zijn vrouw had gekocht, naast zijn eigen CX break, maar dat ze de auto nu eigenlijk niet meer gebruikten. De man was nu namelijk bijna 80 en de vrouw 75, en ze konden het nu wel met één auto af….. ‘n XM break.
Als ik zo’n verhaal hoor heb ik altijd m’n twijfels, maar toen de garagedeur open ging waren die wel weg…. Een zo goed als nieuwe GSA Club break! Wit met een blauw interieur, 84.000 km op de teller en écht altijd binnen gestaan! Stoelhoezen die vanaf het begin de bekleding beschermden, en een nooit gebruikte trekhaak… Het enige jammere was dat toen ik de man naar het onderhoud vroeg, hij vertelde dat hij onderhoud maar onzin vond. Er was in 1988 een 30.000 beurt gedaan, en er waren ooit eens bougie’s vervangen ‘door een van zijn jongens’ , maar de eerste distributieriem zat er nog omheen…... 23 jaar oud. Kleppen stellen? Nonsens! En die motor maar tikken… “ach meneer, dat doet ie al jaren.”
Vaders heeft hem met geknepen billen naar huis gereden (als die riem het maar houdt), en nu staan hij voor de deur in afwachting van een nieuwe riem en een grooooooote beurt. Rijdt, afgezien van die tikkende kleppen, als nieuw… Veert ook ,gek genoeg, prachtig. Echt ‘n schoonheid.
We zullen ‘n mooie fotoreportage maken van de motorische opknapbeurt!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: GSA break !
Dat zjn de verhalen waar je vrolijk van wordt!
Gefeliciteerd met de aankoop. En zoals zoals voor meerdere oudere Citroëns geldt: De basis is belangrijker dan de techniek. En dat geldt bij een GSA break zeer zeker. Als het chassis, de subframes en de carosserie gaaf zijn is het in ieder geval een geweldige koop geweest. Een andere motor heb je er zo ingehangen
Martijn de Ruijter schreef:Donderdag ben ik met (en voor…) mijn vader bij een GSA break gaan kijken. M’n oma had in het plaatselijke sufferdje een kleine advertentie gezien: “voor de liefhebber, t.e.a.b.”, had mijn vader gebeld en hij vroeg mij met hem mee te gaan. Altijd leuk! Het verhaal erachter was dat de eigenaar de auto in 1983 de auto voor zijn vrouw had gekocht, naast zijn eigen CX break, maar dat ze de auto nu eigenlijk niet meer gebruikten. De man was nu namelijk bijna 80 en de vrouw 75, en ze konden het nu wel met één auto af….. ‘n XM break.
Als ik zo’n verhaal hoor heb ik altijd m’n twijfels, maar toen de garagedeur open ging waren die wel weg…. Een zo goed als nieuwe GSA Club break! Wit met een blauw interieur, 84.000 km op de teller en écht altijd binnen gestaan! Stoelhoezen die vanaf het begin de bekleding beschermden, en een nooit gebruikte trekhaak… Het enige jammere was dat toen ik de man naar het onderhoud vroeg, hij vertelde dat hij onderhoud maar onzin vond. Er was in 1988 een 30.000 beurt gedaan, en er waren ooit eens bougie’s vervangen ‘door een van zijn jongens’ , maar de eerste distributieriem zat er nog omheen…... 23 jaar oud. Kleppen stellen? Nonsens! En die motor maar tikken… “ach meneer, dat doet ie al jaren.”
Vaders heeft hem met geknepen billen naar huis gereden (als die riem het maar houdt), en nu staan hij voor de deur in afwachting van een nieuwe riem en een grooooooote beurt. Rijdt, afgezien van die tikkende kleppen, als nieuw… Veert ook ,gek genoeg, prachtig. Echt ‘n schoonheid.
We zullen ‘n mooie fotoreportage maken van de motorische opknapbeurt!
Gr Martijn
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Oei! Dat is weer echt zo’n bijzonder verhaal. Het bestaat dus nog steeds.
Geluksvogels dat jullie zijn.
Een witte GSA is trouwens , ik heb zelf een witte berline met blauwe bekleding gehad. Zo ongeveer de mooiste combi die er bestaat.
We willen trouwens ook best foto’s van de buitenkant zien, hoor!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Proficiat! Ik ben zeer benieuwd naar de foto’s. Een mooi verhaal hoor, zoiets is echt uniek.
Idd, gefeliciteerd met je aankoop!, echt een uniek verhaal ben ook zeer beniewd naar de foto’s
Totaal aantal Berichten: 25603
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik ben echt STRONT jaloers!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik kan bijna niet wachten op de :photo .
Mooi verhaal erbij. Een weer een GSA bewaart voor het nageslacht. Hulde.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:ik ben echt STRONT jaloers!!
Hmmm, dat zijn nou bekende gevoelens… Maar ik ben blij dat hij naar iemand gaat die deze wagen op waarde weet te schatten. En het niet ziet als een gewone, belastingvrije wagen. (“leuk voor een student”, heeft er wel eens in een GS-advertentie gestaan…)
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
[jaloersmode]Míjn pa is gek van die platgeslagen Kevers… (VW Karmann Ghia)[/jaloursmode]
Gefeliciteerd joh! Wie droomt daar nu niet van?
:photo ‘s z.s.m.?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
SNAK!
Heerlijk, een verhaal zoals het in het grote GS boek geschreven mag worden ... liefst met video beelden erbij en kwijlende Citroën liefhebbers die net zo kijken als lord Carnarvon keek toen hij het graf van Toetanchamon ontdekte.
Volgens mij snakt menig GS liefhebber nu naar foto’s!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
idd!
en als die niet vlug komen mollen we je vader’s aut… hoewel…
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
rocco schreef:idd!
en als die niet vlug komen mollen we je vader’s aut… hoewel…
Ik zat er eerder aan te denken eens naar Hoofddorp te rijden, mijn GS ernaast te parkeren en foto’s te maken!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Martijn,
gefeliciteerd met je aanwinst, weet hoe je je voelt.
Heb net maandag ook een GSA break gekocht (in prima staat) 114 dkm.
Moet alleen nog op nederlands kenteken gezet worden.
Ik ben zeer blij dat het mooi wordt op de weg met al die citroens deze zomer.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
lemon schreef:Martijn,
gefeliciteerd met je aanwinst, weet hoe je je voelt.
Heb net maandag ook een GSA break gekocht (in prima staat) 114 dkm.
Moet alleen nog op nederlands kenteken gezet worden.
Ik ben zeer blij dat het mooi wordt op de weg met al die citroens deze zomer.
Ik weet het, wie ben ik om erom te vragen, maarreh…... :photo ?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Dat “fietsenrek” gaat er af… Ik ben blij dat oma het er op had, heeft ongetwijfeld wat schade voorkomen, maar 1. Geen gezicht en 2. Het maakt de klep te zwaar voor de gasveren. Volgende week gaan we beginnen aan de motor. Meteen maar even de uitlaat wat netter ophangen! Ik heb al enige aanbiedingen van wieldoppen mogen ontvangen, maar nog geen tijd gehad om me er eens even over te buigen.
Gr Martijn
Met dank aan Patje74 voor het plaatsen van de foto’s!
[edit Patje74; ik heb de foto’s even zichtbaar gemaakt, dat is deze dame zeker waard!]