sinds kort een BX…hoe verder??
BX-newbee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 197

Gepost: 18 april 2006 01:09 PM

Hoi mensen,

sinds drie weken heb ik nu een BX’je voor mijn deur staan Very Happy . Tot nu toe geen problemen of zo. Alles werkt prima. Auto is en TZI van 1990 met groot elektrische dak,elektrische ramen voor+achter, Blip, enz..
Was nooit van plan om zo eentje te kopen maar toevallig was er een op eBay voor een superzachte prijs. Ok,ik verwachtte niet viel voor mijn geld te krijgen. Toen kwam ik de auto ophalen, sleutel om en rijden, veering in orde (was belangrijk), scheur in vooruit(groot probleem) en de achtere bumper beschadigd (klein probleem)APK nog tot December 2006.
Nu na drie weken wilde ik met die auto 700km rijden maar ik durfte het niet ,omdat ik bang was de auto haalt het niet meer (210.000km op te teller, distributieriem??).
Ik ging naar een garage een vroeg wat de kosten zijn voor de vervanging van de distributieriem en schrok mij kapot!!!! Rond de €600. Shocked

Nu zit ik hier met de BX en weet niet wat ik met de BX moet Confused . Aan de ene hand wil ik hem niet inruilen voor ene kaale Opel of Volkswagen (zijn er meestals niet zo uitgevoerd als de BX’en van dezelfde bouwjaar). Bovendien zijn de BX’en ook wel aparte auto’s een qua veering niet te toppen ( en ik had vroeger ook auto’s met luchtveering bijv.Nissan 300 ZX)

Aan de andere hand wil ik met die auto nog wel wat tijd doorbrengen maar moet dan wel langere afstanden kunnen rijden.
Is er misschien iemand die een garage weet die voor een betaalbar prijs de distributieriem kan vervangen?? Het zou wel heel jammer zijn als ik daroom de auto van de hand moet doen, of niet??? Gelieftst in de omgeving van Venlo (+50 km).

Met vriendelijke groeten

Peter

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 april 2006 01:18 PM
  [ # 1 ]

Re: sinds kort een BX…hoe verder??

BX-newbee schreef:

Nu na drie weken wilde ik met die auto 700km rijden maar ik durfte het niet ,omdat ik bang was de auto haalt het niet meer (210.000km op te teller, distributieriem??).
Ik ging naar een garage een vroeg wat de kosten zijn voor de vervanging van de distributieriem en schrok mij kapot!!!! Rond de €600. Shocked

Nu zit ik hier met de BX en weet niet wat ik met de BX moet Confused . Aan de ene hand wil ik hem niet inruilen voor ene kaale Opel of Volkswagen (zijn er meestals niet zo uitgevoerd als de BX’en van dezelfde bouwjaar). Bovendien zijn de BX’en ook wel aparte auto’s een qua veering niet te toppen ( en ik had vroeger ook auto’s met luchtveering bijv.Nissan 300 ZX)

Aan de andere hand wil ik met die auto nog wel wat tijd doorbrengen maar moet dan wel langere afstanden kunnen rijden.
Is er misschien iemand die een garage weet die voor een betaalbar prijs de distributieriem kan vervangen?? Het zou wel heel jammer zijn als ik daroom de auto van de hand moet doen, of niet??? Gelieftst in de omgeving van Venlo (+50 km).

Met vriendelijke groeten

Peter

600 eur lijkt me wel “lichtelijk” veel voor deze motor. Ik zou eens bij de Hegru in Veldhoven (zie telefoonboek) informeren: ik schat dat je dan voor 250/300 eur al een heel eind moet kunnen komen.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 18 april 2006 01:21 PM
  [ # 2 ]

Voor zo’n 1.9 motor vervangen ze bij de Hegru in Veldhoven de d-riem voor 90 euro. Da’s zonder spanrollen of waterpomp, maar echt duur is het zelfs met nog niet.
Zeker de moeite waard om even voor naar Veldhoven te rijden!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 april 2006 02:11 PM
  [ # 3 ]

inderdaad, als je het voor 9 tientjes gedaan krijgt zou ik ook niet moeilijk doen, en ff naar Hegru knallen.
Ik heb nu zelf 2 x de D-riem van en BX vervangen, en 1 keer van een XM en het blijft geen fijn werk bij de bx, en ik denk zeker niet bij een 1900 motor, je kunt nergens bij, dus je zult alles los moeten sjorren bij het rechtervoorwiel (kappen, poelies, snaren en wat er nog meer zit) maar kijk eens wanneer de riem de laatste keer vervangen is, en kijk gewoon ook even hoe dat ie er uit ziet, er zit een metalen kapje over je D-riem heen, en die krijg je met 3 boutjes los, kun je meteen kijken wat het is, als ie nog mooi diepzwart is, en er geen haarscheurtjes in zitten, dan kannie nog wel hoor!
en 700KM is en peuleschil, zelfs voor een rottige BX Very Happy !

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 18 april 2006 09:04 PM
  [ # 4 ]

De BX weer wegdoen is toch onzin?  Distributie riem moet bij elke auto vervangen worden… Rolling Eyes  En een dealer is over het algemeen duurder en zal soms een hogere prijs noemen voor een oude BX dan dat het werkelijk kost. Zij zitten waarschijnlijk ook niet te springen om een d.riem van een BX te mogen vervangen… Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 april 2006 09:09 PM
  [ # 5 ]
Simpele Ziel schreef:

De BX weer wegdoen is toch onzin?  Distributie riem moet bij elke auto vervangen worden… Rolling Eyes  En een dealer is over het algemeen duurder en zal soms een hogere prijs noemen voor een oude BX dan dat het werkelijk kost. Zij zitten waarschijnlijk ook niet te springen om een d.riem van een BX te mogen vervangen… Rolling Eyes

Ik denk dat TS er wel anders over denkt als hij hoort dat het ook voor 90 eur kan.

Profiel  

BX-newbee
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 april 2006 10:21 PM
  [ # 6 ]

effe naar Veldhoven voor de distributieriem??

Zeker weten dat ik dat de volgende dagen doe.  Very Happy

Ik ga ze morgen opbellen voor een afspraak en dan komt dat wel in orde.
Bedankt voor jullie inlichtingen, ben blij als die auto nog een tijd zweeft Cool

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 18 april 2006 10:38 PM
  [ # 7 ]

Voor een 1400 heb ik 2 jaar terug EUR 340,- betaald. Daar zaten ook nog de kosten bij voor een kleine beurt. ( zie hier )

Profiel  

BX-newbee
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 april 2006 10:56 PM
  [ # 8 ]

Nou dat is voor die prijs mooi meegenomen. Maar die van mij is van een particulier die een XM had gekocht en dardoor was mijn BX’je oberbodig.

Ik zelf had voor de kertsdagen met dieven de maken. Mad Deze hebben mijn 1600er Kadett gejat en ergens laten staan. Was alles van kapot. Ramen beschadigt , Sloten open gebroken interieur vernielt en gaa maar zo door.
Ik heb hem dan via eBay doorverkocht en ging dan op zoek naar een andere auto.  Confused

Bij een dealer heb ik dan voor zeer korte tijd ene 205 gekocht met 1100cc. Nooit meer zo een karretje!!! Evil or Very Mad  Deze rijd nu ergens in Roermond rond waar ik dan mijn BX’je vondt. Cool

Een mijn BX’je is puur luxe in vergelijk met de 205. Ben ik dolblij om.

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 19 april 2006 03:05 AM
  [ # 9 ]

Heb vorig jaar bij de Hegru mijn distririem en waterpomp laten vervangen voor 175 euro, all-in.

Zeker een aanrader!

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook