Wie kan me hiermee helpen ?
Het probleem doet zich voor als de motor warm is en als er een snelheidsvermeerdering plaats vind
bij een constante snelheid heb ik laatst nog 100 km afstand gereden zonder problemen
Als na lange tijd 70 km/u te hebben gereden er weer opgetrokken wordt gaat de motor stotteren en haperen
soms slaat de motor ook af voor het stoplicht bij stationair draaien.
Voorlopig alleen nog maar de bougies vervangen (geen resultaat )
het motorlampje gaat niet branden
mijn dealer zegt dat er dan ook niets uit te lezen is, is dat zo ?
ik ben benieuwd.
Johan S.
———————————————————————————-
vandaag bleek dat het inderdaad de map sensor is
Ik zou het trouwens wel prettig vinden als ik in de toekomst zelf de computer uit kan lezen.
weet iemand hoe dit bij een xsara in zijn werk gaat ?
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
snap niet waarom ze niet gewoon even uitlezen.
dat is bijna geen werk, en dan weet je het tenmiste zeker…
ik heb ook nooit een storingslampje gezien, maar er kwam wel degelijk een storing naar boven.
Re: xsara 1.4 motor slaat af en stotterd als hij op temp. is
taris schreef:taris schreef:scoebiedoe schreef:Wie kan me hiermee helpen ?
Het probleem doet zich voor als de motor warm is en als er een snelheidsvermeerdering plaats vind
bij een constante snelheid heb ik laatst nog 100 km afstand gereden zonder problemen
Als na lange tijd 70 km/u te hebben gereden er weer opgetrokken wordt gaat de motor stotteren en haperen
soms slaat de motor ook af voor het stoplicht bij stationair draaien.
Voorlopig alleen nog maar de bougies vervangen (geen resultaat )
het motorlampje gaat niet branden
mijn dealer zegt dat er dan ook niets uit te lezen is, is dat zo ?
ik ben benieuwd.Johan S.
het kan een mapsensor zijn die vol met olie staat er is ooit een terugroep actie geweest voor de xsara daar moest je een buffertje monteren tussen de vacuumslang van de map sensor die de olie opvangt zodat deze niet verstopt raakt en idien nodig de mapsensor vervangen.ook kan de tempsonde problemen geven vaak als je aan de stekker trekt reageert de motor.en als je de auto uitleest en je kijkt naar het parameterscherm dan zie je de waarde veranderen maar dit kan best nog binnen de grenzen van de computer liggen en geeft dan daarom geen storing maar dat wil nog niet zeggen dat dan alles goed is. groeten dirk taris
vandaag bleek dat het inderdaad de map sensor is
nog bedankt voor de tip.
Ik zou het trouwens wel prettig vinden als ik in de toekomst zelf de computer uit kan lezen.
weet iemand hoe dit bij een xsara in zijn werk gaat ?